کد خبر 1380247
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
آموزش «تقلب» به دانش‌آموزان!/ کلاهبردارانی که جیب والدین را خالی می‌کنند

برای تقلب کردن، باید اول پول خرج کرد یعنی باید وسایل تقلب را خرید که این وسایل خیلی هم گران است. بعد باید این وسایل را جاساز کرد که آن هم خیلی دردسر دارد.

به گزارش مشرق، فصل امتحانات پایان سال دانش‌آموزان از اول خرداد آغاز شد. دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم دبستان، پایه‌های هفتم و هشتم و دهم و یازدهم به صورت مدرسه‌ای امتحان دارند. یعنی با هماهنگی مدرسه، زمان و سؤالات امتحان برگزار می‌شود.

امتحان دانش‌آموزان پایه‌ ششم به صورت هماهنگ منطقه‌ای، پایه نهم به صورت هماهنگ استانی و پایه دوازدهم به صورت هماهنگ کشوری است.

در این میان امتحانات پایه دوازدهم جایگاه ویژه‌ای دارد؛ چرا که به کنکور متصل می‌شود؛ در حال حاضر سهم معدل در کنکور ۴۰ درصد مثبت است اما گفته می‌شود که در کنکور ۱۴۰۲ به ۶۰ درصد قطعی می‌رسد.  

همین اهمیت امتحانات پایه دوازدهم باعث شده است که سودجویان و کلاهبرداران به سراغ آن بیایند و با ترفندهای مختلف جیب والدین را خالی کنند و از آن سو، امتحانات نهایی را هم تحت تأثیر قرار دهند.

آموزش «تقلب» به دانش‌آموزان!

* تبلیغات دروغین کلاهبرداران در امتحانات نهایی

یکی از کارهایی که کلاهبرداران و سودجویان می‌کنند، این است که تبلیغات بخش سؤالات امتحانی را دارند و به دنبال جذب فالوور هستند.  

در این تبلیغات که چند روز قبل از امتحان نهایی به صورت گسترده در کانال‌ها و گروه‌ها پخش می‌شود، اعلام می‌شود که سؤالات امتحان نهایی به صورت رایگان در کانال ویژه‌ای بارگذاری می‌شود البته یک شرط هم مطرح می‌شود مبنی بر اینکه فالوور افزایش پیدا کند!

آموزش «تقلب» به دانش‌آموزان!

* عدالت آموزشی کلید واژه سوجویان

 برخی سودجویان، برای اینکه رفتار خود را توجیه کنند، دنبال کلیدواژه‌هایی می‌گردند تا دانش‌آموزان را برای عضویت در کانال‌های‌شان جذب کنند.  

یکی از این کلیدواژه‌ها، «عدالت آموزشی» است؛ آنها در تبلیغات خود عنوان می‌کنند که در راستای «عدالت آموزشی»، سؤالات امتحانی منتشر می‌کنند؛ حالا این عدالت آموزشی از نظر آنها یعنی چی و چرا این کار را می‌کنند، سؤالی است که پاسخی برای آن موجود نیست!  

آموزش «تقلب» به دانش‌آموزان!

* سؤالاتی که واقعی نیست

بالاخره بعد از آن همه تبلیغات، سؤالات امتحانی یا با پول یا بدون پول در کانال قرار می‌گیرد، اما خبری از سؤال واقعی نیست.  

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: ما برای این کانال‌ها پول واریز کردیم تا ببینیم که واقعا سؤالات را دارند یا خیر. ساعت ۶:۳۰ صبح یک فایل رمزگذاری شده می‌فرستند و می‌گویند تا یک ساعت دیگر رمز را ارسال می‌کنند اما یا رمز اشتباه است و یا اینکه سؤالات همان سؤالات نیست.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که بعد از شروع امتحانات و وقتی سؤال امتحان پخش شد، آن فایل اول را ویرایش می‌کنند و سؤالات واقعی را قرار می‌دهند.

به گفته زارعی، سؤالات امتحان نهایی به هیچ عنوان قبل از شروع امتحان لو نمی‌رود و با اطمینان کامل می‌گوییم که تبلیغات انتشار سؤالات امتحان نهایی، همه دروغ است.

آموزش «تقلب» به دانش‌آموزان!

* آموزش تقلب به دانش‌آموزان

با توجه به صحبت‌های رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، سؤالات امتحان نهایی قبل از شروع امتحان لو نمی‌رود. محسن زارعی در این خصوص گفت:  «با توجه به اینکه سؤالات رمز شده امتحانات نهایی دقیقا پیش از شروع هر امتحان از قرنطینه طراحی سؤالات به طور مستقیم با روش الکترونیکی به حوزه‌های اجرای سراسر کشور ارسال و در همان جا رمزگشایی و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، دسترسی به سؤالات قبل از امتحان امکان‌پذیر نبوده و موضوع افشای سؤالات منتفی است».

وی ادامه داد: «اما در مواردی پس از شروع امتحان، تعداد انگشت شماری از دانش‌آموزان با استفاده از گوشی همراه، ساعت هوشمند و ... که توانسته‌اند با خود به جلسه امتحان ببرند، مبادرت به تصویربرداری از سؤالات و ارسال آن در کانال‌های خاص می‌کنند و در مواردی نیز افراد سودجو و فرصت‌طلب با استفاده از انتشار سربرگ مجعول سؤالات و تغییرات گرافیکی در آنها و انتشار در فضای مجازی، سعی در فریب دانش‌آموزان دارند».

اما دانش‌آموزان سر جلسه امتحان چگونه باید ابزار هوشمند را ببرند و تقلب کنند؛ این موردی است که کانال‌های مدعی فروش سؤالات امتحانی انجام می‌دهند.

آموزش «تقلب» به دانش‌آموزان!

* روش‌های دردسرآفرین تقلب

برای تقلب کردن، باید اول پول خرج کرد یعنی باید وسایل تقلب را خرید که این وسایل خیلی هم گران است. بعد باید این وسایل را جاساز کرد که آن هم خیلی دردسر دارد؛ تازه اگر این اتفاقات هم انجام شد، باید بتوانند مراقبان و دوربین‌های امتحانی را فریب دهند تا متوجه تقلب آنها نشوند.  

حالا باید حساب کرد که چه تعداد از دانش‌آموزان هزینه‌های این تقلب‌ها را دارند که البته باید گفت با رقم‌های ۱۰۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان محقق نمی‌شود و رقم‌های بسیار کلانی است.

از همه مهتر اینکه بعد از این همه خرج کردن و فریب مراقبان، روی پاسخ سؤال کلاهبرداران نمی‌توان حساب کرد.

آیا درس خواندن راحت‌تر از این همه خرج کردن و ترس‌های تقلب و این اقدامات دزدکی آن نیست!    

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    4 3
    وقتی ما بتونیم دتشن آموز های با ادب و با تقوی پرورش بدیم دیگه میدونن تقلب و دروغ عملی کار بی ادبی و حرامی هست و اون رو انجام نمی دند حتی اگه ناظری سر جلسه امتحان نباشه
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      10 1
      این کار به مسئولین یاد بدهید نه دانش اموزان
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 0
    وای وای نمیدونم چطور همچین پولیو میبرن سر سفره..مثل اون دکتر ترک اعتیاد فوق سریع تو شیراز که 3.5 از هر معتاد میگرفت بعد یه سرم و ویتامین بهش میزد..بعد برنامه ترک 1 ماهه میداد معتاد بدبختم خوشحال فکر میکرد دیکه با همین سرمه سم از بدنش میاد بیرون و نمیدونست اکه داروهاشو 1 روز نخوره دهنش سرویسه(البته اکه اون دارو هم براش جواب بده)..نامرد کتاب سلام بر ابراهیم گذاشته بود حلو میزش که خر کنه طرفو..سایت مشرق اگه تو شیراز نماینده دارین لطفا درباره این ترک اعتیادم یه خبر بزارید..چون تبلیغ اینترنتی داره و حتی تو 118 اطلاعاتشو ثبت کرده وبعد از چند ماه که من گزارششو کردم هنوز بهزیستی کاری انجام نداده..بقیه ارگانهای امنیتی که اصلا جواب رد دادن..برا یه سرم و ویتامین سی و 200 هزارتومن داروی دست ساز(قاطی متادن و ارامبخش) 3.5 از معتادای بدبخت میگیره..تو جنوبم معتاد خیلی زیاده و اصلا هر خونواده اگه یدونه نداشته باشه از عجایبه..شمارمو میزارم جای ایمیل اکه کسی شیراز دارین بدین بهش ادرس اون نامردو بدم..
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 3
      بذار معتادها بمیرن
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    آقا جواب سوال های کنکوری رو چند دقیقه بعد شروع جلسه فرستادن با موبایل به کنکوری ها.... الان تو معتبرترین دانشگاه ها نشستن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس