پهپاد ارتش آرش

در جریان رونمایی از اولین شهر زیرزمینی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران، انواع پرنده های بدون سرنشین دوربرد شامل فطرس، کمان و آرش مستقر شده بودند تا بتوانند ماموریتهای ویژه و راهبردی را انجام دهند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، در ادامه تحولات بزرگ و تاثیرگذار دفاعی و نظامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، از اولین شهر زیرزمینی این نیرو رونمایی شد. شهر پهپادی ارتش در حقیقت دومین شهر زیر زمینی پهپادی در کشورمان بعد از نمونه رونمایی شده توسط سپاه در اواخر سال پیش و اولین مجموعه زیر زمینی شناخته شده در این وسعت برای ارتش به حساب می آید.

بر اساس آنچه در تصاویر و توضیحات گزارش رسانه ملی منتشر شد، شهر مورد نظر در منطقه غرب کشور طراحی و ساخته شده است. چرایی اهمیت وجود این پایگاه در غرب کشور و حضور پهپادهای خاص و دور برد در این منطقه، مسئله ای است که به صورت ویژه در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در ابتدا به سراغ معرفی پهپادهای برد بلند در این پایگاه می رویم.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به ۵ ویژگی مهم «اولین شهر پهپادی» سپاه پاسداران/ عضو جدید و ناشناخته به خانواده پرنده‌های انتحاری ایرانی افزوده شد +عکس و فیلم

دستاوردهای راهبردی افتتاح خط تولید «پهپادهای ایرانی» در تاجیکستان/ «ابابیل»؛ از ورود به حیاط خلوت ناوهای آمریکایی تا تبدیل شدن به پرنده انتحاری +عکس و فیلم

نگاهی به ویژگی‌های مهم پهپاد جدید و بمب‌افکن ایرانی/ فرزند بزرگ خانواده «ابابیل» آماده اجرای عملیات‌های دوربرد می‌شود +عکس

گزارش صدا و سیما از شهر زیرزمینی ارتش

فطرس وارد ارتش شد

علاقمندان به مسائل نظامی بویژه در حوزه پهپادهای ایرانی به یاد دارند که در آبان ماه سال ۱۳۹۲، از پهپاد پهن پیکر و بلند پرواز فطرس با ماموریت شناسایی و رزمی، برای اولین بار رونمایی شد. این پرنده بدون سرنشین یکی از اولین تجربه های موفق جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساخت پهپادهای بزرگ پیکر بوده است. از آن زمان تا به امروز فطرس جزو محصولات وزارت دفاع بود که با توجه به تصاویر جدید، به نظر می رسد ارتش اولین مشتری این پهپاد خاص شده است. اما چرا به فطرس، پهپاد خاص می گوییم؟

شعاع عملیاتی این پهپاد پهن پیکر ایرانی، ۲ هزار کیلومتر گفته شده و سقف پروازی آن نیز بیش از ۷۵۰۰ متر است. میزان مداومت پروازی آن در حدود ۳۰ ساعت و سرعت نهایی آن نیز در حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

بزرگترین گردهمایی پهپادهای دوربرد و تهاجمی ایران در «شهر زیرزمینی ارتش» / فطرس، کمان و دوربردترین پرنده انتحاری جهان آماده مأموریت‌های ویژه شدند +عکس

پهپاد دور برد فطرس در شهر زیرزمینی پهپادی ارتش - به موشک های کروز دقت کنید

طبق تصاویر و اطلاعات منتشره، برای این پهپاد، دو موشک کروز در نظر گرفته شده و در عین حال در زیر بالهای آن بمب های سری قائم به عنوان مهمات دورایستا و مینیاتوری دیده می‌شود که می تواند به عنوان یک سلاح برای حمله به اهداف خاص برای کاهش حداکثری خسارت های جانبی استفاده کرد. گزینه های دیگری مثل موشک های سری الماس یا شفق نیز می‌تواند برای این پهپاد در نظر گرفته شود. درباره موشک های کروز که برای فطرس در نظر گرفته شده اطلاعات زیادی در دسترس نیست ولی احتمالا برد ۲۰۰ کیلومتر داشته و به همین دلیل، عملیات های تهاجمی این پهپاد را از برد اکثر سامانه های شناخته شده پدافندی جهان خارج می کند.

کمان ۲۲ در نهاجا مجهز به موشک کروز شد

پهپاد کمان ۲۲، یکی از جدیدترین محصولات پهپادی ایران است که توسط نیروی هوایی ارتش توسعه پیدا کرده و این پرنده بدون سرنشین دارای مداومت پروازی ۲۴ ساعت و شعاع عملیاتی ۳ هزار و ارتفاع پروازی تقریبی ۸ کیلومتر است. ماموریت های شناسایی و تهاجمی در کنار قابلیت هایی مثل حمل غلاف های جنگ الکترونیک نیز برای این پرنده بدون سرنشین جدید ایران - که در اواخر سال ۱۳۹۹ رونمایی شده - تعریف شده است.

بزرگترین گردهمایی پهپادهای دوربرد و تهاجمی ایران در «شهر زیرزمینی ارتش» / فطرس، کمان و دوربردترین پرنده انتحاری جهان آماده مأموریت‌های ویژه شدند +عکس

پهپاد کمان ۲۲ مجهز به موشکهای کروز هوا پرتاب حیدر که به رنگ قرمز و مشکی مشخص شده

موشک کروز هوا پرتاب حیدر با برد ۲۰۰ کیلومتر و سرعت هزار کیلومتر در ساعت در زمان برخورد، بمب بالدار بالابان با برد ۲۵ کیلومتر و یک نمونه از موشک هوا پرتاب سری شفق، ترکیب تسلیحاتی تقریبا کاملی را در اختیار این پهپاد دور پرواز ایرانی قرار می دهد. یک نکته جالب و مهم که باید در خصوص این شهر پهپادی زیرزمینی ارتش به آن اشاره کرد اینکه محل به قدری بزرگ طراحی شده که پهپادها می توانند به راحتی در آن موتور خود را روشن کرده و با توان خود به حرکت در آیند.

آرش، امید و کرار در تیم انتحاری های ارتش

پهپاد آرش یک رکورد شکن جهانی به حساب می آید که از زمستان سال ۱۳۹۹ وارد خدمت ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است. این پهپاد برد بلند که بر اساس سری کیان توسعه پیدا کرده توانایی حمله به اهداف ثابت زمینی و همچنین سیستم های راداری تا شعاع ۲ هزار کیلومتر را داشته و در این کلاس برد بلندترین سامانه در جهان به حساب می آید. تعداد قابل توجهی از این پرنده بدون سرنشین در شهر زیرزمینی پهپادی ارتش مشاهده شده که نشان می دهد تولید انبوه این سلاح استراتژیک در جریان است.

بزرگترین گردهمایی پهپادهای دوربرد و تهاجمی ایران در «شهر زیرزمینی ارتش» / فطرس، کمان و دوربردترین پرنده انتحاری جهان آماده مأموریت‌های ویژه شدند +عکس

تعداد قابل توجهی از پهپادهای انتحاری و ضد رادار آرش در شهر زیر زمینی ارتش

شاید بتوان جدیدترین و البته خاصترین پهپاد ایرانی حاضر در این شهر شگفت انگیز را یک پرنده بدون سرنشین دانست که از آن با نام "امید" یاد می کنند. شمایل این پرنده بدون سرنشین، مشخصا آن را مخصوص عملیات های انتحاری نشان داده و البته گفته شده دارای توانایی های ضد رادار همانند نمونه "آرش" است. این دارایی جدید ارتش به مانند برادر خود در نیروی هوافضای سپاه، از جمله مرموز ترین سلاح های ساخته شده در ایران به حساب آمده و غیر از نام و نوع ماموریت هیچ اطلاعات رسمی در خصوص آن وجود ندارد. اما با توجه به ظاهر و شکل طراحی و سیستم پیشران ملخی احتمالا توان پوشش دادن حداقل تا برد هزار کیلومتر را دارد.

بزرگترین گردهمایی پهپادهای دوربرد و تهاجمی ایران در «شهر زیرزمینی ارتش» / فطرس، کمان و دوربردترین پرنده انتحاری جهان آماده مأموریت‌های ویژه شدند +عکس

پهپاد انتحاری امید در شهر زیر زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

اما دیگر پرنده بدون سرنشین دیده شده در این شهر زیر زمینی کرار بود؛ یکی از پهپادهای تقریبا قدیمی ساخت ایران که در اواخر دهه ۱۳۸۰ شمسی رونمایی شده و در مدل های مختلفی توسعه یافته است. در این شهر زیر زمینی، کرار ها با چندین گزینه تسلیحاتی مشاهده شدند. در یک تصویر یک سر جستجوگر - احتمالا از نوع تصویر ساز فروسرخ- برای پهپاد کرار دیده می شود که به نظر می رسد برای نمونه ای انتحاری از این پهپاد باشد. استفاده از این سیستم برای شناسایی اهداف دقت بالایی را به کرار برای یافتن و رسیدن به هدف می دهد. پهپاد کرار که از پیشران جت استفاده می کند در وضعیت ماموریت بدون بازگشت یا انتحاری بردی در حدود هزار کیلومتر داشته و در وضعیت گشت رزمی و بازگشت به خانه و بازیابی به وسیله چتر برد آن ۵۰۰ کیلومتر است.

بزرگترین گردهمایی پهپادهای دوربرد و تهاجمی ایران در «شهر زیرزمینی ارتش» / فطرس، کمان و دوربردترین پرنده انتحاری جهان آماده مأموریت‌های ویژه شدند +عکس

نصب یک سیستم اپتیکی در جلوی پهپاد کرار در شهر زیر زمینی پهپادی ارتش

برای این این پهپاد در کنار بحث عملیات انتحاری، قابلیت حمل و پرتاب بمب های سقوط آزاد غیر هدایت شونده، بمب های دورایستای سری بالابان، موشک های سری شفق بهینه شده و موشک های هوا به هوای سری آذرخش نیز تعریف شده و تمامی این تسلیحات در این شهر زیرزمینی ارتش مشاهده شدند.

اما نکته اصلی رونمایی امروز، به نظر ارسال یک سیگنال بسیار قدرتمند و سخت از طرف ایران به رژیم صهیونیستی و حامیان فرامنطقه ای آن باشد. هنگامی که نگاهی به وضعیت جغرافیایی و فاصله بین محدوده اعلام شده استقرار این شهر زیرمینی در ایران، تا سرزمین های اشغالی داشته باشیم شاهد این هستیم که در صورت قراردادن مبداء در غرب کشور، می توان با این حجم انبوه از پهپادهای دوربرد، به راحتی هر منطقه مورد نیاز برای مقابله جدی با دشمن، بویژه مراکز نظامی و استراتژیک در سرزمین های اشغالی، را نابود کرد.

طبیعتا داشتن ترکیبی از پهپادهای انتحاری و البته شناسایی و تهاجمی برد بلند در خدمت ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که این نیرو نیز در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حوزه پهپادی از فاز عملیات های کوتاه برد و تاکتیکی خارج شده و بحث عملیات های دور برد و راهبردی پهپادی را در دستور کار خود قرار داده است؛ بویژه آنکه در این میان، نقش نیروی هوایی ارتش نیز بسیار پررنگ و تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • مورخ ایرانی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    در این روزهای پر از استرس و مشکل اقتصادی و ... یک خبر خوب شنیدیم. درود بر ارتش
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      آیا این خبر ذره ای از مشکلات اقتصادی شما را ( که خودتان به آن اذعان داشتید) حل می کند؟
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      13 33
      چرا در شهر های زیرزمینی فقط موشک و پهپاد و بعضا سانتریفیوژ را دیدیم ؟ ------- چرا ازمایشگاههای پیشرفته لیزر و نانو و الکترونیک و شیمی زیستی و آلی و مکانیک و هوافضا، ماهواره و غیره را ندیده ایم --------چرا سرورهای ذخیره اطلاعات را ندیده ایم --------- چرا بایگانی اسناد معتبر دولتی و پزشکی و صدا وسیما و شهرسازی و ثبت احوال و اشیا باستانی و اثارفرهنگی و کتابها و صندوق امانات و گاوصندوق بانکها و غیره را ندیده ایم --------چرا بایگانی ذخیره بذر گیاهی ژنتیک حیوانی و بایگانی خون و پلاسما و بندناف را ندیده ایم --------چرا محل کار نخبگان و شرکتهای دانش بنیان را درون شهرهای زیرزمینی ندیده ایم
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      23 4
      سلام فرمانده ، نمایش بخشی از توانائی لشکرت که سالها پیش آنان را برای خودکفائی ، فرا خوانده
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      27 2
      تا کور شوند هر آنکه نتوان دید قدرت دفاعی و نظامی میهنم رو .. کور باد چشم دشمنان میهنم کور باد ...
    • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      7 0
      غربی‌ها کم خرد باید بدانند، ملت ما تاریخ بزرگی دارند، و این تاریخ با گوشت و خونشان عجین شده.
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      7 0
      در پاسخ به 00:11 اگر امنیت باشد همان نان و ماست را هم میشود با لذت خورد ولی اگر امنیت نباشد هیچی نیست!! دیالوگ ماندگار سریال امام علی (ع): معاویه: عمر از ذوالفقار علی تیزتر چه داری که درد ما را چاره کند؟ عمرعاص: جهل جماعت را، که علی را خانه نشین و شمشیرش بر دیوار و کلنگ چاه کنی به دستش داد!
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      7 2
      جانم فدای رهبر
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      5 0
      00:11! ناآگاه و ساده‌لوح هستید یا بیماردل؟ برای تأمین معیشت، باید ابتدا امنیت برقرار باشد. آن‌هایی که مثل شما فکر می‌کنند، این همه جنگ را در منطقه و حتی جهان می‌بینند، وضعیت مردم کشورهای درگیر جنگ را می‌بینند، آوارگی و بدبختی‌شان را می‌بینند، اما باز به محض انتشار خبری از اقتدار دفاعی کشور، شروع به شبهه‌افکنی و اشکل‌تراشی می‌کنند!! اگر بیماردل هستید، خدا شفایتان دهد و اگر ناآگاه هستید، کمی تلاش کنید و با تحقیق و مطالعه، سطح دانش و اطلاعاتتان را افزایش دهید تا ناچار نشوید هر از گاهی عقاید مزخرف و مسخره کنونی‌تان را بازنشر کنید.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 2
      اسنادی که اسراییل از تورقوز آباد سرقت کرد منبع افشا و حملات بعدی شد. چه کسی آنجا را محل مناسب نگهداری دانست ؟ الان هم در ایران است ؟ نمیشد در مکانی حفاظت شده کامل مثل همین شهرهای زیر زمینی باشند ؟ آنها که گاو صندوق ها را باز کرده و آنهمه سند را بردند اگر بخواهند به سایت های هسته ای و مراکز اسناد ارتش و سپاه هم میتوانند ضربه بزنند. نفوذیها شناسایی شدند ؟ نفوذیهایی در حد فرماندهان نه سرباز و گروهبان که اطلاعی از اسرار ندارند. قبل اینکه اسراییل نفوذ کند فرقه رجوی سالهاست که در عالی ترین سطوح همه سازمانها نفوذ کرده و برای معاندان خوش خدمتی میکند. اولین بار فرقه بود که سایت نطنز را افشا کرد درحالیکه هیچکس اطلاع نداشت. افراد مشکوک برکنار و تحت نظر باشند و در صورت اثبات جرم طبق مقررات نظامی برخورد قاطع صورت گیرد تا عبرت سایر کسانی که قصد خیانت دارند شود.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 1
      چه فایده هیچ امنیتی نداریم
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    32 2
    3برادران ارتشی دست مریزاد خدا قوت ان شاءالله برای نابودی رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی و جهان اسلام در هر جای دنیا استفاده گردد
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      9 25
      میدونستی که به طور کلی خدا انسانها را آفریده تا در کره زمین زندگی کنند، نه اینکه بجنگند ؟
    • NL ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      23 2
      دیگه راستی راستی باید گفت سلام فرمانده.باید گفت سپاه و ارتش امام زمان عج.انگار ظهور خیلی نزدیکه...خدایا در همین جوانی انشاءالله ببینیم
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 4
      اگه منظورت متون دینی باشه فکر نکنم جای گفته باشه ما انسان را فرستادیم زمین که زندگی کنه ....اغلبشون میگن ما انسان را فرستادیم زمین که امتحان بشه ...غیر دینیش هم که اصلا گفته ببند گاله را میمون ملبس.....
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 0
      دم ارتش گرم. بدون ادعا به نظام و مردم خدمت می کند
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 1
      میدونستی خداوند وقتی انسان ها رو ٱفرید بارها و بارها به نا انسان ها فرموده قوی و قدرتمند باشیم ؟. تا حالا کتاب قرآن رو باز کردی نگاه کنی تا متوجه حرف و سخن بنده بشی ؟. خیر ؟. میدونی چرا ؟. چون تو جوهود فارسی نویس هستی از اسرائیل جعلی ! تا کور شوند هر آنکه نتوان دید. قدرت دفاعی نظامی میهنم را ، ایران بزرگ رو
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 0
      پاسخ به IR ۰۹:۵۴ - و پاسخ به IR ۱۱:۳۰ - اگه منظورت متون دینی باشه فکر نکنم جای گفته باشه ما انسان را فرستادیم زمین که زندگی کنه//////////// تا حالا کتاب قرآن رو باز کردی نگاه کنی تا متوجه حرف و سخن بنده بشی ؟. خیر ////////// این هم جواب شما: ۞ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُ ۖ هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ ۚ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُجِيبٌ ای قوم، خدای یگانه را که شما را جز او خدایی نیست پرستش کنید، او خدایی است که شما را از زمین بیافرید و برای عمارت و آباد ساختن آن برگماشت. هود (11)، آیه 61. وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ و بعضی دیگر گویند: خدایا ما را از نعمتهای دنیا و آخرت هر دو بهره‌مند گردان و از عذاب آتش دوزخ نگاه دار. آیه 201 سوره بقره وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ ۖ وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا ۖ و به هر چیزی که خدا به تو عطا کرده بکوش تا (ثواب و سعادت) در آخرت تحصیل کنی و لیکن بهره‌ات را هم از (لذّات و نعم حلال) دنیا فراموش مکن .آیه 77 سوره قصص.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      5 0
      پاسخ به IR ۰۹:۵۴ - و پاسخ به IR ۱۱:۳۰ مقام معظم رهبری : .(((همه به قرآن عشق میورزند و احترام میکنند؛ اما عده‌ی کمی همواره آن را تلاوت و عده‌ی کمتری در آن تدبر میکنند))). پیام به گردهمایى دبیران دروس دینى دبیرستان‌هاى استان تهران ۱۳۶۸/۰۷/۲ ۞ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُ ۖ هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ ۚ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُجِيبٌ ای قوم، خدای یگانه را که شما را جز او خدایی نیست پرستش کنید، او خدایی است که شما را از زمین بیافرید و برای عمارت و آباد ساختن آن برگماشت. هود (11)، آیه 61. وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ و بعضی دیگر گویند: خدایا ما را از نعمتهای دنیا و آخرت هر دو بهره‌مند گردان و از عذاب آتش دوزخ نگاه دار. آیه 201 سوره بقره وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ ۖ وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا ۖ و به هر چیزی که خدا به تو عطا کرده بکوش تا (ثواب و سعادت) در آخرت تحصیل کنی و لیکن بهره‌ات را هم از (لذّات و نعم حلال) دنیا فراموش مکن .آیه 77 سوره قصص.
  • NL ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    14 13
    استفاده که نمی کنند تنها می سازند. اسراییل از راه جمهوری جعلی باکو با ما هم مرز شده ولی هیچ عملیاتی انجام نمی دهیم.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 7
      به خاطر اینکه هدف از خلق انسان ، زندگی کردن بوده . نه جنگ کردن !!!! پیروزی اصلی بر جنگ است ، نه در جنگ .
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      10 0
      اگر جنگ رو دوست نداری باید باز هم قوی و قدرتمند باشی چون انسان ضعیف کشورهای ضعیف در این جنگل جهانی محکوم به نابودی هستند ، به حکم قانون جنگل جهان فعلی باید قوی شد تا کور شوند هر آنکه نتوان دید
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 1
      بنظرم ایران باید هم مرز با جمهوری حعلی باکو یه پایگاه نظامی بسازه . چطور و با چه منظوری تو 7 کیل.متری هم مرز با ایران جسارت پیدا میکنند که پایگاه اسرائیلی ساخته بشه. مماشات با حرام لقمه ها دیگه کافیه
    • کاوه IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 0
      نباید به سادگی جنگ رو شروع کرد اول از همه امام زمان بیان .. وظیفه ما اینه که کشور رو نگه داریم تا وقتی امام زمان میان بتونیم کشور رو به فرماندهی ایشون بدیم نه اینکه با یه جنگ که عواقب خیلی بدی هم داره کشور رو 20 سال عقب بکشیم و از تکنولوژی عقب بمونیم .اینا رو میسازیم تا بتونیم در وقت مناسب ازشون استفاده کنیم
  • روزبه IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    18 0
    درود بر نيروهای مسلح بی ادعا و کم توقع ایران اسلامی که در ناامن ترین نقطه جهان امنیت رو برای ایران و ایرانی ارمغان آوردن
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 8
    همه ی این پهبادها در دولت حسن روحانی ساخته شده. در خود همین گزارش میخوانیم : علاقمندان به مسائل نظامی بویژه در حوزه پهپادهای ایرانی به یاد دارند که در آبان ماه سال ۱۳۹۲، از پهپاد پهن پیکر و بلند پرواز فطرس با ماموریت شناسایی و رزمی، برای اولین بار رونمایی شد. این پرنده بدون سرنشین یکی از اولین تجربه های موفق جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساخت پهپادهای بزرگ پیکر بوده است.
    • سید IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 0
      اگه آبان ۹۲ باشه که دولت روحانی تازه چند ماه سرکار اومده و یعنی تو همین دوماه روحانی ساخته شده ؟! مطمئنا چند سال کار تحقیقاتی پشت بوده و سال۹۲ رونمایی شده
    • ایران بزرگ iran IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 0
      نیروهای مسلح و صنایع دفاعی کشور هیچ ارتباطی به دولت ها نداشتند و ندارند مغلطه نکن با کلمات بازی نکن به قصد فریب افکار عمومی ملت ایران ، نیروهای مسلح تحت فرمان فرمانده کل قوا مقام رهبری هستند و باید شاکر خدا باشیم سپاسگزار فرمانده کل قوای ایران زمین و یک ب یک ارتشیان سپاهیان میهن عزیزمان، پاینده باد ایران بزرگ و مقتدر شیر خاورمیانه
    • رحمت عیدی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 0
      به نظر میاد تیم رسانه ای شیخ بنفش هنوز فعاله که تا همچین چیزهای خاصی رونمایی میشه یا اتفاقات خاصی میفته سریع مهر حسن روحانی روش میزنن خخخ، داشم گویا تو هنوز نفهمیدی حسن روحانی یعنی چی؟! حسن روحانی و دولت حسن روحانی عبارتست از یک سمّ شلم شوربای ترکیبی از استعمار نوین و فرانوین +شبکه های نفوذی+لژهای مخفی ماسونی+شبکه امنیتیهای فاسد+پیاده نظام جریان غربگرا و تفکر غربگرایی+ ابزار زَر و زور زِر و رسانه(خارجی داخلی فارسی خارجی و...) که در خدمت اهداف و منافع صهیونیسم جهانی بود با نقاب نرمالیزه شده برای مقبولیت مردمی وتحمیل شده به نظام از منظر ماهیتی ودر سطح تاکتیکی و تا حدودی راهبردی، خب آیا چنین سمی که خودشو پاره کرد یکی از دوتا بازوی ارتش یا سپاه رو منحل کنه اونیکی رو هم دندوناشو بکشه اصلا گروه خونیش به حرفای تو میخوره؟! مثلا اون سم بنفش تزریق شده در اقتصاد کشور که باعث سرطان اقتصاد کشور شد رو الان داریم همه درد و عذابشو میکشیم تا سم پاکسازی بشه توسط دولت مردمی...، پس خواهشا ببند
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 2
      بلی در زمان دولت روحانی ساخته شده و در آن زمان دولت بسیار تلاش کرد تا بتواند جلوی ساخت موشک و پهباد ها را با قطع بودجه و ... بگیرد اما نتوانست !!!!
  • ارتش و سپاه میهنم IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    15 0
    درود و خداقوت بر دلاور مردان ارتش و سپاه ایران زمین حافظان نظم و امنیت مرزهای آبی خاکی پهناور کشورم ابران بزرگ و مقتدر .. جانم فدای ایران پاینده باد ایران
  • ایران بزرگ iran IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    12 0
    خوش خبر باشید ، خوشحال شدم لذت بردم ایران قوی مقتدر یعنی همین هر روز باید قوی تر قدرتمند تر از روز قبل باشیم ، امنیت در منطقه حساس و مهم و پر توطئه غرب آسیا هیچگاه اتفاقی نبوده و نخواهد بود ، دستان بزرگان سرزمینم رو در ارتش و سپاه و در صنایع نظامی و دفاعی کشورم میبوسم قدر دان سپاسگزار شما بزرگان میهن عزیزمان هستیم جانم فدای ایران بزرگ و مقتدر ،، تنها کشور ملت واقعی و کهن منطقه خاورمیانه همان غرب آسیا ،، شیر خاورمیانه است ایران زمین
  • آذری iran IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    10 0
    دنیا قانون جنگل حکمفرماست به حکم قانون جنگل ضعیف محکوم به فنا و نابودی است ،، قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است ،، عشق میکنم این اخبار رو می‌شنوم لذت میبرم احساس غرور میکنم به ایرانی بودنم میبالم افتخار میکنم ، پاینده ایران یاشاسین ایران
  • NL ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    9 2
    دیگه راستی راستی باید گفت سلام فرمانده.باید گفت سپاه و ارتش امام زمان عج.انگار ظهور خیلی نزدیکه...خدایا در همین جوانی انشاءالله ببینیم
  • UA ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    8 2
    بتازگی ایران در زمینه ربات های خودرو هوشمند پیشرفت های قابل توجهی نموده اگر این نوع ربات ها بر پهپاد سوار شود تا در منطق های فرود آید و عملیات زمینی انجام دهد و دوباره بتواند باز گردد در واقع به یک نو آوری شگرف در جنگ مبدل میگردد
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    11 2
    ارتش و سپاه و همه نیروهای مسلح ایران ، لشکریان مفتخر امام زمان عج . سلام فرمانده .
  • DE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    خبرنگار صفر کیلومتر بود!
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 14
    با پهباد نمی شه به جنگ اسراییل رفت.
    • DK ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 0
      سرنوشت حنگ آزربایجان و ارمنستان رو همین پهبادها تعیین کردند و خیلی سریع بخش عمده ای از تانکها و توپخانه و سایر تحهیزات ارمنستان رو همین پهبادها نابود کردند و خیلی سریع نتیجه داد و جنگ با عقب نشینی ارمنستان تمام شد.دیگه دوران تانکهای سنگین و کند و توپخانه هایی که قابلیت تحرک کم دارند گذشته دوران دوران پهبادهاست.
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 9
    با پهباد نمی شه به جنگ اسراییل رفت باید ایران خودش را قوی کند، روسیه که ابرقدرت نظامیست در اوکراین حریف اسراییل نشده.
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 0
      شمعون جون جوک نگو
  • سیدمرتضی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    تجربه جنگ روسیه نشون داد که اگر ما یک جنگ یکساله داشته باشیم این موشکهای بالستیک نیستن که یشه با شلیک انبوه اونا شکل و توانایی اتش دوربرد رو حفظ کرد بلکه نیازه به موشکهای کروز ارزان قیمت با تعداد بالا وسرجنگی مناسب برای حفظ حجم اتش و توانایی شلیک به اهداف بسیار زیاد وحفظ موشکهای بالستیک برای ضربه به اهداف مهم و استراتژیک دشمن مانند نیروگاها بندرهاو.. با توجه به ارزانسازی موشک یا علی و موشک قدس که تبدیل شدن به حیدر۱و۲گمانم همین اتفاق افتاده مخصوصا اگر هواپرتاب باشه امیدوارم بمب های دور ایستا با برد۱۰۰یا۲۰۰کیلومتر با موتور ارزان پیستونی هم وارد خدمت شه برای پهپادهای کوچکتر مثل مهاجر با توجه به سبکی موتورهای کوچک پیستونی
  • شهرهای بشقاب پرنده ای FR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    بعد از شهرهای موشکی ، این هم شهر های پهپادی که ایران ان را عملیاتی کرده ! یادتان هست وقتی سردار شهید سلیمانی به امریکا میگفت شما خوب میدانید ما به شما خیلی نزدیکیم ! سرعت بشقاب پرنده ۴۵ هزار کیلومتر در ساعت ! یا علی مدد
  • US ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    تا آخر ایستاده اید تا آخر چی
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    6 0
    دمت گرم ارتشی. ان شاالله رو سر صهیونیسم استفاده های مکرر خواهی کرد.
  • جاویدایران NL ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    8 0
    درود بر ارتش ایران، ازاین جنس کارها همیشه جذاب هست، دستمریزاد. کاش سلاح اتمی هم داشته باشیم، باید دنبال چیزی بریم که اتفاقاااااااً دشمنان ایران باقاطعیت میگن ایران نباید به سمتش بره، این درسته. بنیانگذار حکومت هم گفته بود کاری نباید انجام داد که دشمن رو خوشحال میکنه، و یا اینطوری هم میشه گفت که کاری باید کرد که دشمن ازش ناراحت میشه. اینکه ما به دنبال سلاح اتمی نباشیم آیا این تصمیم ما با استقبال امریکا و اسرائیل و انگلیس مواجه نمیشه؟ اونها از اینکه ما سلاح اتمی نخواهیم آیا خوشحال میشن یا ناراحت!؟ اگه به این سوال پاسخ بدید دیگه حرفی نمیمونه.
    • FR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 0
      100% موافقم !
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    ماشاء الله
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    این بزرگی کار مایه افتخار هر ایرانی است . چنین عظمتی حاصل علم ودانش ایرانی است که باز مایه افتخار است. اما چرا از این نوع دانشمندان برای اداره کشور و درست نمود اقتصاد استفاده نمی شود؟ شاید برای اثبات نادانی و ناتوانی غرب گرایان و متحجرین باشد که 43 سال اداره کشور را در دست داشتند.
  • انقلابی منطقی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    11 0
    به اندازه کل دنیا هم سلاح داشته باشید تا زمانیکه که مردم در سختی معیشت باشند ذره ای ارزش و فایده نداره.... به کره شمالی نگاه کنید!
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 6
    ایرادی که به چشم من اومد نبود قابلیت تاشوندگی بال های پهپادهای بزرگ بود که حرکتشون را در تونل ها محدود میکرد .....مثل جنگده ها روی ناو هواپیمابر میشه به راحتی پهپاد را برای پایگاه زیرزمینی اختصاصی ساخت...
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 0
    مشکل اقتصادی تو به ارتش چه ربطی داره ....مگه ارتش باید اقتصاد درست کنه....روستاهای مملکت را خالی کردین و همتون اومدین شهر چپیدین تو آپارتمان ها.... کار درست حسابی هم که نمی کنید (شغل کاذب).... بعد توقع داری اقتصاد چطور درست بشه.....معجزه الهی....
  • ماحسون IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 2
    خبرمهم: روسیه شهر راهبردی را که اکرتین خیلی مقابله کردن براش، توسط روس ها اشغال شد، تغییر کابینه فرماندهان وژنرال ها باعث شد روسیه یک تنه مقابل ناتو پیروز شود، واین پیروزی جدید،باعث آسیب به لهستان و فنلاند میشه و کشور روسیه با این همه الحاق خاک های کشورها،دیگه باید گفت قاره روسیه
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 2
    هر چه سریعتر واحد تحقیقات فرا زمینی ها را راه بیاندازید کنگره امریکا در این مورد جلسه داشته این مورد باید زیر نظر باشه
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 1
    یک پهپاد ترکیه این اسباب بازی ها را قورت داده است
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 2
    واقعا جای تاسف هست که یه پایگاه سری به عمد یا به سهو باید اینجوری به شکل ساده لو بره و یه بازنگری و ادیت روی فیلم صورت نگیره ، اخه اون وسط هیچکی کپسول آتشنشانی دالاهو رو ندید که به همین راحتی آدرسش رو برامون دربیارن که بله توی کرمنشاه هه و حتی گوگل مپش هم در بیارن و بذارن توی اینترنت ، شهید تهرانی هم توی پایگاه سری سمنان به همین سادگی از روی نوشته ساده روی کارتن جاشون رو مشخص کردن ، فقط دادار ددور سازمانهای امنیتی برای .... هست
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 3
    چرا بیشتر شرایط امنیتی را رعایت نکردید چرا از اول پرواز هلی کوپتر را نشان دادید خوب رد هلی کوپتر را در رادارهایشان میزنند .... بهتر بود فقط از داخل تونل ها تصویر می گذاشتید ..... تمام فرماندهان ما زیرنظر هستند کجا میروند کجا می آیند اگه رد فرمانده را زده باشند چی .........لطفا بیشتر دقت کنید
    • رحمت عیدی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 0
      دوست عزیز بدون توضیح و تفسیر فقط میتونم بهت بگم اصلا نگران نباش
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    چند نکته قابل توجه بود....پهپاد کمان 22 خیلی شبیه ریپر آمریکایی و مشابه های اسرائیلی است ...موشک کروز حیدر قدرت هوایی ایران رو افزایش میده و میشه به عنوان یه موشک توپخانه ای دقیق از زمین هم استفاده بشه...ارتش هم در جنگ با اسرائیل به سپاه پیوسته.. از همه مهمتر جنگ پنهان ایران و اسرائیل که سالهاست شروع شده حالت علنی تر به خودش گرفته ...با آرزوی موفقیت برای رزمندگان اسلام
  • DE ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 1
    پایگاه های اسرائیل در جمهوری باکو باید پودر بشن . اگر نشه یک میلیون از این پهپادها هم بدرد نمیخوره .
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    چراهمش اماده انهدام میشن ولی عمل نمیکنن اونا میان پارچینو میزنن
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    فطروس همون پیش نمونه تولید شده است شعار روش همونه
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 2
    محلش را پیدا کردم همون کرمانشاه است. اسرائیل اراده کند این مرکز را هم می زند همانطور که ترور خیابان مجاهدین اسلام و حمله به پارچین را در عرض یک هفته اجرا کرد.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 1
    از نظر حفاظت اطلاعات واقعا صفریم روی یکی از کپسول های آتش نشانی تو فیلم پخش شده هم مشخصه نوشته بود دالاهو ومشخص دالاهو کجاست ومن توی توییتر داشتم نگاه میکردم دیدن خیلی از حسابها نقشه ماهواره ای اون مکان را نشان داده بودن
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    هرموقع یک نقطه از وشور هدف قرار میگیره یک از تونلها رو نشون میدن چند هفته پیش هم وقتی کرمانشاه هدف قرار گرفت یکی از این تونلها مال سپاه رو نشون داده بودن که بگن شما اگر رو رو بزنید مازیر هم داریم به جای این حرفا چها نقطه تو اسراییل را بزنید که دل خیلی ها خنک شه
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    هزار ماشا الله شادمون کردید
  • مجید IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 2
    منتظر حمله به این پایگاه باشین. چون هم محل پرواز هلیکوپتر رو لو دادین‌ (کوه های اطراف فرودگاه مشخصه و کافیه با تصاویر ماهواره ای مطابقت بدهند)، هم مدت زمان پرواز رو لو دادین (40 دقیقه-طبق این زمان و سرعت هلیکوپتر میشه شعاع محدوده رو پیدا کرد)، و هم جهت حرکت هلیکوپتر توی فیلم ها لو رفته (به تصاویری که از زمین گرفته شده توجه کنین، کافیه با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های مشابهت یابی، تصاویر با تصاویر ماهواره ای مقایسه بشه تا محل و جهت حرکت هلیکوپتر مشخص بشه). پیشنهاد میکنم سریعتر این موارد بررسی بشه و تمهیدات لازم صورت بگیره.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    پهپاد آرش بزودی در سرزمین های اشغالی رونمایی می شود
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    چرا ما ساختمان وزارت دفاع اسراییل را نمی زنیم
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    خوب دشمن مسیر حرکت هیلیکوپتر را در رادارش برسی میکند ومکان دقیق را مشخص میکند
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    این چجور گزارش تهیه کردن صدا و سیما است؟ اسم پایگاهی که از آن پرواز کرده است را می‌گوید هلیکوپتر را نشان می‌دهد، زمان سفر را هم می‌گوید و در آخر هم به لطف کپسول آتش نشانی موجود در عکس ها مکان تقریبی آن پایگاه به اصطلاح سری لو می‌رود واقعه که فقط گنده گویی بلدید
  • پاسخ به IR ۰۹:۵۴ و IR ۱۱:۳۰ IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    پاسخ به IR ۰۹:۵۴ - و پاسخ به IR ۱۱:۳۰ - اگه منظورت متون دینی باشه فکر نکنم جای گفته باشه ما انسان را فرستادیم زمین که زندگی کنه//////////// تا حالا کتاب قرآن رو باز کردی نگاه کنی تا متوجه حرف و سخن بنده بشی ؟. خیر ////////// این هم جواب شما: ۞ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُ ۖ هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ ۚ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُجِيبٌ ای قوم، خدای یگانه را که شما را جز او خدایی نیست پرستش کنید، او خدایی است که شما را از زمین بیافرید و برای عمارت و آباد ساختن آن برگماشت. هود (11)، آیه 61. وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ و بعضی دیگر گویند: خدایا ما را از نعمتهای دنیا و آخرت هر دو بهره‌مند گردان و از عذاب آتش دوزخ نگاه دار. آیه 201 سوره بقره وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ ۖ وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا ۖ و به هر چیزی که خدا به تو عطا کرده بکوش تا (ثواب و سعادت) در آخرت تحصیل کنی و لیکن بهره‌ات را هم از (لذّات و نعم حلال) دنیا فراموش مکن .آیه 77 سوره قصص. و در پایان توجه شما 2 عزیز را که نشناخته به من تهمت آشنا نبودن با قرآن زدید و فقط خود را اهل قرآن خواندن می دانید به سخنانی از مقام معظم رهبری جلب می کنم تا از این به بعد فقط سرسری و طوطی وار قرآن نخوانید بلکه کمی هم در آیات تدبر کنید .(((همه به قرآن عشق میورزند و احترام میکنند؛ اما عده‌ی کمی همواره آن را تلاوت و عده‌ی کمتری در آن تدبر میکنند))). سیّد علی خامنه‌ای ۱۳۶۸/۰۷/۲۰
  • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    پهپاد های انتحاری همانند آرش از همه مهم تر هستند و کاربردشون بسیار تأثیرگذار تر هست چون پدافند دشمن رو منهدم می‌کنند
  • محسن IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    یه زمانی قدیمتر ها که میگفتن پهباد برا جنگ باور پذیر نبود.مثل موبایل.ولی الان پای ثابت تسلیحات شده.
  • مهدی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    ما می توانیم
  • سیاوش IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    نمیخاد اسرائیل رو نابود کنید نیروها و پایگاهها و تاسیسات اتمی رو از نابود شدن بدست اسراییل نجات بدید
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    يه گزارش از خمپاره انداز هشتادويك ميليمتري خودكار درست كنيد. اينجا ميشه پيداش كرد http://www.mindexcenter.ir/node/837 يه ويدئو توي همين سايت هست كه چند ثانيه از اين خمپاره انداز توش هست. ايني كه من ميبينم و دانلودش كردم چهارده ثانيه خمپاره انداز توشه. فيلم رو اينجا دانلود كن http://www.mindexcenter.ir/sites/default/files/videos/video/video-thumbnails/2021-01/mindex.mp4 ممنون
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    اینو که لو دادید ....سری نیست گفتید در کرمانشاه و دالاهو خخخخخ...
  • . IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    آواکس از اوجب واجبات است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس