کد خبر 1381137
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
هفتمین روز آواربرداری از ساختمان متروپل

استاندار خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت جست‌وجوی پیکرهای مفقودان حادثه متروپل گفت: بر اساس آمار اولیه و بنا به اعلام خانواده‌ها، ۳۸ نفر به ما اعلام مفقودی شده است.

به گزارش مشرق، صادق خلیلیان در حاشیه حضور در ساختمان متروپل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه‌ای که بعد از ظهر دیروز با حضور وزیر کشور برگزار شد، قرار شد بعد از مقاوم‌سازی ساختمان در چهار جبهه کار آواربرداری را انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر این چهار جبهه کاری فعال شده‌اند و از چهار جهت به مناطق حساس رسیده‌ایم. امیدواریم هر چه سریع‌تر با توجه به خطراتی که در خصوص ریزش متروپل وجود دارد بتوانیم کار آواربرداری را انجام دهیم و پیکرهای گرفتار زیر آوار را خارج کنیم.

استاندار خوزستان گفت: بر اساس آمار اولیه و بنا به اعلام خانواده‌ها، ۳۸ نفر به ما اعلام مفقودی شده است.

خلیلیان ادامه داد: تاکنون پیکر ۲۹ نفر از زیر آوار خارج شده است. از این ۲۹ نفر، سه پیکر مجهول‌الهویه هستند. همچنان در حال جست‌وجو برای پیدا کردن باقی پیکرها هستیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا درخواست آخرین خانواده‌ای که ادعا دارد فردی بر اساس مستندات در زیر آوار هست را پیگیری و پیکرها را خارج کنیم.

وی افزود: تمام مناطق احتمالی که ممکن است این پیکرها در منطقه حضور داشته باشند را شناسایی کرده‌ایم و کار آواربرداری بر این نقاط متمرکز شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    11 24
    امار مراکز رسمی معتبر نیست . مردم به امار مردم اعتماد کنند
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      15 8
      آمار حروم لقمه های BBC چطور؟ آمار بهایی های منوتو چی؟ آمار عنترآشغال بن سلاخ چطور؟ آمار مریم لجن قجر درسته؟!
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      8 4
      منظورت همین یک کلاغ چهل کلاغ کردن ها رو میگی اعتماد کنیم
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      4 3
      امیدوارم منظورت از آمار مردمی مردم کوچه بازار اونم تو آبادان نباشه! هشتگ بلوف!
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 1
      مراکز آمار آمار رو از مردم میگیرن.
  • دکتر فریماه رجاوند IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    8 12
    جمهوري اسلامي باید پاسخ گوی این.... هولناک باشد
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      13 3
      افرادی که به آن شهردار و شورای شهر رای دادند و هواشو داشتند و تا کمر برای عبدالباقی خم می شدند باید پاسخگو باشند.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      4 1
      چطوره که اتفاقات مشابه که در کشور های دیگه میفته مسئولین همون موضوع باید پاسخگو باشن. ولی تو ایران با هر حادثه ای شما العیاذ بالله تا خدا رو هم باز خواست میکنید؟!
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 1
      هر سیستمی دارای بروکراسی هست اتفاقی که میفته شما رو هوا نمیتونید افراد و سیستم رو مقصر بدونید. دو حالت داره. حادثه ای که رخ داده به خاطر ضعف سیستمی و خلع قانونی بوده دوم حادثه رخ داده به خاطر خطا، سهل انگاری یا فساد فرد یا افرادی بوده که قانون رو دور زدن در حالت اول قوه مقننه و مجریه و مسئولینش باید پاسخگو باشند در حالت دوم دستگاه های نظارتی. این عین بی عدالتی هست که افرادی که وظیفه شون رو سر جای خودش خوب انجام دادن به خاطر ضعف و خطای دیگران در جای دیگه بازخواست بشن.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 1
      چه ربطی داره؟ مجوزها را از شهردار قبل گرفته و دولت قبل در افتتاح آن نقش داشته. سعی کن شورای شهر و رئیس جمهور خوب انتخاب کنی تا از این اتفاق ها کمتر بیفته. خوب وقتی برانداز انتخاب کنی، فقط های و هو می‌کنه و در نهایت زورش به مردم بدبخت میرسه . دقت کن بزرگوار که دوباره تَکرار نکنی
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    4 3
    نکنه به ۷۲تن برسه-
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      6 2
      شمر ماجرا مشخصه آدرس غلط ندید. میگفتن "ما که هوا نداریم ولی هوانو داریم" سال 96 بهش بالای 90 درصد رای دادن بعد استاندار ریا کار و ظاهر سازش همون سال این ساختمان رو به مردم آبادان هدیه داد و مجوزش رو تیرماه 96 صادر کرد. خواهشا نیاید بگید همه سرو پا یه کرباسن و از این چرت و پرتا! فرق میگنه چه کسی و چه تفکری سر کار باشه
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    6 3
    این قدر مردم آبادان را لوس نکنید. اینها دست پخت رای خودشان به آن شورای شهر و آن دولت است که هوایش را داشند. عبدالباقی هم کارآفرین نمونه خودشان بود.ضمنا امکان ندارد هیچ سازه ای بدون ایجاد ترک و اعلام خطر ناگهان بریزد. من شک ندارم پای خرابکاری در بین است.
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 2
      اشتباهی بهت مثبت دادم باید بگم خیلی زر میزنی.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 1
    شمر ماجرا مشخصه آدرس غلط ندید. میگفتن "ما که هوا نداریم ولی هواتو داریم" سال 96 بهش بالای 90 درصد رای دادن بعد استاندار ریا کار و ظاهر سازش همون سال این ساختمان رو به مردم آبادان هدیه داد و مجوزش رو تیرماه 96 صادر کرد. خواهشا نیاید بگید همه سرو پا یه کرباسن و از این چرت و پرتا! فرق میگنه چه کسی و چه تفکری سر کار باشه. خدا صبر بده به بازماندگان و قربانیان این حادثه تلخ رو قرین رحمت بفرماید، انشاالله. اما این یک حقیقت تلخ و بارز است که: (( از ماست که بر ماست ))
  • روشنک IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    پدیده ستون لاغر در این ساختمان موج میزنه...و نیز دهانه ها خیلی بزرگن و سقف وافل نمیتونه همچین وزنی رو تحمل کنه ...هیچ دستکی هم در محل اتصال سقف به ستون ها نیست تا بار رو پخش کنه....اجرای یکپارچه اسکلت با بتن با ستونهای چاق و دیوارهای برشی غیر متقارن در سازه متروپول میتونست بهترین گزینه با شه برای ساخت ...فولاد در برابر آتش ضعیفه..اگه الان نمیریخت چند وقت دیگه با آتش سوزی قطعاً میریخت
  • وطن دار IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 1
    خدا رحمت کنه همه جانباختگان پلاسکو و متروپل رو ولی یادمه پلاسکو که ریخت یه بنده خدایی به من میگفت:میگن سه هزار نفر اون زیرن ؟! گفتم پس حتما علت ریزش همین بوده اینایی که به شایعات گوش میدن یا خدازدن یا خود به خواب زده آره حادثه دردناکه اما باید مثل یه خانواده عمل کنیم به بازماندگان تسلیت بگیم و به جامعه مون امید وگرنه غر زدن توی مصیبت کار آدمای ضعیفه باید به جای شایعه سازی به مسوولین فشار بیازیم و ازشون ایمن سازی ساختمان ها و رسیدگی و نظارت بیشتر به ساخت وساز ها رو خواستار بشیم تا این حوادث کمتر بشه و دل هموطنانمون آزرده نشه در پایان به همه هموطنان عزیزم در آبا ان و خوزستان تسلیت میگم و میگم دوستتون دارم شما عین کوه در مقابل بمباران وحشیانه صدام وریزش هزاران خونه و ساختمان ایستادین طوری که هنور هم یادگاری های اون دوران بر در دیوار شهر ها تون هست این روز های سخت هم میگذره
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    ملت ما بیدار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس