کد خبر 1380919
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
موارد ابتلا به آبله میمون در آمریکا افزایش یافت

مقامات آمریکایی گزارش دادند که تعداد موارد آبله میمون در این کشور  به ۱۲ مورد رسیده است.

به گزارش مشرق، دومین مورد  آبله میمون  در ایالت کلرادوی آمریکا گزارش شده اما وزارت بهداشت عمومی و محیط زیست این ایالت ادعا کرد که خطر ابتلا به ویروس همچنان پایین است.

در این بیانیه آمده است: وزارت بهداشت عمومی و آزمایشگاه محیط زیست کلرادو دومین مورد احتمالی آبله میمون را تایید کرده و در انتظار تایید از سوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های  است.

داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می دهد که موارد جدید ابتلا به آبله میمون در سراسر این کشور از جمله در کلرادو، کالیفرنیا، فلوریدا و یوتا گزارش شده است.

همچنین این داده ها نشان می دهد که  واشنگتن، ماساچوست، نیویورک و ویرجینیا هر کدام یک مورد از ابتلا به این بیماری را گزارش کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که نزدیک به ۲۰۰ مورد آبله میمون در سراسر جهان ثبت شده، درحالی که ابتلا به این بیماری در۲۰ کشور قبلا سابقه نداشته است.

پیش از این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرده بود که پیش بینی می شود شمار افراد مبتلا به آبله میمون در آینده در این کشور افزایش یابد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی نزدیک به ۲۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در بیش از ۲۰ کشور دریافت کرده است.

 این نهاد بین‌المللی با این حال همه‌گیری آبله میمون در بین انسان‌ها را «قابل کنترل» توصیف کرد.   سازمان جهانی بهداشت همچنین خواستار ذخیره واکسن‌ها و داروهای موجود برای مقابله با آبله میمون در راستای توزیع عادلانه آنها در سطح جهان شد.  

به گفته سازمان جهانی بهداشت هنوز بسیاری از پرسش‌ها درباره نحوه شیوع اولیه آبله میمون در بین انسان‌ها بی‌پاسخ مانده است. با این حال مقامات این سازمان بر این باور هستند که تغییرات ژنتیکی ویروس آبله میمون نقشی در شیوع آن بین انسان‌ها ندارد.  

آبله‌میمون شبیه به آبله انسانی است. این بیماری در بسیاری از مناطق جهان سال‌ها است که ریشه‌کن شده و نمونه تازه‌ای از آن گزارش نشده است؛ با این حال طی سال‌های اخیر به ویژه پس از همه‌گیری ویروس کرونا، نگرانی از شیوع این ویروس بیشتر شده است.

پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ویروس آبله‌میمون، علاوه بر انسان‌ها می‌تواند موش‌ها و خرگوش‌ها را نیز مبتلا کند. در میان انسان‌ها، نخستین مورد ابتلاء به آبله‌میمون در سال ۱۹۷۰ گزارش شد. در سال ۲۰۰۳ نیز مقام‌های بهداشتی آمریکا یک مورد از ابتلاء به این ویروس را در این کشور گزارش کردند.

علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، درد عضلات، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است.

التهابات پوستی نیز ممکن است ایجاد شود که معمولاً روی صورت قبل از انتشار به سایر قسمت‌های بدن شروع می‌شود. در نهایت یک دلمه تشکیل می‌دهد و می‌افتد.

افرادی که مشکوک به ابتلا به ویروس هستند ممکن است در یک اتاق فشار منفی (فضاهایی مورد استفاده برای ایزوله کردن بیماران) نگهداری شوند و توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی تحت نظر قرار گیرند.

هرچند این بیماری باعث نگرانی در سراسر جهان شده اما دانشمندان معتقدند که شیوع این بیماری به مانند همه گیری کرونا نخواهد بود زیرا انتقال این بیماری به راحتی سارس-کوو-۲ نیست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RU ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 2
    اقتصاد عالی دارند و راحت از این فاجعه عبور می‌کنند .مردمشون بیشترشان به دولت و نظام حاکم در آنجا اعتماد دارند .
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      ههه آره! مثل کرونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس