سهیلا جلودارزاده

یکی از حامیان روحانی در اشاره به برجام از مسئولان خواسته بخاطر اقتصاد نرمش داشته باشند. این در حالی است که به نظر می‌رسد این افراد از تجربه کرنش ذلیلانه و "دستاورد هیچ برجام" درس نگرفته‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مسئولانی که باید بروند

دروغ‌های یک مجرم فتنه 88 درباره "مردم"/ مسئولانی که باید بروند

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: مسئولان اجرایی با برخورد مناسب و اخلاق نیکو با اقشار مختلف مردم در جامعه موجب اعتمادآفرینی و امیدبخشی شوند.

به گزارش ایرنا، سعید عمرانی اخیرا طی سخنانی در جشنواره عدلیه و رسانه یزد به اهمیت برخورد پسندیده مسئولان با مردم اشاره کرد و افزود: خیلی از بی‌اعتمادی‌ها به دلیل تصمیم‌های نامناسب نیست بلکه نتیجه بداخلاقی و بدرفتاری است.

وی ادامه داد: هیچ مسئولی در هر پست و مقامی نباید هیچگاه از نقدهای سازنده و راهگشای مردم و فعالان رسانه و خبرنگاران ناراحت شود بلکه باید با برخورد مناسب و پاسخگویی به شهروندان زمینه اعتماد را در جامعه ایجاد کند.

عمرانی تصریح کرد:

"اگر مسئولی نمی‌تواند با مردم و ارباب رجوع مناسب برخورد و تعامل سازنده لازم داشته باشد در شغل دیگر قرار گیرد چون همه باید وقت خود را صرف حل مسایل و خدمت به اقشار با سعه صدر و روحی‌گشاده کنند."[1]

*این سخنان راهبردی را باید در سایه این حقیقت خوانش کرد که قوه قضایی مدعی‌العموم نیز هست و طبق قانون وظیفه دارد مدافع حقوق مردم در همه زمینه‌ها اعم از فساد، گرد و غبار، گرانی و... باشد. مقولاتی بدون محدودیت که "تکریم ارباب رجوع" نیز جزو آنست.

از سوی دیگر می‌توان این مطالبه را هم مطرح کرد که خوبست مقامات محترم قوه قضائیه نسبت به تدوین سازوکارهایی برای تکریم ارباب رجوع اقدام کنند تا مدیری که از تقوا و شأنیت لازم برای کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار نیست بصورت کانالیزه حذف شود و جای خود را به شایستگان بدهد.

در بحث تکریم البته نبایستی محصور در معنای ذهنی "مراجعه مردم به ادارات" ماند و این قضیه مصادیق بسیاری دارد...

یک مثال این قضیه نیز ادعای یک فرد کذاب است که اخیرا در حادثه متروپل آبادان ادعا کرد که به مدت 30 ساعت زیر آوار بوده و سپس نجات یافته اما بعدا مشخص شد که تمام این ماجرا یک سناریو و دروغپردازی بوده است.[2]

برخورد با عوامل این قضیه و معرفی مسببان و کسانی که در آن مرتکب اهمال شده‌اند به فضای روانی جامعه آسیب زدند نیز از مصادیق تکریم ارباب رجوع است.

***

از تجربه برجام در دولت روحانی عبرت بگیریم

راه حل مشکلات اقتصادی؛ نرمش قهرمانانه یا کرنش ذلیلانه؟!

دروغ‌های یک مجرم فتنه 88 درباره "مردم"/ مسئولانی که باید بروند

سهیلا جلودارزاده، فعال اصلاح‌طلب و از حامیان دولت روحانی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در خصوص این‌که دولت سیزدهم بسیار امیدوار بود در قضیه برجام به سرانجام برسد اما امروز مشاهده می‌کنیم مذاکرات به تعویق افتاده است، گفت:

"به اعتقاد من همان‌طور که حضرت امام صلح را پذیرفت و به خاطر بهبود شرایط کشور، مردم و گسترش صلح در جهان مسائلی را تحمل کرد امروز مسئولان باید به عنوان یک راهکار به این قضیه نگاه کنند و به خاطر رفاه ملت و ملت‌ها نرمشی را داشته باشند."[3]

*متأسفانه و از باب تنویر افکار عمومی بایستی اشاره کرد که خانم جلودارزاده تنها در چند لحظه کوتاه، تعداد زیادی حرف ناصحیح را مطرح کرده‌اند.

اول اینکه معیشت مردم هیچ ربط وثیقی به تحریم و توافق ندارد و طبق نظر کارشناسان امر مسئله تحریم‌ها کمتر از میانگین 30 درصد بر اقتصاد ایران تأثیر دارد. ضمن اینکه این تأثیر هم بر اقتصاد کلان است نه لزوما بر اقتصاد خرد و معیشت مردم.

در ثانی انتظار بود خانم جلودارزاده به مردم می‌گفت که گرانی‌های اخیر ناشی از نبود نظارت بر بازار، گرانفروشی، احتکار، نقدینگی بی‌ضابطه و... است و هیچیک از این مقولات نیز حتی اگر بخواهد هم اما نمی‌تواند به تحریم و خارج از کشور ربطی داشته باشد.

یعنی خانم جلودارزاده از تجربه برجام در دولت روحانی که حتی یک گلابی فاسد شده را هم در سبد برجام‌خواهان قرار نداد، عبرت نگرفته‌اند؟!

در بحث صلح امام راحل یا همان قطعنامه 598 نیز خانم جلودارزاده امتناع کرده است که بگوید صلح در شرایطی منطقی است که امنیت و اقتصاد و اقتدار مردم و کشور را تأمین کند.

به سخن دیگر اینکه نرمش قهرمانانه با کرنش ذلیلانه توفیر دارد و دومی نه تنها جان مردم را هم در مخاطره قرار می‌دهد بلکه مسیر رسیدن به راه حل‌های مشکلات را نیز مسدود می‌کند.

جدای از این خانم جلودارزاده از بیان این حقیقت با مردم نیز طفره رفته است که امام راحل از ابتدای جنگ به دنبال تحقق شرایط صلح بر اساس منافع مردم و ایران بود و این منافع نیز سرانجام با مقاومت مردم در سال 66 محقق شدند.

در موجاموج اینهمه حقیقت و در فضایی که روراستی با مردم اقتضای سیاست و دیانت است؛ اتخاذ مسیری غیر از آنچه گفته شد البته تدلّس و دورنگی است.

***

سعید شریعتی: مردم حاضر نیستند برای ایران هزینه بدهند!

اکاذیب یک مجرم فتنه 88 درباره "مردم"

دروغ‌های یک مجرم فتنه 88 درباره "مردم"/ مسئولانی که باید بروند

سعید شریعتی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی در مصاحبه با اعتمادآنلاین پیرامون جراحی اقتصادی دولت رئیسی گفته است: عناصر آشتی ملی وجود ندارد که ما بتوانیم هزینه چنین تصمیمات کلانی را به سفره مردم تحمیل کنیم.

او می‌افزاید:

"مردم اگر همراه بودند و آشتی بودند، تحمل می‌کردند. زمان مهندس موسوی جنگ بود. کشور در بدترین وضعیت ممکن است. تحریم بودیم و درآمد نفتی نداشتیم. اما جامعه با حکومت آشتی بود. ملت طلاهای‌شان را به دولت می‌دادند. می‌گفتند کشور باید پای انقلاب بایستد. هزینه می‌دادند. بچه‌های‌شان را جلوی گلوله توپ و تانک می‌فرستادند. برای اینکه آشتی ملی داشتیم. الان مردم حاضر نیستند برای ساختاری که به آن اعتماد ندارند، هزینه کنند. می‌گویند چرا من باید گشنگی بکشم؟ چرا باید کم بخورم؟ چرا باید گران بخرم؟"[4]

*دقت شود که امثال آقای شریعتی رخدادهایی مثل "9 دی"، "افزایش میزان کمک‌های مردم به صندوق‌های خیریه حکومتی" و شهادت‌های مدافعان حرم را نمی‌بینند که مدعی هستند مردم حاضر به مقاومت نیستند!

این جهل ابراز شده یا قاصر است یا مقصّر... که به مردم نمی‌گوید اگر اکنون در ایران و با تمام مشکلات اما قحطی غذا نیست، مالیات کم است، نان ارزان است و همچنان در امنیت قرار داریم بواسطه اینست که مردم ایران هنوز هم فرزندان خود را مقابل توپ و تانک و موشک و اسلحه‌ی دشمنان و تکفیری‌ها و اشرار می‌فرستند تا پرچم ایران برافراشته بماند.

که الحمدالله پرچم ایران به مدد مجاهدت و مقاومت مردم پس از 43 سال افراشته مانده و بر ریشه‌های آن نیز افزوده شده است.

از طرف دیگر باید بر عمق این دشمنی یا جهالت پیرامون نظام مظلوم ایران افسوس خورد که چرا شریعتی ضعف در اجرائیات را به اعتماد مردم به اصل نظام ربط می‌دهد؟!

مگر حکومت‌های دیگر دنیا دچار ضعف در اجرائیات و ریزش ساختمان و گرانی و فساد نیستند؟

از سمت دیگر آیا جز اینست که حاکمیت ایران همواره بر رأی مردم به مدیریت جهادی، تعمق در نقائص قبلی‌ها هنگام رای دادن به جدیدها، بصیرت و تأمل در کارنامه‌ها هنگام رأی دادن تأکید داشته است؟

و آیا نتیجه تحقق تمام اینها کاهش ضعف در اجرائیات کشور نخواهد بود؟!

پاسخ روشن است.

اما امثال شریعتی باید پاسخ بدهند که چرا نگذاشتند چنین راهبردهایی در انتخابات‌ها محقق بشود؟ چرا از کسی مثل روحانی که هیچ کارنامه اجرایی چشمگیری نداشت حمایت کردند و چرا به گزینه‌های جهادی در انتخابات‌ها حمله می‌کنند؟

شاهد مثال حادثه متروپل در آبادان است.

محرز است که این حادثه بر اساس زد و بند برخی مسئولان در ایام دولت اعتدال رخ داده. اکنون آقایان جواب بدهند که دولت اعتدال را چه کسی در دامن رأی مردم گذاشت و چه کسانی بودند که مستانه فریاد می‌زدند: "ما تضمین روحانی هستیم" و ما تَکرار می‌کنیم؟!

پس دقت شود که در شرایط آن بیت معروف حضرت حافظ هستیم که فرمود: "محتسب شیخ شد و فسق خود از یاد ببرد"!

با این اوصاف و خوانش منطقی از ماجرا ثابت می‌شود که جامعه ایرانی در فرکانسی خلاف مسیر حرکت اصلاح‌طلبان مبنی بر تقلا برای ایجاد فتنه اقتصادی، تحریم انتخابات و براندازی؛ همراه با حکومت به سمت افق‌های پیش رو در حال حرکت است و مسیری جز انتخابات را برای اصلاح امور و رفع ناکارآمدی‌ها نمی‌پذیرد.

همراه نبودن مردم ایران با حکومت و بی‌اعتمادی فراگیر نیز فسانه‌ی دیو بدسگال قصه‌هاست که همواره دشمن ایران و ایرانی بوده است.

***

1_ irna.ir/xjJwLL

2_ mshrgh.ir/1379735

3_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1235307

4_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-553226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • SE ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    18 5
    ماسونها درسشان را از فراموشخانه ها میگیرند
    • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      5 6
      خوب شما طی این مدت چه دستاوردی از برجام داشتید کدام امتیاز اضافه گرفتید و به نتیجه رساندید!// شما کشور را به ورطه نابودی می کشانید. دوم قطعا نزدیکی به غرب منافعش خیلی بیشتر به نزدیکی به شرق برای مردم می چربد .
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      10 5
      کلید حل مشکلات کشور در وین و لوزان نیست بلکه در داخل کشور است اصلاح طلبان بی کفایت بانیان وضع موجودند جلودار زاده بهتره سکوت کند.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      9 5
      نتیجه برجام چیزی بجز 100 برابر شدن تحریم ها و 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و غیره نبود چیزی بنام برجام دیگه نباید مطرح بشود.
    • SE ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      8 2
      43 سال پاچه خواری اصلاحطلبان و نابودی هسته ای شان برای رضایت یانکیها حاصلش تف کف دست هم برایشان نبوده است لذا راه رفته ذلیلانه و بی حاصل را دوباره رفتن حماقتی نابخشودنی است
    • FI ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 0
      آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در جنگ‌های غرب آسیا هزینه کرد و با خفت و خواری خارج شد، ولی دو میلیارد دلار خرج روزنامه های اصلاحات چی و روزنامه نگاران آنها و سلبریتی های وطنی و جماعتی همچون تاج‌زاده ، زیبا کلام ، عبدی، علینژاد، فائیزه، سالومه و ده‌ها و صدها ارازل و اوباش فجازی ، و لشکر توییتری و اینستاگرامی و آلبانی نشین میکند تا بتواند کشور را از درون به نفع خود تغییر دهد.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    24 16
    برخلاف نظرنویسنده بنده صحبت آقای شریعتی راتاییدمی کنم؛زمان جنگ سفره ملت ومسئولان یکی بودهمدل وهمراه؛امااکنون اینگونه نیست؛
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      15 8
      این مردک از چشم فتنه به نیکی یاد میکنه همونی که در آغاز استعفا داد تا از اولش فقط هزینه بتراشه برای معیشت مردم ایران، اول از همه سفره این خائنها بود که از سفره مردم جدا شد و در واقع هیچ وقت خودشون رو در سطح مردم ندیدن
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      8 6
      این مردک از چشم فتنه به نیکی یاد میکنه همونی که در آغاز استعفا داد تا از اولش فقط هزینه بتراشه برای معیشت مردم ایران، اول از همه سفره این خائنها بود که از سفره مردم جدا شد و در واقع هیچ وقت خودشون رو در سطح مردم ندیدن
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      7 2
      سعید شریعتی همچون سایر بهائیان نجس نسبت به سربازان روح الله و امام عصر(س) از تعبیر بچه های جلوی توپ و تفنگ یاد میکند! امثال این عمله صیونیست در فتنه ۸۸ با سرود سلام جورج سوروس خاتمی ۸ ماه تمام فرزندان همین ملت را به خاک و خون کشیدند و حالا دم از آشتی ملت میزنند!!؟ آقای جمهوری اسلامی این تفاله های بهایی را به مجازات متناسب با جرم محاربه برسانید،عرصه سیاست و اقتصاد مسلمانان جولانگاه فرزندان شیطان( آنوسیهای نقابزده) نیست.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      7 0
      برادران مشرق به خداکامنت من هیچ تهدیدی علیه کسی نیست که سانسورمی کنید؛خواهشاکاملا منتشرکنید...
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      6 2
      در زمان جنگ اینقدر دزد و نفوذی و جاسوس نداشتیم در دولت قبل رکورد اختلاس و دزدی شکسته شد.
    • FR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      4 1
      حالا کدام کشور و کدام صحنه بین المللی شبیه سال‌های هشتاد میلادی ست که ایران اینچنین باشد ... تمام کشورهای غربی که ادعای صدور ارزش های خود را به جهان داشتند در بحران اند ... ولی البته مردمشان برای تغییر و اصلاح وطن فروشی نمیکنند و بدشون پاس گل نمیدهند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    11 13
    ما در ۸۸ فتنه نداشتیم
    • سید IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      12 6
      سخنگوی دولت صهیونی:
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      12 2
      خسارات فتنه 88 از خسارت 8 سال جنگ تحمیلی بیشتر بود.
  • مهدی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 1
    حامیان روحانی خوب و بد دارد بعضیها هنوز تو مسند قدرت باقی ماندند و تا معاون وزیر و بعصیها بد هستند باید با توپ زد کدام ؟ ولی به نظرمن همه حامیان بد بودند ولی این دولت از آنها استفاده میکنند و مثل ستون پنچم میباشد که حالا حالاها گوششان بدهکار نیست.
  • کامران IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    9 6
    وقتی دستگاه قضائی با این موجودات بدتر از حیوان برخورد نکنه همینجوری شاخ میشن.
  • سید IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    10 4
    دلواپسی امثال سهیلا جلودارزاده از سرانجام برجام نافرجام قابل درک است! وقتی از روی عناد و لجبازی اصلاح طلبان ..ـهوع آور همه تخم طلاهای خود را در سبد برجام گذاشتند و با اعتماد قول جان کری سبد را به یانکی ها سپردند و در گفته هایشان زلف شان را به زلف برجام گره زدند و آن را تبدیل به شیشه عمرشان کردند، اگر عقل داشتند می توانستند این روزها را پیش بینی کنند که نداشتند و نکردند و اکنون دلواپسند !!
  • امیررضا IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    7 4
    اگر بی اعتمادی هم هست صدقه سر شما و دولت های مورد تائید شما (اصلاحات و تدبیر و امید) به وجود آمد، گفتند گفتگوی تمدنها و شدیم محور شرارت و تحریم بیشتری شدیم، تو چشم مردم زل ردن و گفتند هم چرخ مردم را می چرخانیم و هم سانتریفیوژ را، باعث آشوب بنزینی شدن و بعد با خنده گفتند خودشان صبح جمعه خبردار شدن، به مردم گفتن بیایند بورس بعد پولشان را روز روشن دزدیدن، واکسن را به FATF گره زدن تا هزاران نفر بمیرن
    • وطن پرست IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      3 2
      اصلا ربطی به اصلاحات یا اصول گر یا ... نداره
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    7 4
    سعید شریعتی شفتالو ..اگر مردم آشتی نیستند بخاطر سیاست های غلط شما هاست که اعتماد را از بین برده اید یا جاسوسی یا نفوذ یا خرابکاری یا فتنه اندازی و خیلی گند کاری شما اصلاح طلب ها ست
    • چگینی فر IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 0
      دقیقا
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    6 3
    شریعتی و همفکران فاسدش خوب می دانند که اگر در روز عاشورا حضور داشتند بطور صد درصد حق را به یزید میدادند و تلاش می کردند ثابت کنند سپاه کفر و الحاد حق بجانب است
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 3
    سهیلاجلودارزاده نظر شما ترسوها و بزدل ها رو نخواستیم
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    7 5
    منظورش مردم ۴ درصدی یعنی خودشون(تیم افسادطلبها)هستن
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    4 2
    اصلاح طلبان مانند مجرم های خطرناک هستند. اگر همه ان ها را بکشند ملت خوشحال هم می شود. اما متخحران مانند عده هستند که تعداد زیادی را به گروگان گرفته اند. کشتن این متحجران باعث مرگ ملت می شود/ لذا با روانی درمانی باید متحجران را وادار به تسلیم نمود. در غیر این صورت مانند سوری های اواره می شوند
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 2
    30درصد تاثیر تحریم را شما هیچ میدانید وبه راحتی به منتقدین خود حمله می کنید اوضاغ اسف بار اقتصادی اگر تحریم نباشد ناکارآمدی دولت هست که اتفاقا از قبلی ها هم ضعیفتر عمل کرده تاکنون وتمام فشار را روی دوش مردم گذاشته است
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      5 3
      اوضاع اسف بار اقتصادی فعلی کشور نتیجه سوء مدیریت اصلاح طلبان در 8 سال گذشته است برای آواربرداری و بازسازی خرابکاری ها حداقل 4 سال زمان لازم است.
  • اصولگرا IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 2
    اصلاح طلبان این انقلاب را بیش از 40 سال مدیریت کردند شما اصولگرایان وانقلابی هابا این مدیریت به 4 سال از دست ندهند
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 2
    از نظر اصلاحاتچیون مردم فقط همان یک و نیم درصدی هستند که از سر نفهمی و لجاجت به کاندیدای اصلاحاتچی رأی می دهند. از نظر اصلاحاتچیون بقیه ملت اصلأ مردم نیستند.
  • FR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 1
    لان مردم حاضر نیستند برای ساختاری که به آن اعتماد ندارند، هزینه کنند. می‌گویند چرا من باید گشنگی بکشم؟ چرا باید کم بخورم؟ چرا باید گران بخرم؟"
  • FR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 2
    انگشت پلیدش را که با انگشتر عقیق جانماز اب میکشه ولی در خدمت شیطان بزرگ است را فی سبیل الله قطع کنند ! نه ایمان دارند و نه تخصصی دارند و فقط یک مشت ترسو مانند ان ریش قندی که میگفت امریکا با یک دکمه کل ارتش ما را زمین گیر و نابود میکنه ! این تازه امیر کبیر اصلاحات چیشین بود ! حالا شما این هط را بگیر و برو جلو تا بقیه قالطاقهاش را بشناسی !
  • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 1
    نود در مشکلات کنونی امروزه مقصرش شیخ حسن روحانی دیوث و ده در صد باقی ان احمدی نژاد
  • محمد IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    خوبه آقای شریعتی یه بار نامه ای رو که زمان فتنه 88 به آقا زده بودن رو مرور کنه. همون که به آقا نوشته بود من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم... واقعاً چقدر این نفاق و تزویر اصلاح طلبها چندش آوره...
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    اگر مملکت قانون مدار بود که باید با هر خائن در هر لباس و مقامی برخورد میکرد که اکنون طلبکار نباشند
  • FR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    اصلاح طلبان سردسته براندازان و نماینده رسمی دشمنان ملت ایران و کشور و انقلاب هستند
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    شریعتی جان در جهل مرکبی
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    لعنت بر لاشخورهای اصلاطلب بد بو
  • علی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    اصلاح طلبان مرز های پررویی را کیلومتر ها جابجا کرده‌اند. اگر نظام تمام قد جلوی مهندس موسوی نامردتان را نگرفته بود ، امروز سرنوشت ایران همانی بود که در اوکراین می‌بینیم. انقلاب های رنگی ، ساخته و پرداخته ی آمریکا چیزی بیشتر از این به ملت ها نمی دهد . وای به روزی که مردم دوباره فریب این جماعت اصلاح طلب لیبرال ذلیل غرب بخورند! مردم چکار کنند ، نصیحت های شما را نشوند ؟!
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 1
    مردمخسته شده اندمتنفرند انهافقط بفکرخو هستند
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • DE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    خانم جلو دارزاده محترم از شما انتطار داشتیم وقتی دسته ای ازاین اصلاحاتچی ها مولد اینهمه خرابکاری و رانت خواری و فساد اقتصادی برای مردم مشکلات عظیم تولید کردند و برای کشور مشکل افرینی شدند، شما بعنوان یک مومن بعنوان اعتراض به این فسادها از این جماعت فاسد و معاویه صفت فاصله بگیریدو رویه انها رو مردود اعلام بفرمائید. این انتظار رو ازبانوی محترمی مثل شما هنوز داریم. متاسفانه در دنیای جنگل بین الدول خارجی با امیدورار بودن به این جماعت گرگ صفت هزاران بار گفتیم خودفریبی و حماثت محض است. خوبه تجربه تحریم های دارویی و غذایی این رو نشون داد. از شما خانم مهندس انتظار اینو نداریم که چشم امید به این گرگ های منافع طلب دنیای سرمایه داری داشته باشید. راه بیرون رفت از مشکلات معیشتی ایران راهکارهای داخلی باضافه تقویت تجارت ایرانی با همه قاره هاست . این یعنی اعتماد به توانمندی تولیدی این ملت و درعین حال داشتن سعه صدر بزرگ و خردمندانه رفتار کردن که منافع ملی حفظ و تقویت بشه. تجربه سالها نشون داده نباید اقتصاد این کشور رو بند ریش این گرگهای طمعکار و حریص کرد، که به هیچ ایرانی رحم نخواهند کرد. تکیه بر بازار فروش نفت متلاطم سیاست عاقلانه و پایایی نیست. بازار نفت خوبه فروش داشته باشه ولی تنها تکیه کردن براین بازار متلاطم نفت امنیت اقتصادی رو متاسفانه اثبات کرده تامین نمیشه و با امدن و رفتن سیاستمداران حریص امریکا یی و اروپایی باید همیشه منتطر این تلاطم ها بود.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    گل گفتی مشرق
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 1
    اصول گرا و اصلاح طلب یکی هستند
  • امید IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    اگر جلوی زیاده خواهی غرب ایستادگی نشود، پرروتر خواهند شد
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    اصلاح طلبان مزدور پیاده امریکا هستند که حالا نقش بی بی سی را بازی می کنند
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    هیلاری کلینتون مگه اعتراف نکردباحمایت ازروحانی بدون جنگ بدون یک تیرایران رابرگرداندیم به ۴۰سال پیش.حکومت چرابااینهابرخوردنمی کنه
  • محسن IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    نرمش قهرمانانه یا کرنش ذلیلانه؟!! مسئله این است!
  • علی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    فرایندی که اصلاح طلبان با اعتراضات رنگی موسوی کلید زدند ، با برجام روحانی ادامه پیدا کرد ، و اکنون با رسانه های هوچیگر این جریان ادامه دارد و تا به برجام ۲ و ۳ و نهایتاً به اوکراینزه کردن ایران عزیز نرسد ، کوتاه نمی آیند . گویی تمام رسالت این جریان همین است ! اما هوچیگران فساد طلب نظیر آشنا ، تاج‌زاده ، سعید شریعتی ، عبدی و ... بدانید که دیگر دست شما برای مردم رو شده . فقط عِرض خود می برید و زحمت حق طلبان می دهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس