ترامپ: آمریکا به سمت درگیری هسته ای با روسیه و چین پیش می رود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا هشدار داد که به نظر می رسد ایالات متحده به سمت درگیری هسته ای با دشمنان دارای سلاح هسته ای خود از جمله روسیه و چین پیش می رود.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری سابق تندروی آمریکا  روز چهارشنبه به وقت محلی گفت:  هرگز  تصور نمی کردم که آمریکا وارد یک جنگ هسته ای شود. اما اکنون، به دلیل لفاظی های رهبران ما و انتخاب بسیار ضعیف کلمات، احتمال وقوع این جنگ بیش از پیش شده است.

وی اضافه کرد: در دولت ترامپ، (جنگ)روسیه واوکراین هرگز اتفاق نمی افتاد. اکنون کارت های کمتری برای بازی وجود دارد، اما امکان بازی همچنان وجود دارد. چین کشور بعدی خواهد بود؟

ترامپ در مورد«کارت های کمتر برای بازی» توضیح بیشتری نداد.

اظهارات او پس از سخنان  جنجالی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در روز دوشنبه، مبنی بر اینکه واشنگتن آماده دخالت نظامی برای «دفاع» از تایوان در صورت تهاجم چین است، منتشر می شود.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که توسل به نیروی نظامی از سوی کشورش برای حمایت از تایوان در برابر چین را رد نکرده بود، بعد از بازتاب های گسترده رسانه ای و واکنش های فراوان به ویژه واکنش تند پکن، امروز مجبور شد حرف خود را پس بگیرد.

به گزارش مشرق، بایدن که سخنانش به سرعت از سوی مقامات کاخ سفید اصلاح شد، روز سه شنبه گفت که هیچ تغییری در سیاست ابهام راهبردی نسبت به تایوان تغییری نکرده است.

رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا پس از اظهارات روز دوشنبه در مورد حمایت نظامی ایالات متحده از جزیره خودگردان مورد ادعای چین یعنی تایوان، تغییری در این سیاست ایجاد شده یا خیر؟، بیان کرد:"خیر."

او به سوال در مورد اینکه آیا برای دفاع از تایوان نیروهای خود را به صف می کند، پاسخی نداد.

این درحالی است که بایدن دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ژاپن در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید "شما اشاره کردید که بنابر دلایلی مشخص، حاضر به مداخله نظامی در مناقشه  اوکراین نیستید ... آیا شما مایل هستید به دفاع نظامی از تایوان بپردازید اگر به این نقطه برسید؟"، به صراحت پاسخ داد: بله.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CZ ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 0
    با این لفاظی ها صد در صد جنگ هسته ای بوقوع خواهد پیوست و اروپا کلا به یک منطقه غیرقابل سکونت بدل خواهد شد. این اتفاق حدودا هشت تا نه ماه دیگر اتفاق خواهد افتاد
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    گویند: مرگ یه بار شیون یه بار
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    3 1
    ما هم اگر توانایی هسته ای مون رو در زمان روحانی تعطیل نکرده بودیم این سگ زرد از سال های 1397 تا 1400 جرات نمیکرد برامون شاخ و شونه بکشه و ضربه بزنه. توان هسته ای جزو ملزومات کشوری هست که میخواد مستقل و قدرتمند باشه.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 1
    جهان در حال نا بودی است جنگی سخت در راه است جنگی بزرگ که پوتین شروعش کرد و پایانش به دست او نیست در هر جای دنیا شعله ای بر پا میشه در این بین کشورهای ضعیفی قدرت می گیرن و قدرت های بزرگی نا بود این طبیعت جنگه ما هم بایستی جد اقل چند بمب اتم بسازیم تا دو سه کشور به فنا بفرستیم یا حسین
  • ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 0
    با سلام وقتی که کشورهای ابرقدرت به هیچ چیز پایبند نیستندبله که جنگ راه می افتد آن هم چه جنگی با یک دکمه یک کشور نابود می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس