واعظ آشتیانی: لغو بازی با کانادا توهین به پرچم ایران بود/ فدراسیون از فیفا و IOC پیگیری کند

مدیرعامل پیشین استقلال اعتقاد دارد که لغو دیدار دوستانه ایران و کانادا از سوی میزبان این بازی توهین به پرچم کشورمان بوده است.

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی درباره لغو دیدار تیم ملی فوتبال ایران با کانادا، اظهار داشت: کانادایی‌ها با این تصمیم نشان دادند که خودشان عامل دخالت سیاست در ورزش هستند. ابتدا نمایندگان مجلس کانادا شروع به جوسازی سیاسی برای این بازی تدارکاتی کردند و در نهایت اتحادیه فوتبال این کشور از آن تبعیت کرد.

وی با بیان اینکه فیفا و کمیته بین المللی المپیک (IOC)، باید با این اتفاق برخورد کنند، گفت: اگر فیفا ادعا دارد که به منافع فوتبال کشوری نباید ظلم شود، الان باید کمک کند. بند جدایی سیاست از ورزش در اساسنامه دو نهاد فیفا و IOC آمده و حالا این قانون نقض شده است. فیفا و IOC باید با این پدیده برخورد کنند. فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک ایران باید پیگیری جدی از طریق فیفا و کمیته بین المللی المپیک داشته باشند که چرا یک کشور قراردادی را امضا می‌کند، اما به دلیل دخالت‌های سیاسی زیر قراردادش می‌زند و آن را زیر سؤال می‌برد؟

مدیرعامل پیشین استقلال اضافه کرد: این موضوع به دیپلماسی ورزشی مسئولان ما بر می‌گردد که چقدر می‌توانند آن را پیگیری کنند. اگر یک بار برخورد جدی با این مسائل شود، دیگر این اتفاقات تکرار نمی‌شود که برای هر بازی سیاسی تصمیمی غیر ورزشی اتخاذ شود اما به دلیل اینکه دست نهادهای بین‌المللی با این کشورها یکی است، هیچ‌وقت پیگیری نمی‌شود. با این حال دلیل نمی‌شود که ما این اتفاق را پیگیری نکنیم.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزیر ورزش به لغو بازی تیم ملی با کانادا

کارشناس مدیریت ورزش درباره اینکه از ابتدا سفر تیم ملی فوتبال ایران برای انجام یک بازی به کانادا خیلی منطقی به نظر نمی‌رسید، یادآور شد: مسافت خیلی طولانی است و بازیکنان باید ۷۲ ساعت بعد از این سفر استراحت کنند تا شرایط بدنی و روحی‌شان آماده شود. برای بازگشت هم همینطور است و تقریباً ۱۰ روز، بازیکنان ما تحت تأثیر تغییرات جویی و شرایط روحی قرار می‌گرفتند. این تصمیم با کادر فنی بوده که به این اردو برویم ولی نحوه امضای قرارداد دیگر با سرمربی تیم نیست.

واعظ آشتیانی یادآور شد: برای انجام بازی قرارداد امضا شده ولی یک روز می‌گویند بازی می‌کنیم و یک روز در توئیتر می‌گویند بازی لغو شده است. این یک توهین بزرگ به پرچم یک کشور است. لغو بازی یک موضوع است و بار سیاسی این اتفاق نیز در طرف دیگر وجود دارد. افرادی که این قراردادها را امضا می‌کنند و به کانادا به راحتی اجازه می‌دهند که بازی را لغو کند باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: مسئله مشخص، لابی صهیونیست‌ها و فشارهای آمریکایی و عوامل‌شان در مجلس کانادا بوده که منجر به لغو این بازی و سیاسی‌شدن ورزش شده است. باید پیش‌بینی این احتمالات را کرده و از ابتدا در تصمیم‌گیری‌مان این موضوعات را لحاظ می‌کردیم، چون این کشورها نشان داده‌اند که قابل اعتماد و احترام نیستند.

واعظ آشتیانی گفت: امیدوارم هرچه زودتر سرنوشت فدراسیون روشن و انتخابات برگزار شود. مجمع نیز اسیر جوسازی‌ها و باندبازی‌ها نشود، چون در این چند دوره با باندبازی و قبلیه‌گرایی و گروه‌بازی، سرنوشت فوتبال را به اینجا رسانده‌اند. امیدوارم مجمع در انتخابات بعدی کار را به مدیران قوی و با جسارت و متعهد بسپارد تا توان بازیابی این فدراسیون وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پرهام IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 0
    نه عزیزم توهینی به پرچم نشد. چه ربطی به پرچم داره. به مسیولین پاچه خوار غرب، به غرب پرست ها توهین شد. یعنی از کانادا انتظار این رفتار را نداشتند. بعنوان یک ایرانی از ابتدا بازی با کانادا را غیرطبیعی می دیدم. چرا باید با کشوری که با دزدها رفیق است، کشوری جعلی که با ما قطع رابطه کرده کشوری که نوکر حلقه بگوش امریکا و اسراییل است و روی قبرستان بومیان بنا شده مراوده ورزشی داشته باشیم. مگر ورزش از سیاست جداست؟ نه عزیزم ورزش عین سیاسته. بجای این حرفها یک کم به خودباوری برسید.
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 0
      احسنت
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    مشکل از جانب افراد نادانی است که علیرغم نصیحت دلسوزان و با آگاهی از تکبر و خباثت کانادائی ها به دنبال بر این برنامه بودند و همانطور که مسلم بود آنها این بازی نمایشی را لغو کردند تا به ظاهر ایرانی ها را تحقیر کنند . آیا سیستمی نباید این رفتار سبک سرانه را پی گیری کند چون به احتمال قوی افرادی تعمدا دنبال این روند مسخره بودند تا به اهداف سیاسی و وطن فروشانه اشان برسند.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    تبریک به غرب گداها !!!!!!!!!!!!!
    • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      4 5
      و همچنین تبریک به شما شرقگدا
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 3
      جناب بشار عبد المغرب اولا شعار ما نه شرقی نه غربی است ! دوما مگر شرقی ها فوتبال را لغو و پادوهایشان را تحقیر کردند!
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 4
      در جواب بشار اگر روی غیرت خودت تکیه کنی احتیاج به کاسه لیسی غرب و نگاه ترحم امیز انها نداری اگر نگاهی هم به نگاه به شرق می شود صرفا تاکتیکی و راه بردی و برای تامین منافع کشور است و عاشقانه و نوکر مابانه و ذلیلانه نیست
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 2
    امیدواریم تلافی این تحقیر را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با جسارت و شجاعت ایران باعدم قبول ب رویاروی با کانادا بعنوان دشمن ملت و کشور ایران با اجتناب بازی با این تیم صهیونیستی پاسخ قاطع را بدهد
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      تحقیرش ماله اونهایی که عشق کانادا هستند. اتفاقا در جام جهانی اگر به کانادا خوردیم که خیلی بعیده حتما بازی می کنیم.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    اگر در جام جهانی فوتبال بعدی ایران و اسرائیل صعود کردند و در یک گروه قرار گرفتند اونوقت از سیاسی بودن ورزش حرف بزن جناب آشتیانی
  • ایرانی با غیرت IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    مسئوولین بی لیاقت و بی کفایت کانادائی به خصوص نخست وزیر بی عرضه انها کوچکتر از ان هستند که به پرچم کشور ما بی احترامی کنند انها فقط توانستند سرسپردگی و وادادگی خود را در مقابل امریکا به اثبات برسانند. انها نشان دادند که امریکا بزرگتر انهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس