کد خبر 1380866
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
افتتاح فاز اول پایانه جدید شرق تا پایان سال

شهردار منطقه ۱۳ شهر تهران گفت:پروژه پایانه شرق در دوره ۴ سال اخیر به طور کامل رها شده و تجهیزات آن به کرات مورد سرقت قرار گرفته و این مسأله باعث شده که حداقل ۱۰ درصد پیشرفت معکوس داشته باشد.

به گزارش مشرق، محمدهادی علی‌احمدی در بازدید از پایانه جدید شرق، اظهار کرد: از اواخر مهرماه که افتخار خدمت در منطقه فراهم شده، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای که وجود داشت و در برخی دوره‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته بود را مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: به عنوان مثال پارکینگ و سازه مجموعه پایانه شرق ۳ هزار میلیارد تومان از عوارض مردم برای آن هزینه شد، مجموعه‌ای که از دهه ۷۰ در کمیسیون ماده ۵ مصوب شده و حدود ۳۰ هکتار بود که ۷ هکتار از آن کم شده است و اجرای فاز اول آن یعنی ۱۳.۵ هکتار کلید خورد و تا سال ۹۶ این فضای فعلی ایجاد شد،  اما این پروژه در دوره ۴ سال اخیر به طور کامل رها شده و تجهیزات آن به کرات سرقت شده و این مسأله باعث شده که حداقل ۱۰ درصد پیشرفت معکوس داشته باشد.

شهردار منطقه ۱۳ تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه در بهترین حالت ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پروژه‌ای که در سال ۹۶ با ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان به سرانجام می‌رسید الان به بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

تصویب بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان از اعتبار پایانه شرق

وی افزود: در این دوره تصمیم بر این شد که این مجموعه تکمیل و به بهره‌برداری برسد و در اواخر سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار از سوی شهردار تهران اعلام شد؛ در حال حاضر بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان از اعتبار آن تصویب شده و مابقی اعتبار نیز به مرور به عنوان اصلاحیه بودجه اضافه می‌شود.  

علی‌احمدی ادامه داد: مبلغ مورد نیاز باید به صورت نقدینگی باشد و کار باقیمانده مجموعه عمدتا خرید تجهیزات است و معاونت مالی شهرداری مشغول چاره‌اندیشی برای این مسأله است تا بتوانیم فاز اول آن را امسال بهره‌برداری کنیم.  

ایستگاه متروی پایانه جدید شرق،  مبدا متروی تهران- پردیس می‌شود

شهردار منطقه ۱۳ بیان کرد: پایانه شرق فعلی تخلیه و به پایانه جدید که سه برابر پایانه فعلی است، منتقل می‌شود؛  ایستگاه مترو پایانه مسأله اول است که از انتهای خط ۲ تا این پایانه حدود ۴ کیلومتر است و حدود ۵۰۰ متر از تونل آن در گذشته کار شده تا از ایستگاه فرهنگسرا به اینجا و بعد از آن به بیمارستان لواسانی برسد؛  همچنین ایستگاه متروی پایانه جدید شرق،  مبدا متروی تهران - پردیس می‌شود و محل مراجعات مردم خواهد شد، بنابراین طی سال‌های آینده محل سفرهای متعدد مردم می‌شود.

علی‌احمدی با بیان اینکه سرانه‌های خدماتی پایین از مسائل مهم منطقه است، یادآور شد: ۵۱۲ هکتار سرخه حصار را در این منطقه داریم و با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری تهران ۳۰ پروژه بزرگ را در این پارک فراخوان می‌کنیم، البته پیش از این پروژه‌های ناقص سرخه حصار از جمله دو بوستان زنبق و نرگس، پارک تندستی، ۱۶۰ آلاچیق و مبلمان پارکی را تکمیل و بعد از آن به سراغ کارهای جدید رفتیم؛ همچنین دو پارکینگ بزرگ به شرق و غرب بوستان اضافه شده است، در این ۳۰ پروژه نیز سعی بر این است که پروژه‌هایی مانند پل طبیعت و باغ پرندگان در آنها دیده شود،  البته‌ منابع طبیعی بخشی از آنها را پذیرفته و مابقی نیز در حال مذاکره است.  

افتتاح فاز اول پایانه شرق تا پایان سال

وی عنوان کرد: از آنجا که پروژه‌های گردشگری سرخه حصار از نوع مشارکتی است، زودتر به نتیجه خواهد رسید و تا دو سال آینده پهنه شرقی تهران محل مراجعه مردم خواهد بود؛ فاز اول پایانه شرق تا پایان سال به افتتاح خواهد رسید که این فاز ۱۸۰ میلیارد تومان نیاز دارد و امیدواریم نوسانات اخیر قیمت‌ها به آن خدشه‌ای وارد نکند.

شهردار منطقه ۱۳ اضافه کرد: در خصوص اراضی جنگ‌افزارسازی در منطقه که حدود ۱۷ هکتار است نیز ۳ هفته پیش در شورای عالی، ۱۱ هکتار به نفع شهرداری آزاد شده و بوستانی در آن احداث می‌شود؛ همچنین ۲۰ درصد مساحت منطقه اراضی دوشان تپه است که آن توافق نیز تا هفته آینده امضا می‌شود و در آن از ۲۳۰ هکتار اراضی، تا الان ۸۰ هکتار به صورت ۷۰/۳۰ توافق شده و با این توافق ۴ شریان اصلی منطقه یعنی خیابان پنجم، دهقان، صفا و خیابانی در ضلع جنوب پادگان آزاد و باز می‌شود؛ بوستان ۱۱ هکتاری طراحی شده و احداث آن امسال آغاز می‌شود؛ همچنین بوستان مربوط به توافق دوشان تپه نیز سال آینده اجرایی خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس