کد خبر 1380809
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
دهنوی

این دیدار یکی از مهم‌ترین دیدارهاست؛ چون نمایندگان مردم می‌خواهند از زبان امام امت، توشه یکساله خود را برگیرند و آن را برای گره‌گشایی از زندگی و معیشت مستضعفان به‌کار ببندند.

به گزارش مشرق، سیدمحسن دهنوی عضو هیأت‌رئیسه مجلس روایتی از یک دیدار شرین با مقام معظم رهبری را اینگونه توضیف کرد:صبح چهارشنبه، ساعت۸:۱۵ صحن علنی مجلس را با حضور ۲۸۳نفر آغاز کردیم. همه نمایندگان مردم می‌دانند امروز ماجرایش فرق می‌کند؛ چون قرار است به زیارت امام‌مان برویم. پس از رأی‌گیری سالانه اعضای هیأت‌رئیسه مجلس، آقای قالیباف زنگ مجلس را ساعت۱۰:۰۵ به‌صدا درآورد و اعلام شد که برویم به بیت رهبر عزیز و فرزانه. حالا ساعت۱۱ است و طبق روال، از گیت‌ها عبور کردیم و وارد حسینیه امام‌خمینی(ره) شدیم.


هر کسی از یار چیزی خواست هنگام وصال
من به محض دیدن او خاطرش را خواستم
دیدار سال‌گذشته را به‌خاطر آوردم که به‌دلیل شیوع کرونا، به‌صورت مجازی بود و خدا را شکر کردم که امسال و با لطف خدا و تدبیر دولت جدید، این ویروس دیگر جولان نمی‌دهد و خیلی از عرصه‌ها به حالت قبلی بازگشته است. این دیدار یکی از مهم‌ترین دیدارهاست؛ چون نمایندگان مردم می‌خواهند از زبان امام امت، توشه یکساله خود را برگیرند و آن را برای گره‌گشایی از زندگی و معیشت مستضعفان به‌کار ببندند.


حدیثی در بالای جایگاه حسینیه نقش بسته بود که ترجمه‌اش می‌شود: «همانا پست و مسئولیت، برای تو وسیله آب و نان نیست، بلکه امانتی در گردن تو است»؛ عجب معنایی و عجب تناسبی!
در ابتدای مراسم، آقای قالیباف چند دقیقه‌ای سخنرانی کرد و گزارشی از فعالیت‌های مجلس ارائه داد. نمایندگان با شنیدن جمله ایشان مبنی بر لزوم بازتوزیع یارانه ارز ترجیحی به‌صورت کالابرگ برای کالاهای ضروری، یک‌صدا ایشان را تأیید کردند.

بیشتر بخوانید:

انقلابی بودن و انقلابی ماندن الزامات و راهکارها


به این فکر می‌کنم که اگر قرار باشد بهترین کار مجلس در سال اخیر را نام ببرم، چه باید بگویم؟ به‌نظرم تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان، ماندگارترین اقدام ما در ماه‌های گذشته بود.
در همان ابتدای بیانات، رهبر معظم ‌انقلاب با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، این اتفاق بزرگ را بسیار فراتر از بازپس‌گیری یک شهر دانستند. وقتی امام خامنه‌ای، انقلابی ‌بودن این مجلس را مجددا تأیید کردند، خنده بر لبان همه نمایندگان نشست. این خنده‌ رضایت، همراه شد با هشدار ایشان که انقلابی ‌ماندن مهم‌تر از انقلابی ‌بودن است. این انذار من را برد به دوران دانشجویی؛ زمانی که برخی از رفقا در تشکل‌های حزب‌اللهی، سوپرانقلابی بودند و هل من مبارز می‌طلبیدند، اما اکنون از آرمان‌خواهی‌ و مبارزه‌جویی با استکبار در آنها خبری نیست.


حکیم انقلاب، علاوه بر ابراز لطف همیشگی به نمایندگان مردم، از نطق‌های میان‌دستور پرشور همراه با اعتراض و عصبانیت هم گلایه کردند و گفتند که نباید جنجال و فضاسازی علیه مجلس و قانون، ما را از انجام وظیفه باز بدارد. مسئله پررنگ دیگر، تأکید ایشان بر مسئله قانونگذاری بود؛ آن‌جایی که فرمودند: «شنیدم که در این مجلس تعداد طرح‌ها بیش‌از مجالس قبلی است که این کار چندان مناسب نیست و کار کارشناسی و اجرای آنها دچار مشکل می‌شود و با اجرا نشدن قانون، مسئولیت‌ها لوث می‌شود.»


امام امت پس از تأکید بر تفکیک قوا، لزوم مشورت‌گیری مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها با نمایندگان همان استان را یادآور شدند؛ نمایندگان احسنت‌گویان از این مواضع تمجید کردند که با لبخند مقام معظم رهبری مواجه شد. ایشان گفتند: «گویا خیلی خوش‌تان آمد!»


در دفترچه‌ام چند جمله از رهبر فرزانه که خطاب به ما گفتند را یادداشت کردم؛ مهم‌ترین‌هایش اینها بودند:
  اخیرا دیوان محاسبات بررسی بودجه بعضی از شرکت‌های دولتی را نیز آغاز کرده که اگر آن را به همه شرکت‌های دولتی تعمیم دهید، ازجمله امتیازات این مجلس خواهد بود.
  ترکیب غلط بودجه هنوز اصلاح نشده که مخاطب این موضوع بیشتر دولت است، اما در مجلس نیز نباید با افزایش هزینه‌ها بدون تعیین درآمدهای واقعی و قابل تحقق، به کسری بودجه که ام‌الخبائث مشکلات اقتصادی است، اضافه شود.


  نماینده انقلابی با عموم مردم همراه است، اما عوام‌زده و جو زده نیست.در انتهای مراسم، خبرنگاری جلو آمد و درباره حال و هوای دیدار پرسید. به او گفتم که امروز به آینده امیدوارتر شدیم و اراده‌مان برای خدمت به ملت پولادین‌تر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس