بیانیه ارتش لبنان درباره پهپاد سرنگون‌شده رژیم صهیونیستی

ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرنگونی پهپاد «اسکای لارک» رژیم صهیونیستی، بعد از نقض حریم هوایی این کشور را بررسی می‌کند.

به گزارش مشرق، شب گذشته (پنج‌شنبه) ارتش لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپاد رژیم موقت صهیونیستی از نوع «اسکای لارک» در حومه شهر «رمیش» در جنوب لبنان، بعد از تجاوز به حریم هوایی این کشور سرنگون شده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» ارتش لبنان در بیانیه خود اظهار داشت: «در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۲ و حوالی ساعت ۱۸:۳۰ پهپاد درون اسکای لارک متعلق به دشمن اسرائیلی در حومه شهر رمیش در جنوب کشور بعد از نقض حریم هوایی سرنگون شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در نتیجه نیروهای ارتش به سمت منطقه حرکت کردند و بعد از بررسی مشخص گردید که این پهپاد فاقد مواد منفجره است؛ اما محتویات آن تاکنون در حال بررسی است».

ارتش لبنان در پایان این بیانیه تاکید کرد که این نقض حریم هوایی از سوی رژیم صهیونیستی، با هماهنگی نیروهای سازمان ملل متحد حاضر در لبنان پیگیری خواهد شد.

بعدازظهر روز گذشته منابع خبری لبنانی ضمن انتشار خبرهایی مبنی بر سرنگونی این پهپاد در خاک لبنان، اذعان کردند که رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا پهپاد خود را باز پس بگیرد، ولی این پهپاد در اختیار ارتش لبنان قرار گرفته است.

تاکنون دلیل سقوط و ماموریت این پهپاد مشخص نشده است اما مقامات رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که  از برتری هوایی لبنان اعلام نگرانی می‌کنند.

پیش از این شبکه خبری «کان» متعلق به رژیم صهیونیستی نیز طی گزارشی اعلام کرده بود که تصمیم تل‌آویو مبنی بر کاهش پروازهای شناسایی در آسمان لبنان در توانایی این رژیم برای جمع‌آوری اطلاعات از این منطقه  اختلال ایجاد کرده است.

با وجود نقض‌های متکرر حریم هوایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی، جنبش حزب‌الله بارها پهپادهای جاسوسی اشغالگران را رهگیری و سرنگون کرده است؛ در پی این سرنگونی‌ها مقامات رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که برتری بی‌چون و چرای خود در آسمان لبنان را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس