کد خبر 1381122
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
متروپل

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به این‌که طی روزهای اخیر سازه متروپل ۴ بار جابجایی داشته است، گفت: آواربرداری سازه ۴ روز دیگر به اتمام می‌رسد.

به گزارش مشرق، کوروش خواجوی با اشاره به جدیدترین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل، اظهار کرد: خوشبختانه در زمان حاضر آواربرداری با سرعت خوبی پیش‌می‌رود و تاخیر دو روز ابتدای بروز سانحه جبران شده است.

وی ادامه داد: تاخیر روزهای اول به دلیل آن بود که نمی‌شد مردم را از صحنه جدا و تجهیزات و ماشین‌آلات آواربرداری  را به محل حادثه منتقل کنیم.

وی افزود: اگر مردم فرصت می‌دادند چندین برابر آواربرداری با بیل و ابزارهای اولیه کار انجام می‌شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به مدیریت بحران متروپل با محوریت وزیر کشور در حال انجام است، تصریح کرد: صادقانه می‌گویم از حضور سریع وزیر کشور در محل حادثه متروپل متجب شده‌ام، وی همچنان پای کار است.

بیشتر بخوانید:

زمان دسترسی به اجساد زیر آوار متروپل

خواجوی با تاکید بر این‌که آواربرداری سازه متروپل با سرعت خوبی پیش‌ می‌رود، گفت: ۴ گروه نقشه‌برداری در محل حضور دارند و اگر جابجایی سازه متروپل بیش از یک سانتی‌متر باشد فعالیت‌ دستگاه‌ها و ماشین‌آلات آواربرداری متوقف می‌شود.

وی با یادآوری این‌که طی روزهای اخیر ۴ مرتبه آژیر توقف فعالیت آواربرداری به صدا درآمده است، افزود: کمیته فنی پس از آژیر، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه کار آواربرداری را متوقف می‌کند و پس از فراهم شدن ایمنی نص و نیمه آواربرداری از سرگرفته می‌شود.

خواجوی با اشاره به این‌که آواربرداری تا تعیین وضعیت اجساد و افراد زنده احتمالی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: پس از آواربرداری، سازه متروپل به یک پروژه برای تخریب تبدیل خواهد شد. این تخریب به یک دستگاه توانمند واگذار خواهد شد. به دلیل وجود ساختمان‌های غیرایمن، تراکم بالا و عرض کم خیابان‌های اطراف محل حادثه، پروژه تخریب با در نظر گرفتن این مخاطرات انجام خواهد شد. بخش بحرانی یعنی آواربرداری ساختمان متروپل احتمالا تا ۴ روز آینده تکمیل خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 4
    مردم بخاطر فساد سیستماتیک مافیایی جنگلی خاندانی ومخزن الاسراری زتهای برتر،آقاها،اقازاره ها.خودیها...) روزانه(درجاده ها،قطار ووسائط نقلیه بی کیفیت وبصورت پراکنده درمحلهای کار و...)بیشترازپلاسکو متروپل ...کشته میشوندولی مثل پلاسکو ومتروپل...اعتراًض ومطالبه گری برخورد ریشه ای نمیکنندومفسدان هم دست به جنایت غارت وخیانت ویرانی بیشتر میزنند(رهبر معزز هم فکر میکنه خودش دست درازی به بیت المال برای منافع شخصیش نمیکنه خوب همه چیز حله حتی اگر خانواده فک فامیل دوستان اشنایان وخودیهایش هرچی میخواهند بدزدند،چه بهتر دوام حکومت پوسیده بیشترخواهدشد ولی ایا فکر کرده سربه زنکاهای دیگر عیر ممکنه اسب خودش را بتازند با این فکر که الف ویونجه خودیها را برایشان فراهن کرده!؟)
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 0
      حتی اگر خانواده فک فامیل دوستان اشنایان وخودیهایش هرچی میخواهند بدزدند/// از 2 حال خارج نیست. یا سایبری حلال زاده! هستی یا یه احمق گرید3 پای ماهواره که هرچی مزدورای ماهواره تو حلقش فرو کنن قورت میده.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 2
      این فاجعه به خاطر وجود افراد رشوه خوار در شهرداری آبادان است که در زمان دولت قبل بوده ، بوجود آمده . متاسفانه رشوه گرفتند و تخلفات ساختمان را نادیده گرفتند.
    • DE ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 2
      چون کسی سایت منافقین را نگاه نمیکنه حتی ضد انقلاب آنها را وطنفروش و بیگانه میدانند لذا منافقین به کمک داعشی ها و بهایی ها و پس ماند و بازیافت شده های شیره ای و منقلی ساواک حالا دیگه هجوم آورده اند به سایت های ایران و فارسی زبان و عقده های حقارت خودشان را خالی میکنند . تمام این ساختمانها و بدبختی ها و ذلت را ۳۲ سال خود ملت با انتخاب غربگداها و نوکران عموسام و کدخدا باوران به خودشون و به ملت ایران تحمیل کردند. تمام شهرداریها استانداریها فرمدنداریها و پست و مقامها ۳۲ سال دست غربگداها بود و این ساختمانهای فرسوده و ترک خورده در این دوره چندین ماهه جناب رییسی ساخته نشده. وقتی شخصی احمق با پراید ۷ نفر را سوار میکند‌و سر پیچی‌که حداکثر با ۶۰‌کیلومتر میتوان پیچید را با ۱۰۰ کیلومتر میچیچد و‌همه داغون میشوند چه ربطی به شل و صفتی پراید‌دارد . بیش از ۹۰ درصد تصادفات خلاف رانندگانیست که بشدت خلافکار هستند و باعث مرگ سرنشینان بیگناه خودروی دیگر نیز میشوند. ضمنا‌ اگر حکومت از وضعیت ایران مطلع نبود اکنون تو داشتی کفش های داعش را واکس میزدی شاید هم خودت یکی از خودشون هستی . واقعا با حماقت کامل خواستی دروغی را مطرح کنی که هزران دلیل ضد آن وجود دارد. اگر حرفی که تو میزنی حقیقت داشت و حکوت از اوضاع مطلع نبود اکنون جای جای ایران مانند افغانستان و لیبی و عراق و سوریه...شده بود.برو حنایت رنگی ندارد. کامنتت برای مهد کودک بد نبود.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    مترو پل
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 2
    قدر زحمات وزیر کشور (مهندس وحیدی) را بدانیم. زیر سرم رفت ولی از کار 24 ساعته در متروپل پا پس نکشید. قدر این مسئولین دلسوز را بدانیم که کار جهادی میکنن و در دنیا نظیر ندارن. لعنت به اون منافقین حروم لقمه ای که ماموریت دارن همه چیزو برعکس نشون بدن و هی میگن مسئولین ایران همه دزدن. همه خوردن.همه بردن. سایبری های
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    8 5
    این قدر مردم آبادان را لوس نکنید. اینها دست پخت رای خودشان به آن شورای شهر و آن دولت است که هوایش را داشند. عبدالباقی هم کارآفرین نمونه خودشان بود.ضمنا امکان ندارد هیچ سازه ای بدون ایجاد ترک و اعلام خطر ناگهان بریزد. من شک ندارم پای خرابکاری در بین است.
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 4
      تا خانواده ات فک فامیل دوست وآشنات یکدفعه زیر آوار( فساد خیانت جنایت بی عدالتی وخرابکاری...)نره-نمیفهمی -شاید هم خودت رفتی تو آوار وزمانی که بروی داخل اوار دیکه دقیقا اصلا نخداعی فهمید
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 2
      آدم مونده چی بگه
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      دیگه خرابکاری مهم تر از فساد در شهرداری و باند بازی و رشوه گرفتن
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      دیگه خرابکاری مهم تر از فساد در شهرداری و باند بازی و رشوه گرفتن
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    بعنوان شخصی که در دستگاه نظارتی سابقه کار داشتم نظرم برا این است که متاسفانه سفارش جایگزین اجرای قانون شده. هر وقت هم بخوایی قانون را اجرا کنید میگویند فلانی مردم دار نیست. تعامل ندارد. خشکه. چشم که باز می کنی می بینی عالم و آدم دشمنت شده
  • قاسم IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    خود نظام مقصر است كه فرهنگ برج سازي را در يك مملكت اسلامي رواج داده كه به روايت خودشان اگر امام زمان ظهور كند با تخريب ساختمانهاي بلند به فرهنگ عمودي نشيني خاتمه ميدهد در حاليكه خودشان دست مسئولين و افراد عادي را براي ساخت و سازهاي عمودي باز ميگذارند آنهم در مملكت امام زمان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس