کد خبر 1380638
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
بایدن

رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در مریلند هنگام صحبت درباره اتحاد کشورهای تحریم‌کننده روسیه، به اشتباه از کره شمالی به عنوان یکی از این کشورها یاد کرد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در گاف جدید خود ظاهراً دو کره را قاطی کرد.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، بایدن در مراسم فارغ التحصیلی آکادمی نیروی دریایی در آناپولیس مریلند، در مورد اهمیت همکاری ایالات متحده با متحدان برای امنیت جهانی سخنرانی کرد. وی به عنوان نمونه‌ای از این همکاری‌ها، تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه مسکو را به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین ذکر کرد.

او در ادامه پرسشی را مطرح کرد و در جایی که منظورش کره جنوبی بود، از کره شمالی نام برد. بایدن گفت: آیا کسی فکر می‌کرد که وقتی من خواستار تحریم روسیه شدم علاوه بر ناتو، استرالیا، ژاپن، کره شمالی و برخی از کشورهای آسه‌آن [اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا] از این تحریم‌ها حمایت کنند؟

بیشتر بخوانید:

فیلم/ گاف‌های بایدن؛ بیماری یا اجرای تئوری مرد دیوانه؟

ماه گذشته هم بایدن در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت و فردی در لباس خرگوش برای جلوگیری از گاف دادن رئیس‌جمهور آمریکا، او را حین صحبت با یک خبرنگار دور کرد. در موردی دیگر، بایدن در جریان سفر به کارولینای شمالی در پایان سخنرانی دست خود را به گونه‌ای دراز کرد که برخی ناظران آن را دست دادن با هوا توصیف کردند.

پیش از رسیدن بایدن به ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی‌ها درباره زوال عقل او مکرراً از زبان جمهوری‌خواهان مطرح می‌شد. گاف‌های متعدد او پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری نگرانی مقامات و مردم آمریکا از توانایی اداره امور توسط رئیس‌جمهور کشورشان را دوچندان کرده است.

گاف‌های بایدن به یکی از موضوعاتی تبدیل شده که ترامپ از آن به نفع خود برای تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا استفاده می‌کند و اخیراً در مصاحبه‌ای گفت که من تست روان‌شناختی دادم تا دیگر مرا احمق خطاب نکنند و بایدن نیز باید چنین تستی را بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس