کد خبر 1380248
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
همدستی رئیس سابق موزه لوور فرانسه در قاچاق عتیقه

ژان لوک مارتینز، رئیس و مدیر پیشین موزه لوور فرانسه به اتهام پولشویی و همدستی در کلاهبرداری از سوی یک باند سازماندهی‌شده محاکمه می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، ژان لوک مارتینز، رئیس و مدیر پیشین موزه لوور در فرانسه به اتهام پولشویی و همدستی در کلاهبرداری از سوی یک باند سازماندهی‌شده محاکمه می‌شود.  

همدستی رئیس سابق موزه لوور فرانسه در قاچاق عتیقه

این اتهامات در چهارچوب تحقیق درباره قاچاق اشیاء عتیقه‌ سرقت شده از خاور دور و خاورمیانه به رئیس پیشین موزه لوور وارد شده است. ژان لوک مارتینز که به مدت هشت سال در راس بزرگترین موزه جهان بود روز دوشنبه در فرانسه به طور موقت بازداشت شد.  

وکلای مدافع او در واکنش به تعقیف قضایی موکلشان اعلام کردند: «ژان لوک مارتینز با قاطعیت هر چه تمام‌تر اتهام‌ وارده در این پرونده را رد می‌کند.»

نشریه «لو کنار آنشنه» گزارش داده که ژان لوک مارتینز مظنون به نادیده گرفتن گواهی جعلی اصالت پنج شیء عتیقه مصری است که موزه لوور ابوظبی آنها را به قیمت ده‌ها میلیون یورو خریداری کرد.  

با این حال وکلای مدافع رئیس پیشین موزه لوور تاکید کرده‌اند که موکلشان تردیدی در اینکه دادگاه صداقتش را تائید خواهد کرد ندارد.

همدستی رئیس سابق موزه لوور فرانسه در قاچاق عتیقه

ژان لوک مارتینز بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ مدیریت موزه لوور در پاریس را برعهده داشت. به گفته یک منبع قضایی دو کارشناس آثار مصر نیز روز دوشنبه به طور موقت بازداشت شدند اما در نهایت بدون اینکه تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند آزاد شدند.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس