آمادگی ایران برای همکاری در تامین کشت جایگزین مواد مخدر در افغانستان

سفیر ایران در کابل با استقبال از ممنوعیت کشت مواد مخدر در افغانستان تاکید کرد که این کشور آماده همکاری با کشاورزان افغان برای تامین کشت جایگزین است.

به گزارش مشرق، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز چهارشنبه (۴ جوزا) با «امیرخان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار پیرامون مسائل مهاجرین، مواد مخدر، درمان معتادان و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

سفیر ایران در این دیدار با استقبال از ممنوعیت مواد مخدر در افغانستان، تاکید کرد که کشورش آماده همکاری با کشاورزان افغان برای تأمین کشت جایگزین است.

همچنین در این دیدار وزیر امور خارجه طالبان نیز با ابراز خرسندی از روابط خوب و تحولات مثبت با ایران، بر گسترش همکاری‌های بیشتر ایران و افغانستان تاکید کرد.

آمادگی ایران برای همکاری در تامین کشت جایگزین مواد مخدر در افغانستان

در پایان این دیدار قرار شد هیأت‌های دو کشور برای پیگیری موضوعات یاد شده از کشورهای یکدیگر بازدید کنند.

 پس از اعلام ممنوعیت کشت موادمخدر در افغانستان، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید این ممنوعیت را در عمل ببینیم، که آیا این سیاست اعمالی به یک سیاست عملی تبدیل می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی از ممنوعیت کاشت هر گونه مواد مخدر در افغانستان حمایت و استقبال می‌کند. اما ممنوعیت تولید باید شامل تمامی مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با اشاره با موضوع طرح کشت جایگزین موادمخدر برای کشاورزان افغانستانی گفت: در حد طرح و برنامه در مورد کشت جایگزین حرف‌هایی زده شده است اما فقط در حد طرح است و در عمل هیچ اتفاقی رخ نداده است و اگر این موضوع جدی گرفته نشود هر طرح و برنامه دیگری در رابطه با ممنوعیت کشت موادمخدر در افغانستان با شکست روبه‌رو می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ali IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 2
    از حق آبه هامون نگفتند یا سکوت گرفتید چی شد می گفتید اشرف غنی غرب گداست روحانی زبان دنیا بلد است الان چی که طالبان به ما نیاز داریم اما وزرات امور خارجه ما فقط ادعای دفاع از حقوق ایران را دارد حق آبه هامون -محاکمه ناحق حمید نوری - اسدی دیپلماتی که بناحق بازداشت شد الان به مرحله ای رسیدم از انفعال وزرات امور خارجه ای که فقط شعار می دهد که بحرین برای ما ( سگ دست اموز سعودی) پارس میکنه
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      1 0
      اگر کشاورزان افغانستان آب را به نهرلشکری منحرف نکنند آب به ایران می رسد. اما اولا بایدآنها دست از کشاورزی بردارند.
  • FR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    4 1
    اره دیگه برید بهشون زعفران و پسته بدید کشت کنن تا کشاورزای خودمون بیشتر به خاک سیاه بشینن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس