روایت شاهدان عینی از حملات پلیس فرانسه به هواداران +فیلم

هواداران لیورپول که با بیرون ماندن از ورزشگاه استادو فرانس پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا با حمله پلیس فرانسه مواجه شدند، از لحظات سخت و اتفاقات تلخ صحبت کردند.

به گزارش مشرق، شب گذشته اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و در فینال این مسابقات رخ داد و بازی با ۳۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

بیش از ۱۵ هزار نفر قصد داشتند بدون بلیت وارد ورزشگاه شوند و بسیاری بلیت به دست پشت درهای ورزشگاه استادوفرانس گیر افتادند.

یوفا بازی را به تاخیر انداخت تا بتواند هواداران را وارد ورزشگاه کند ولی قادر به انجام این کار نبود و بسیاری از هواداران لیورپول با وجود داشتن بلیت پشت در ماندند. برای متفرق کردن این هواداران، پلیس دست به حمله زد و با گاز اشک آور آنها را دور کرد. اتفاقی که با واکنش یوفا نیز همراه شد و کنفدراسیون فوتبال اروپا رسما از هواداران لیورپول عذرخواهی کرد.

روایت شاهدان عینی از حملات پلیس فرانسه به هواداران +فیلم

این صحنه‌ها، هرج و مرج عجیب بیرون ورزشگاه ومبلی در فینال یورو ۲۰۲۰ بین انگلیس و ایتالیا را یادآوری کرد.

هواداری که نتوانست وارد ورزشگاه شود، مقابل دوربین گاردین گفت: تجربه ام را بگویم؟ یقینا وحشتناک‌ترین چیزی بود که تجربه کردم. آنجا در تنگنا قرار گرفتیم و واقعا هیچ فاصله‌ای نبود و داشتیم خفه می‌شدیم. من با پدر زن ۸۲ ساله‌ام در اینجا بودم و واقعا دیوانه‌وار بود. من واقعا متاسفم و هزاران نفر بیرون ورزشگاه ماندند.

در ادامه پدرزن این هوادار لیورپول، صحبت جالبی کرد و گفت: من در فینال‌های میلان، کی‌یف و همه جا بودم. بدترین جایی که بودم، اینجا بود.

روایت شاهدان عینی از حملات پلیس فرانسه به هواداران +فیلم

شاهد دیگر به دوربین CGTN گفت: این چه وضعش است؟ بچه‌ها گیر افتادند، کودکان گریه می‌کنند. مردم در آنجا سعی دارند میله‌ها را از جا بکنند و هیچ کس نیست که آنجا را مدیریت و کمکی به این وضع کند. هیچ چیزی هم در خصوص این مسئله به ما نمی‌گویند. من می‌روم که بازی را از بیرون ببینم.

هوادار دیگری نیز گفت: چقدر مدیریت اینجا ضعیف است. ما بلیت را گرفته بودیم ولی به ما گفتند باید به جایی دیگر بروید. بسیار بسیار مدیریت ضعیف است. اینجا می‌توانست فاجعه هیلزبرو را دوباره به راه اندازد!

فاجعه هیلزبرو یکی از تلخ‌ترین اتفاقات فوتبال در تاریخ است. در سال ۱۹۸۹ در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس بین لیورپول و ناتینگهام فارست، به دلیل مدیریت ضعیف در ورود تماشاگران فاجعه‌ای وحشتناک رخ داد و باعث شد تا ۹۷ نفر جان خود را از دست بدهند و ۷۶۶ نفر مصدوم شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    در حقیقت این فینال باید سنت پترزبورگ روسیه برگزار می‌شد ولی به خاطر تحریم روسیه به فرانسه رسید.
    • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      4 1
      مرگ بر روسیه و زنده باد اوکراین
    • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      4 1
      درود بر اوکراین
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    چجوری 15000 نفر رایگان پریدن تو 1000 دلار کم پولی نیست برا اروپایی ها باهاش میتونستن سفر برن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس