اوکراین

صدر اعظم آلمان با انتقاد از عملیات نظامی روسیه تصریح کرد که پوتین در جنگ اوکراین پیروز نخواهد شد و باید پاسخ روشن و محکمی به اقدامات مسکو در این کشور اروپایی داده شود.

 به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان امروز (پنجشنبه) در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» تصریح کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اجازه ندارد شروط صلح در اوکراین را دیکته کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی تصریح کرد که غرب مخالف تحمیل صلح به اوکراین بر اساس شرایط دیگران است و گفت: «هیچ صلح تحمیلی وجود نخواهد داشت، اوکراینی ها آن را نمی پذیرند و ما نیز آن را نمی پذیریم. باید پوتین را متقاعد کنیم که نمی تواند صلحی را که می‌خواهد تحمیل کند، زیرا اوکراین آن را نمی‌پذیرد.».

وی سپس در ادامه با انتقاد از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گفت: «پوتین نباید در جنگ خود در اوکراین پیروز شود و من مطمئن هستم که پیروز نخواهد شد».

صدر اعظم آلمان با دفاع از جایگاه ایالات متحده در جهان گفت:‌ «ایالات متحده یک عامل حاکم در جهان باقی خواهد ماند و چین یک بازیگر جهانی است. ما شاهد ظهور نیروهای جاه‌طلب در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین هستیم که همگی از فرصت‌های جهانی شدن استفاده می‌کنند».

بیشتر بخوانید:

خودرو سازی آلمان بدون گاز روسیه می‌خوابد

شولتز در ادامه افزود: «روسیه در تلاش است تا اهمیت خود را از طریق نیروی نظامی تضمین کند بنابراین امروز شاهد عواقب ناگواری هستیم. چالش پیش روی ما ایجاد سیستمی است که به تعامل نیروهای مختلف به نفع همه منجر شود. پاسخ قوی و روشن به تخلفات آشکار روسیه بسیار مهم است».

وی بحران غذا را یکی از پیامدهای جنگ اوکراین بیان کرد و گفت: «جنگ در اوکراین ممکن است از برخی کشورها دور باشد اما گرسنگی قریب الوقوع از آنها دور نیست».

صدر اعظم آلمان در ادامه با تأکید بر تقویت روابط کشورش با منطقه هند و اقیانوس آرام گفت: «تصمیمی در آلمان برای تقویت روابط با مناطق هند و اقیانوس آرام گرفته‌ایم. اولویت ما تقویت همکاری‌های بین‌المللی و کار در چارچوب پلورالیسم (تعددگرایی) بین‌المللی است. ما مشتاق جهانی‌سازی پایدار و انعطاف پذیر هستیم که از منابع به شیوه ای عادلانه استفاده می‌کند».

وی ادامه داد: «جهان در یک نقطه عطف قرار دارد. ما اقداماتی را انجام نخواهیم داد که ناتو را به یک طرف درگیری تبدیل کند. همچنین ما باید دائماً برای (ولادیمیر) پوتین رئیس جمهور روسیه روشن کنیم: صلح تحمیلی وجود نخواهد داشت، اوکراینی ها آن را نخواهند پذیرفت و ما آن را نخواهیم پذیرفت.»

روسیه در اواخر فوریه، به دنبال عدم پایبندی اوکراین به اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک که برای اولین بار در سال 2014 امضا شد و در نهایت به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی مسکو، به کشور همسایه حمله کرد. مسکو از همان زمان از اوکراین خواسته که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به ائتلاف نظامی ناتو نخواهد پیوست و از طرف دیگر، کی‌یف تأکید دارد که حمله روسیه به اوکراین بی‌دلیل بوده است و برخی گزارش‌ها را مبنی بر این که کی‌یف قصد دارد با توسل به زور، جمهوری‌های دونباس را بازپس گیرد، رد کرده است.

از طرف دیگر، کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده آمریکا و انگلیس با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به خاموش شدن درگیری‌ها در اوکراین نکرده‌اند بلکه به آتش جنگ اوکراین نیز دامن زده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    4 1
    آمریکایی ها و اروپایی ها کُلا" مزخرف زیاد میگن. پوتین که در جنگ اوکراین پیروز شده . دیگه چقدر می خواهند پیروز بشه.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    3 1
    اتفاقا روسیه پیروز خواهد شد. ابرقدرتی آمریکا خیلی وقته که تموم شده. توهم متاسفانه خیلی زیاد هست و البته دروغ های خودشون باور کردند!!!! آمریکا کل دریای سیاه رو مین گذاری کرده بعد میگه تحریم ها باعث گرسنگی نیست!!!! واقعا عجب رویی!!!! آمریکا اساس کارش بر مبنای تروریسم و فاشیسم و برده داری هست و این به شدت توسط ملل مستقل پس زده شده. ابرقدرتی آمریکا به تاریخ پیوست. شما به فکری به حال خودتون بکنید تا از گرسنگی تلف نشید البته بشید نشید فرقی نخواهد کرد
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    4 1
    صدر اعظم آلمان فکر کرده همه مثل آلمانن که شکست بخورن و 77سال نوکری گاوچرونها رو بکنن!!!
  • DE ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 0
    حتما زلنسکی دلقک با این بلندپروازی های احمقانه دون کیشوتی اش موفق میشه چند میلیون اواره رو دست شما بزاره تا مردم المان رو ناراضی تر کنید ! خیالتون راحت!
  • DE ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 1
    اروپایی ها از خودشون هیچ اراده ای ندارند و مجبورند برای ادامه حکومت کردن رضایت امریکا را جلب کنند آمریکایی‌ها در همه ی کشورها سعی می کنند نفوذ کنند حالا فکرشو بکنید چقدر نفوذی توی اروپا دارند و المان از خودش بعد از جنگ جهانی دوم اصلا اختیاری نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس