بایدن: حمله پوتین به اوکراین مستلزم واکنش جهانی بود!

رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنانی بدون اشاره به دلایل عملیات ویژه نظامی مسکو ادعا کرد: حمله پوتین به اوکراین مستلزم واکنش جهانی بود!

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه بدون اشاره به دلایل عملیات ویژه نظامی مسکو در سخنانی ادعا کرد: پوتین از طریق جنگ با اوکراین تلاش می کند تا هویت و فرهنگ مردم اوکراین را از بین ببرد!

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور آمریکا در اشاره به تلاش های سوئد و فنلاند در این خصوص ادامه داد: پوتین می خواست با کشورهای اروپایی مقابله کند؛ اما اقدامات او باعث شد تا آنها به ناتو بپیوندند.

جو بایدن اضافه کرد: فنلاند پیوستن به ناتو را انتخاب کرده است و ما با شرکای خود برای تقویت قدرت مان کار خواهیم کرد. حمله غیر قابل قبول پوتین به اوکراین مستلزم واکنش جهانی است. به دنبال این رخ داد، استرالیا و آلمان برای اولین بار هزینه های دفاعی خود را افزایش دادند.

در همین ارتباط، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که جاه طلبی های جهانی ائتلاف نظامی سازمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو موجب بروز عواقب فاجعه بار در آفریقا و خاورمیانه شده است.

گروشکو در این رابطه گفت: در مورد آفریقا، پیامدهای فاجعه بار جاه طلبی های جهانی ناتو برای مدت زمانی طولانی در عراق، لیبی و سوریه احساس خواهد شد. در نتیجه مداخلات کشورهای ناتو و آزمایش‌های انجام شده آنان در زمینه مهندسی سیاسی-اجتماعی، از جمله با به کار گرفتن ابزار نظامی، مناطقی گسترده حالت دولتی و حاکمیتی خود را از دست داده به پناهگاه و بستری برای پرورش تروریسم تبدیل شده‌اند. واشنگتن در درجه اول علاقه مند به مرتبط کردن این ائتلاف نظامی به مهار چین است. این دقیقاً هدف اصلی پروژه های منطقه ای است که توسط ایالات متحده برای تقویت امنیت در منطقه «ایندوپاسیفیک» ترویج می شود.

در همین رابطه وزرای دفاع اسپانیا و انگلیس هم گفته بودند که گسترش نفوذ و فعالیت روسیه در آفریقا تهدیدی نگران کننده برای امنیت کشورهای ناتو در کنار وضعیت اوکراین است و این مسئله باید با اتحاد نظامی حل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 2
    حملهٔ شما گاوچرونهای تروریست به ویتنام، عراق، افغانستان، یوگسلاوی و.... مستلزم چیه کلنگی؟؟!!
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 1
      آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • م IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 2
    خدا وکیلی چقدر جوکند
  • ش. AE ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 1
    حالا وقتی از گرسنگی مثل سگ له له زدید مستلزم بودن یادتون میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس