کد خبر 1380171
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
بازی سیاسی کانادایی ها با فدراسیون فوتبال چقدر غرامت دارد؟

لغو یک طرفه دیدار تیم ملی مقابل کانادا توسط تیم میزبان، جدا از خسارت مادی، برنامه ریزی یک تیم ملی را در راه آماده سازی جام جهانی برهم زد و این دقیقا سوالی است که چه میزان غرامت در این باره باید پرداخت گردد؟

به گزارش مشرق، در شرایطی که تیم ملی فوتبال کشورمان برای آماده سازی در راه جام جهانی، خود را برای حضور در ونکوور کانادا آماده می کرد و مقدمات آن هم برنامه ریزی شده بود، ناگهان خبر لغو این دیدار از سوی فدراسیون کانادا تمامی برنامه ریزی فدراسیون فوتبال را برهم ریخت.

این در شرایطی است که پیش از این هم کانادایی ها از برگزاری دیدار تدارکاتی دیگر ایران در این کشور با تیم ملی اکوادور جلوگیری کرده بودند تا عملا تیم ملی نتواند با طی کردن این مسیر طولانی، اهداف مدنظرش را به طور کامل پیاده کند.

البته پیش از این هم اقدامات سیاسی صورت گرفته در این کشور واقع در شمال آمریکا و همچنین اظهارات جاستین ترودو نخست وزیر این کشور و دخالت در امورات ورزشی فدراسیون کانادا، این دیدار را تحت فشار و با ابهام قرار داده بود.

حالا در این وضعیت، این دیدار لغو شده است و فدراسیون فوتبال هم در واکنش به این اقدام سیاست زده قصد دارد به فیفا شکایت کند تا هزینه ها، درآمدها و همه مسائلی که به واسطه این فسخ مانع از دسترسی کشورمان به آنها شده است را از طریق پیگیری حقوقی در فدراسیون جهانی دنبال کند.

 برهمین اساس فدراسیون فوتبال قرار است در شکایت خود به فیفا دریافت مواردی مثل درآمد ۴۰۰ هزار دلاری که قرار بود از طریق این بازی دریافت کند، هزینه اقامت در این کشور، مسائل تبلیغات محیطی، پول بلیت سفر به ترکیه و اجاره هتل در استانبول و هرگونه خسارت مادی دیگر را پیگیری کند.

جدا از پیگیری این اتفاقات که جزو حق اصلی فدراسیون خواهد بود، باید از فدراسیون فوتبال پرسید خسارتی که این اقدام و نبود برنامه جایگزین و دیدار تدارکاتی برای تیم ملی در راه جام جهانی، بر پیکره تیم ملی وارد خواهد کرد، چقدر است؟ چه اندازه باید غرامت گرفته شود؟ آیا این غرامت را فقط باید کانادا پرداخت کند؟

در شرایطی که این فیفا دی را با دست خالی و بدون برگزاری بازی تدارکاتی با یک تیم ملی پشت سر می گذاریم،   برنامه دیدارهای تیم ملی در فیفادی بعدی هم مشخص نیست و حریفان و رقبای کشورمان از مدت ها قبل بازی های دوستانه خود را برنامه ریزی کرده اند.

با این حال باید منتظر ماند تا دید فدراسیون فوتبال چه برنامه جایگزینی را ارائه خواهد داد، شاید باز هم کشور قطر تنها گزینه تیم ملی برای برگزاری اردوی تدارکاتی در این کشور باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسین IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    24 24
    خدایا چقد ما کشور بدبختی هستیم این حجم از بدبختی از کجا میاد
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      17 14
      مارو قاطی خودتون نکن، شما غربگداها ذاتأ بدبختین وگرنه ما مردم ایران همینکه مستقل هستیم و نوکر یانکی‌های گاوچرون تروریست و یا هر خر دیگه ای نیستیم خوشبختیم!! حالا یه توپ 90 دقیقه توی زمین اینور اونور رفت یا نرفت باعث خوشبختی یا بدبختی ما نمیشه!!!!
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      19 15
      ما ایرانیها نه تو بد بختی! خود تحقیری تا امق جانتون فرو رفته!
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      18 9
      آدم عاقل میگه: چقدر نامردن که زدن زیر قرارداد چقدر بی شرفند می زنن زیر قراداد" نه اینکه بگه: "چقدر بد بختیم" این نتیجه تربیت نا صحیحه
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      6 3
      چقدر بد بختیم؟ هم خوردن بازی با تیم دسته چندمی که رنکینگ ۲۰ تا از ما پایین تره و هیچ بازیکن مطرحی نداره و بعد ۳۰ سال اومده جام جهانی یعنی بدبختی! جمع کن خودتو بابا! ما ایرانیم اونا باید عزا بگیرن
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      16 3
      وای خدا تو چقدر بد بختی آخه مگه میشه آدم انقدر بد بخت باشه
    • سهیل IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 2
      اتفاقا وجود آدمهای بدبخت و کاسه لیسانی همچون تو مملکت رو به این منجلاب گرفتار کرده ، اگه نبود قدرت نمایی و از خودگذشتگی بسیجیان و رزمندگان غیوراین مرزوبوم ، الان تو و خانواده ات باید کفش چکمه های آمریکائیها رو لیس میزدی .
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      فکر کنم منظورش اینه چقد بدبختیم که برای بازی فوتبال رفتیم منت کاناداییارو کشیدیم که اینجور خفیفو خوار بشیم..من همون روز اول که شنیدم منتظر این خبر بودم و از حماقت مسئول اینکار تعجب میکنم که خباثت کانادا نسبت به ایران بیشتر از امریکاس..مسئوال اینکارو باید توبیخ کنن..
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 0
      بدبخت باباته مزدور در به در
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      تورو قاطی نمیکنم تو خودت به اندازه کافی قاطی هستی. وقتی امثال تو خودشون ورزش را سیاسی میکنن و ادعا میکنن که ورزش از سیاست جدانیست ولی یکی پیدا میشه مثل خودشون ورزش را سیاسی میکنه 'ناراحت میشن که چرا ورزش رو سیاسی کردند، معلومه میشه که حسابی قاطی تر از قاطی هستند .
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    11 14
    فعلا میلیونها دلار به ویلموتس و استراماچونی و برانکو و خیلیهای دیگه از بیت المال مردم بدبخت غرامت بدیم تا برسیم به لغو این بازی . چطوره سالار ؟
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      4 4
      اونا رو دادیم گل. همونجوری که ما غرامت دادیم برای این پرونده ها تا ریال غرامتمون رو از کانادا میگیریم بابت لغو بازی. عجیبه که یه کانادایی انقدر فارسی خوب تایپ میکنه!
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 6
      هر چیزی باید به جای خودش! یعنی اگر از کانادا زرودتر غرامت بگیریم خوب نیست؟
  • FR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    9 10
    از حالا باخت تیم ایران در جام جهانی قطر را بیندازید گردن کانادا!!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      5 4
      کانادا یوقت باختشو نندازه گردن ما!! خخخخخ
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      7 5
      اتفاقا ایرانی نشون داده که همچین مواقعی انگیزه ش بیشتر میشه
  • mojtaba SE ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    6 7
    بازیکنان ایران انقدر درسطح بالا در اروپا بازی میکنن که اصلا نیازی به این بازیها نیست. ..بله شاید 8 سال پیش برامون مهم بود,اما نه حالا ..
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 3
      چرا حرف بی ربط میزنی، بزرگترین تیم های فوتبال دنیا بازی تدارکاتی انجام میدن
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      5 4
      دقیقا. ما تیم اول آسیا و رنکینگ ۲۱ فیفا هستیم و چندین بازیکن ما سطح اول اروپا بازی میکنن. کانادا خیلی فوتبالش از ما ضعیف تره اصلا حریف مناسبی نبود.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    9 5
    اون پدر سوخته ای که میدونست ایران با کانادا مشکل سیاسی داره و رفته این بازی رو تو تقویم گذاشته باید جواب بده
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    10 8
    هیچ غرامتی ندارد.دم حامد اسماعیلیون و سایر اعضای انجمن خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی گرم که در این کار فرخنده و لغو بازی سنگ تمام گذاشتن. کدخدا هم چند ماه قبل همین کار را با تیم کشتی ایران کرد و به بعضی اعضای این تیم از جمله دبیر به خاطر مواضع حکومتی ویزا نداد و بازی را لغو کرد. تا باد چنین باد
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      5 7
      ایران باید غرامتی که قرار بوده به این خانواده ها بده رو عین خود عن گلیسی ها و گاوچرونها و بقیهٔ اراذل غربی نگه داره، غرامت این کنسل کردن کانادا رو ازش کم کنه و بقیشم تا وقتی خاوری و بقیهٔ دزدها رو پس ندادن پرداخت نکنه. تا باد چنین باد، هرجات میسوزه بزن داد!!!!!
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      4 1
      تو تعیین‌نمیکنی که غرامت داره یا نه فیفا و cas تعیین میکنن. فدراسیون فوتبال کانادا هم وقتی نقره داغ شد میفهمه که گوش گردن به حرف چند تا جوجه اپوزوسیون ایرانی چقدر دردناکه. به امید موقیت هر‌چه بیشتر ایران و ایرانی و کوری چشم دشمنان داخلی و خارجیگ
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      4 3
      اگر موضوع هواپیما به فوتبال و ورزش مربوطه که اول باید تیم ملی آمریکا از رقابت های بین المللی محروم بشه چون آمریکا دهه ۶۰ هواپیما ی ایران رو در خلیج فارس زد در صورتی که این اتفاق نیفتاد. پس مربوط نیست. فدراسیون فوتبال کانادا بابت لغو بی دلیل بازی و سیاسی کاری باید پاسخگو باشه
    • جوان بیکار IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      7 1
      ای بدبخت گوسفندصفت یک کم سرتو بالا بیار و دورو برتو نیگاه کن کانادائیها به سرکردگی آمریکائیها دارن به تو و تمام مردم این مرزو بوم توهین میکنن و توی بدبخت همچنان کاسه لیس اونایی خاک بر سر هر چه آدم ذلیله.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      5 0
      تا امثال شماها را ایرانی فرض کنن همینه خدا روزی را برسونه که نکبتهای روزگار که خود را ایرانی میدونن دستشون رو بشه اون وقت ایران سربلند مایه ی افتخار میشه
    • در پاسخ به جوان بیکار IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      آخه تو و مردم این مملکت خیلی احترام و عزت دارین که کسی هم بخواد بهتون توهین کنه؟؟؟!!!!! توهینو به کسی می کنن که حرمت داره نه به کسی که اصلا ارزش نداره مردمی که بچشونو میندازن تو سطل زباله اصلا احترامی هم دارن که کسی بخوا ازشون سلب کنه ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      جوان بیکار! اینجا فقط کارشناسان واقعی نظر میدن نه لاتهای چاله میدون
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    8 5
    ماشالله شما که ادعا دارید که این اقدام سیاسی و دخالت دولت کانادا در ورزش است در حقیقت خودتون ورزش را سیاسی کردید و به نام فلسطین اجاره رقابت ورزشکاران با اسرائیل نمی دهید و در این کار ید و سابقه طولانی دارید و بدعت دخالت سیاست در ورزش را خودتان شروع کردیدحالا فکر گرفتن غرامت افتادید؟؟ اگر اینطور است که باید بابت عدم رقابت با اسرائیل در رقابتهای ورزشی هم باید جریمه و غرامت به فدراسیونهای جهانی بدهید. سالهاست که با این افکار ورزشکاران را شستشوی مغزی میدهید و به خاطر همین شما مقدس نمایان را آدم حساب نمیکنن و به کشورهای دیگر مهاجرت و پناهنده میشن.
    • شاهین IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      6 6
      بدبخت ، وقتی کشوری به نام ا س را ی ی ل وجود نداره ، چرا باید باهاش رقبت ورزشی کرد ، وجود ندارد تمام ،،،،
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 7
      نخیر گوش کن فرقش رو برات بگم. ۱- کانادا تو یه تورنمنت که جلوی ما انصراف نداده. خودش اومده دعوت کرده و خودش زده زیر قرار داد‌ این قضیه ربطی به دخالت سیاست نداره اون جداست فدراسیون فوتبال کانادا باید بابت لغو قرار داد پاسخگو باشه ۲- ورزشکاران ما وقتی در یک تورنمنت جلوی اسرائیل انصراف میدن خودشون و ایران هزینه مالی و ورزشیش رو قبول میکنن و میدن نه طرف مقابلشون مثل ورزشکار الجزایری که جلوی اسرائیل بازی نکرد و ده سال محروم شد و پذیرفت. ولی اینجا با انصراف کانادا ایران در مرحله آماده سازی دچار مشکل شده و مجددا باید کانادا پاسخگو باشه ۳- دخالت سیاست در فوتبال اگر آشکار بشه جریمه سنگینی برای فدراسیون فوتبال کانادا داره. معمولا ورزشکاران خودشون انصراف میدن (البته اینجور نشون داده میشه) و این یه تصمیم شخصی قلمداد میشه ولی اگر ثابت بشه که برای انصراف روشون فشار آوردن قطعا فدراسیون محروم خواهد شد مثل اتفاقی که برای جودو ی ما افتاد
  • پوتین IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 8
    چرا از اول با این بازی موافقت کردید، نبایدبرای بازی با یک کشور جنایتکار که هر روز تو کشورش گورهای دسته جمعی بومیان کشف میشه سرو دست بشکنید.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    3 8
    کاش ما این بازی را لغو می کردیم. ما نیازی به دوستی با جنایتکاران و اشغالگران و قاتلان سرخپوستان نداریم
  • احسان IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    11 3
    از نطر کشور ما بجز روسيه و چین بقيه کشورها جنایتکارند
  • رضا IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    3 6
    باید حال کشور جعلی کانادا رو بگیریم
  • جوان بیکار IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    3 1
    متاسفانه مسئولین کانادا غلام حلقه به گوش آمریکائیها و سگ دست آموز اوناین و از خودشون هیچ اراده ای ندارن ، فلذا اگه کانادائیها دلشون برگذاری مسابقه با ایرانه ولی بعد از چندروز منصرف میشن خیلی جای تعجب نیست .
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 1
    برنامه عربستان حضور ضعیف ايران در جام جهانی است‌ و با این مربی و فدراسيون شک نکنيد ضعیف‌ترین تیم آسیایی خواهیم بود
  • SG ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 4
    خااااک تو سر اونایی که به پیامای غربگدایی و خود تحقیر لایک و به پیامای وطن پرستانه و عزتمند دیس لایک میدن
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 1
    کاش دعوت دو ماه پیش فدراسیون ژاپن برای شرکت در تورنمت kirin cup و بازی با ژاپن و برزیل و آرژانتین را به خاطر اسم این تورنمت که کارخانه مشروب سازی ژاپنی بود و اینکه اسلام به خطر می افتاد رد نمی کردید با این وضع هم دیگه کسی شما را آدم حساب نمیکنه و لیاقتتون همینه که تا قبل از جام جهانی با کشورهای دوست و برادر سوریه و لبنان و یمن بازی تدارکاتی برگزار کنید.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 1
    هر آنکس که از مردگان دل بشست/ نباشد همان رسم دوستی را درست/ مده کارکرد نیاکان به یاد/مبادا پند من اندر آیدت یاد/ چو نیکی کردند کس تو پاداش کن/ ممان تا شود رنج نیکان کهن. دولت و فدراسیون فوتبال کانادا به پاس یاد و نام جانباختگان سرافراز سرنگونی هواپیمای اوکراینی بر آن شدند که نگذارند خون اینان پایمال شود و در حقیقت بهترین پاسخ و پیام حسن نیت خود را به فدراسیون فوتبال حکومتی جمهوری اسلامی داد و گرنه این بازی برگزار می شد ته بی شرفی، بی خردی و بی شرمی مسئولان ورزشی و سیاسی کانادایی را نشان میداد.
  • علی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    وقتی مسئولین فدراسیون با حماقت با فدراسیون کشوری که حتی کنسولگری هم در آن نداریم قرارداد میبستند باید منتظر همچین روزهایی میشدند. وقتی اسرائیل را به رسمیت نمیشناسیم با آمریکا و انگلیس هم که دشمن هستند مسابقه ندیم. اینطوری خیالمون راحت میشه.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 2
    فکر غرامت نباشید.خودتون از الان به فیفا بدهکارید و باید بابت فاجعه ورزشگاه مشهد و راه ندادن زنان به ورزشگاه باید کلی رشوه، غرامت، خسات، جریمه و... به فیفا جهت جلوگیری از تعلیق و محرومیت پرداخت کنید وگرنه فیفا به روی خودش نمیاره و این درخواست شکایت و غرامت ایران را غیرقابل پذیرش و حرف مفت حساب میکنه.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      2 0
      در فیفا هر پرونده ای جدا گونه بررسی میشه خود اینفانتینو و مسئولین فیفا گفتن مشکلی برای فوتبال ایران بابت اتفاقات مشهد به وجود نمیاد ولی این پرونده جداست هم باید غرامت لعو بازی رو بدن و هم بابد پاسخگوی سیاسی کاری باشن. شما‌ از حرص و عصبانیت گودرزو زدی به شقایق
  • عرفان IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 1
    فوتبال سیاسی نیست.این دروغ حقیقت تلخ بی شرفی غرب است.غرب گداها ببینی
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    جوری میگید کانادا انگار برزیله کانادا برای دومین بار جام جهانی رو میبینه با این دفعه از نظر افتخار قابل اقایسه با ایران نیست
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 1
      حاجی با همین کانادا هم بازی کن برزیل حالا حالا ها طلبت
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 1
    فدراسیون فوتبال کانادا باید تعلیق بشه
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    فداراسیون از خداش بود بازی برگزار نشه غرامت بگیره. شما کجای کارید
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    خدا یاری کرد بازی لغو شد. معلوم نبود چه بلایی سر بازیکنان بیاد. دختر رئیس شرکت هواوی از آمریکای جنوبی از طریق کانادا عازم چین بود که در فرودگاه ونکور بعلت شکستن تحریم های آمریکا در مورد ایران بازداشت شد. آمریکا ادعا می‌کرد که این خانم از طریق شرکت دیگری ب ایران دستگاه های مخابراتی هواوی را فروخته. نه مدرکی برای اثبات داشتند و نه فروش مستقیمی انجام شده بود. خانم ب مدت سه سال در کانادا منتظر جواب استرداد او ب آمریکا ماند و در این مدت چین چه تلاش هایی که نکرد تا از این عمل جلوگیری شود. حالا تصور کنید بازیکنان ما را مثلا طارمی و یا آزمون را با اتهام واهی بازداشت می‌کردند و وارد چه ماجراهایی که نمی‌شدیم. ما را ب خیر تو امید نیست شر مرسان.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    پس جدایی سیاست از ورزش چی شد ؟
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    دمشون گرم دستشون طلا واقعا
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    پیشنهاد می کنم در محکومیت این اتفاق ننگین و جالب و مضحک رژیم کانادا ، و برای کاهش سوزش ایجاد شده و زوال ورم ایجاد شده و درد ناشی از آن ، جمعه ی آینده همگی با هم و با نهایت اقتدار و استحکام و غرور در ورزشگاه آزادی گرد هم جمع بشین و در محکومیت این ضربه ی سوزاننده شعار مرگ بر کانادا بدید
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    نهایت کاری که ایران می تونه بکنه اینه که دیگه سریال قصه های جزیره رو پخش نکنه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    حالا مثلا میخواست چی بشه؟؟؟؟؟؟؟ قرار بود چهارتا فوتبالیست ژیگول با پول این مردم چن روز برن کانادا عشق و حال یه پایی هم به توپ بزنن و برگردن و ما بدبخت بیچاره ها هم بشینیم نگاشون کنیم چه سودی میخواست عاید ما بشه؟.؟؟؟!!!!
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    لعنت به کانادا و کانادایی ها ،
    • US ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      کانادایی ها چه گناهی کردن؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس