پوتین: در صورت لغو تحریم‌ها، برای غلبه بر بحران غذایی کمک می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه گفت: در صورت لغو تحریم‌ها علیه روسیه، مسکو آماده است برای غلبه بر بحران غذایی ناشی از مسدود شدن غلات اوکراین و روسیه به دلیل درگیری‌های جاری، کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه لو فیگارو، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا، اظهار داشت: در صورت تحقق این خواسته، روسیه آماده است تا در غلبه بر بحران غذایی از طریق صادرات غلات و کود، مشارکت قابل توجهی داشته باشد.

تحلیل‌گران معتقدند که بحران غذا و ناامنی غذایی تنها یکی از تبعات جنگ در اوکراین است که با توجه به خشکسالی و تغییرات اقلیمی اخیر، بخش قابل توجهی از مردم سراسر جهان را متاثر کرده و جمعیت مواجه با ناامنی غذایی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

جنگ‌ها به طور کلی تهدیدی برای امنیت غذایی مناطق درگیر محسوب می‌شوند اما جنگ میان اوکراین و روسیه از آنجا که هر دو از تولیدکنندگان مهم و صادرکنندگان جهانی غلات و دانه‌های روغنی هستند، جهان را با بحران غذایی جدی مواجه کرد.

این بحران در کشورهای پیشرفته و یا در حال توسعه به شکل افزایش بهای غلات رخ نشان داد اما وضعیت نگران‌کننده‌ای را برای کشورهای فقیر و نیازمند به کمک سازمان‌های جهانی رقم زد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی و ارسال محموله سلاح‌های سبک و سنگین به طرف‌های درگیر جنگ ادامه می‌یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    10 8
    پوتین عشق منه
    • حاج علیرضا IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      9 11
      فقط یه خیانت کار از خدا بی خبر میتونه بزرگترین دشمن 200ساله ایران را عشق خودش بدونه
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      8 3
      البته این عشق نه از روی حب علی بلکه از روی بغض معاویه میباشد
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      6 1
      انگلیس دشمن چند ساله است؟
    • محمد IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      1 2
      پوتين = گيوتين پوتين = ارباب جنگ و كشتار و آوارگي گيوتين جنايتكار متجاوز اشغالگر و جانوره درنده و وحشي شما كه ميگفتين تحريم ها را بي اثر كردين چي شد ؟؟؟ تازه چند ماهه تحريم شدين
    • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      2 0
      باشه ببخشید نگفت بایدن عشق منه! معلوم شد دشمن خوب و بد هم داریم مثل تروریست خوب و بد
    • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 1
      بزرگترین دشمن ایران قبل از شیطان بزرگ نفوذیها و خائنها هستن؛ عزیز، اینقدر به خودتون فشار نیارید واقعیت با فشار شما عوض نمیشه
    • محمد IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      4 2
      از روس ها و پوتین خوشم نمیاد ولی دشمن ترین دشمن ملت ایران در چهار صد سال اخیر اول بریتانیا صغیر بوده بعد آمریکا بیخود آدرس غلط نده
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 1
      ای کلک نکنه از پارک دانشجو پیام میدی شیطون
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      1 0
      ببینید دوستان، خیلی از شماها که به هر دلیل از نظام ایران خوشتون نمیاد از هر کشوری که با این نظام مخالفه مثل آمریکا، انگلیس، کانادا،. اسرائیل و.... طرفداری میکنین و براش یقه جر میدین، خوب الان هم قبول کنین که یه عده که از گاوچرونها و صهیونیست‌ها و.... تنفر دارن از دشمنای اینها یعنی چین و روسیه و... طرفداری کنن و به قول دوستمون "این عشق نه از روی حب علی بلکه از روی بغض معاویه میباشد". پس زیاد جوش نیارین. البته این مسئله کاملا مشخصه که در طول تاریخ بزرگترین کشورهایی که به ایران ضربه زدن اول انگلیس بعد آمریکا (بخصوص در چهار دههٔ اخیر) و بعدش نوبت اونهای دیگه میرسه پس لطفا مغلطه نکنین!!
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 5
    داره به گلاب خوردن میافتد. اول میگفت تحریم بیخوده و تاثیر ندارد بعد دید درشتگویی جواب نمیده. ظاهرا الیگارشها را هم دشمن شناسایی کرده و مسدود کرده . ممکنه فریدن حیله و نیرنگ بهش یاد داده باشه ولی وسط دریا و اقیانوس دشمن میرود جلوی کشتی را میگیرد
    • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      2 0
      آره حتما به همین خاطر اوکراین گفته روسیه دست برتر جنگ رو داره
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    3 2
    و اما کماکان تحریم نعمت است. خخخخخخ
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      تو عقلت نمیرسه ولی واقعأ برای آدمهایی که تنبل نیستن و کشورشونو دوست دارن نعمته!!! من خودم با چند تا از دوستان یه دستگاهی رو که قبلا از آلمان وارد می‌شد با یک چهارم قیمت تو ایران ساختیم، داریم میفروشیم، مشتریها راضین، ما هم خدارو شکر راضی هستیم، پس تحریم برای ما، کشور و مصرف کننده ها در این مورد نعمت بوده و برای قاچاقچی ها، دلال‌ها، صرافی‌ها، آلمانی‌ها و... نکبت!!!
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    4 1
    درود بر پوتین مرگ بر غرب وانگلوساکسونها
  • UA ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 1
    فعلا که روسیه بر بنادر دریای سیاه مسلط هست و کشورهای نیازمند بایستی به سامانه مالی روسیه متصل باشند و این به معنای تغییرات به نفع روسیه و از بین رفتن ابر قدرتی آمریکا هست. روسیه بزودی بندر آپدیت را هم خواهد گرفت و کلا اوکراین از ارتباط رسایی جدا شده و جنگ کاملا به نفع روسیه خواهد بود چون دیگر اسلحه از اروپا به اوکراین ارسال نخواهد شد! در ضمن اروپایی ها بایستی پول گاز را به روبل پرداخت کنند و از طرفی تمامی کشورهای با روابط نزدیک به روسیه به سامانه مالی میر متصل خواهند شد و با قدرت گرفتن و تکمیل این سامانه مالی و البته سامانه مالی چین نیز در کنار میر در کشورهای مختلف فعال خواهد شد و این می‌تواند به پایان هژمونی مالی آمریکا منجر گردد. تمامی فعالیت های مالی کشورها با تنظیمات دو سامانه جایگزین سوییفت انجام خواهد شد. البته بریتانیا همراه با چند کشور همسود دارای سامانه مالی هستند که احتمالا رقیب سوییفت خواهند بود. منتهی سامانه مالی آمریکای لاتین هنوز خیلی مشخص نیست ولی چین همراه با کشورهایی نظیر برزیل همکاری نزدیک دارند
  • علیرضا IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    5 5
    پوتین جنگ طلب فاشیست
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      4 2
      چون برای دفاع از خودش ، همسایه ی خائن و متهد شده با صهیونیست (که در همه ی زمینه هایمختلف ، چه جنگ بیولوژیکی با آن همه آزمایشگاه های آمریکایی وپیوستن به ناتو و نسل کشی های وسیع و ...) را سر جایش نشاند ؟؟؟
    • محمد ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      1 0
      به کاربر ۰۸:۵۲ ) عزیزم، صدام ملعون و معدوم هم در زمان جنگ می گفت چون جمهوری اسلامی در امور داخلی عراق مداخله می کرد، ما به ایران حمله کردیم که آنها را سر جایشان بنشانیم. کلا متجاوزان اگر از این توجیهات و بهانه ها نیاورند چکار کنند؟
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    تمام آتیش ها از گور آمریکا و اسرائیل انگلیس خبیث
  • ایرانی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    روسیه چه خوب یا بد فعلا داره گردن غرب را فشار می ده که خیلی لذت داره
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    غرب آرزوی دستیابی به منابع روسیه از دیر باز داشته. حفظ استقلال و آزادی برای کشور ایران از همه چیز مهمتر است. چه طرفدار پوتین باشی یا چکمه... چه طرفدار گالش باشی یا گیوه...
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    دمش گرم خدایی. هممون میدونیم تحریمهای غرب تا سالهای سال باقی میمونه. فقط داره غرب رو مسئول بحران غذایی دنیا معرفی میکنه. اقتدار یعنی این.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    آمریکا ؛ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس