کد خبر 1380202
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
لاوروف

وزیر خارجه روسیه معتقد است که شروط رئیس جمهوری اوکراین برای از سرگیری مذاکرات با مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، عدم جدیت وی در این زمینه را ثابت کرده است.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ابراز عقیده کرد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، شروط غیرجدی را برای از سرگیری مذاکرات با مسکو و ملاقات حضوری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مطرح کرده است.

لاوروف در مصاحبه با بخش عربی شبکه تلویزیونی راشا تودی (RT Arabic) که شب گذشته، پنج‌شنبه، پخش شد، گفت: «اگر درباره اینکه چه کسی می‌خواهد و چه کسی آماده مذاکره است، صحبت کنیم، باید یادآور شوم که زلنسکی هر روز کاری انجام داده، مصاحبه می‌کند و می‌گوید که برای مذاکره آماده است، ولی این مذاکره فقط باید بین او و پوتین باشد. ظاهراً انجام این کار در هیچ سطح دیگری منطقی نیست. به عقیده وی، مذاکرات باید بدون هیچ واسطه و تنها پس از اینکه اوکراین کنترل مناطق از دست رفته خود را دوباره به دست آورد، انجام شود. مشخص است که این شروط جدی نیست و نیازی به توضیح یا اثبات هم ندارد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود، البته برای کشورهای غربی مفید است که از "چنین نظریات غیرمنطقی و غیرجدی" حمایت کنند.

در همین رابطه، دیمیتری مدویدیف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز شرایط آتش‌بس ارائه شده از سوی ولادیمیر زلنسکی را غیرواقع بینانه و "تاحدودی احمقانه" خواند و به رئیس ‌جمهوری اوکراین توصیه کرد که از سخنان "هنری کیسینجر" وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا برای حل و فصل اوضاع پیروی کند. به گفته وی، کیسینجر که سیاستمداری کارکشته است با احتیاط و واقع بینانه وضعیت را ارزیابی کرده و راه چاره را در مذاکرات کی‌یف با مسکو دانسته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    وضع پوتین خرابه و زلنسکی احتمال میده که پوتین بمیره یا به قتل برسه بابت کشتار سربازان در تانک و نفربر یا فرار کنه کره شمالی و چین. چون مثل ادم احمق و بیسواد و عقب افتاده وارد جنگ شد و فکر نمیکرد الان با جنگ دوم جهانی شرایطش تفاوت داره و کشور 2میلیونی با ضد تانک کشور 100میلیونی را میترکاند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس