کد خبر 1379692
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
آخرین وضعیت جسمانی نوزاد پیدا شده/ ۱۷ هزار خانواده متقاضی برای فرزندخواندگی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی جدیدترین وضعیت نوزادی که روز گذشته در محله نازی آباد تهران پیدا شده بود را شرح داد و گفت: تقاضای بسیار زیادی برای فرزندخواندگی او وجود دارد.

به گزارش مشرق، محمد نصیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی در واکنش به خبر پیدا شدن نوزاد دو روزه در سطل زباله در محله نازی‌آباد تهران گفت: حال عمومی نوزاد مساعد گزارش شده و احتمالاً امروز تحویل سازمان بهزیستی داده شود.

وی ادامه داد: برای این قبیل بچه‌ها که خانواده‌ای وجود ندارد، پرونده تشکیل و از مسیر دستگاه قضائی به سازمان بهزیستی به منظور فرزندخواندگی تحویل داده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: پس از بررسی‌های لازم اگر تحت هر شرایطی اولیایی برای این کودک یا کودک‌های مشابه مشخص نشود، آنها را به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌هایی که اعلام آمادگی کردند، تحویل می‌دهیم.

نصیری اظهار کرد: از روز گذشته که خبر پیدا شدن این نوزاد در رسانه‌ها منتشر شد، متقاضیان زیادی برای تحویل این کودک به عنوان فرزندخوانده اعلام آمادگی کرده‌اند. بسیاری از افراد در تماس با سازمان بهزیستی و برخی دیگر با مراجعه به این سازمان اعلام کردند که قصد سرپرستی این نوزاد را دارند.

وی بیان کرد: نکته مهم آن است که بالغ بر ۱۷ هزار خانواده متقاضی برای امر فرزندخواندگی در صف نوبت سازمان بهزیستی هستند. اگر بنا باشد این کودک به خانواده‌ای به منظور فرزندخواندگی داده شود، اولویت با این قبیل افراد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی در پایان گفت: سالانه تنها ۱۵۰۰ نوزاد به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های متقاضی داده می‌شود و تعداد زیادی از خانواده‌ها بعد از ثبت‌نام برای تحویل فرزندخواندگی باید در صف نوبت بمانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    11 3
    این کودک اگر از طریق رضاع و شیرخواری محرم نشود تا آخر عمر به خانواده پذیرنده نامحرم خواهد بود و در مغرض انواع سوء استفاده های عاطفی و اخلاقی
    • DE ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 1
      لطفا تشریف ببرید سایت اداره بهزیستی رو با شرایطی که برای فرزند خواندگی تعیین کرده مطالعه بفرمائید. ده ها هزار کارشناس اجتماعی و کارشناس دینی بیش از شصت سال دارن کار تخصصی میکنن و میدونن چیکار دارند انجام میدهند و با این مشکلات که می فرمائید سیستماتیک دمخور هستند . تو دانشگاه برای رفع این دسته مشکلات تربیت و اموزش دیدن و مدد کار اجتماعی شدن.
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 0
      هنوز کوچیکه شیر خواره احتمالا بشه محرم شه به مادر خونده
    • به ۲۲:۲۶ - IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      1 0
      اگر هر یک از مادرخوانده و یا خواهر او (خاله خوانده) یا مادر او (مادربزرگ خوانده) توان شیردهی داشته باشند می توانند طبق دستور شرعی بچه را محرم کنند. یعنی به مدت شرعی از سینه خود به او شیر دهند. به این ترتیب این پسر با آن زن محرم می شود. متاسفانه بهزیستی با عدم رعایت این مسائل بعدها این بچه ها را قربانی انواع سوء استفاده ها می کند.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 9
    مگه زنده است؟
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 20
    بدبخت از رو نداری جگرگوششو گذاشته سرراه
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      8 0
      نگذاشت سر راه،توی مشما گذاشته بودن بچه رو و انداخته بودن تو سطل زباله شهرداری
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      18 0
      آخه دانشمند، اگه بخاطر نداری و فقر بود خب میسپرد بهزیستی!! نمینداخت سطل آشغال که!! چرا چیز به این سادگی رو فهم نمیکنید شما نِق نِقو ها!؟
    • DE ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 0
      از روی فقر و نداری نبوده بلکه مادر و پدر این کودک مظلوم شاید بی مسئولیت و بیمار روانی و یا وحشی صفت بودن دست به چنین اقدامی زدند یاشاید دشمنی خانگی داشتند که این جنایت رو با این والدین و کودک انجام داده. قدیم هر خانواده فقیر شش هفت تا بچه رو با کم و زیاد بزرگ میکردن. این بهانه های بنی اسرائیلی جایی در رها کردن یک کودک شیرخوار توی مشماء زباله نداره.
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 1
      جگر گوشه اش نامشروع بوده وگرنه پدر مادر حقیقی نوزاد را در جایی میزان که یکی ببینه این بچه نافش وصل بود فقط خواستن زود تر از شرش راحت بشن
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      3 1
      البته احتمال اعتیاد زنیکه بچه رو بدنیا آورده خیییلی زیادتره تا فقر
  • ایرانی GB ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    9 3
    الهی که من واسه اون دستهای قشنگت بمیرم , اگر پسر من بودی من تو فرشته خدا رو میذاشتم رو سرم و بزرگت میکردم , حیف که تو ایران نیستم وگرنه حتی با پارتی بازی و رشوه دادن هم میشد تو فرشته معصوم رو به فرزند خواندگی قبولت میکردم و مثل شاهزاده ها بزرگت میکردم ... ای خاک بر سر اون مادر بیغیرت , حتی یک سگ هم بچه خودش نمیذاره سر راه , حیف این فرشته خدا که نصیب یک یابو شد
    • تومخی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 4
      آخ عسیسم، بیا منو با خودت ببر بزرگ کن.
    • ایزا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 4
      شما تو باغ وحش کار میکنی؟
    • ایرانی GB ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      1 0
      خطاب به تومخی ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴: متاسفم , من انسان دو پا رو میتونم بزرگ کنم اما موجودات چهارپا رو نه ! بهتره کس دیگه ای رو واسه بزرگ کردنت پیدا بکنی !
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      3 3
      عسیسم .نابودش کردی خخخ یه عکس از دستات بفرست شاید به فرزندی قبولت کرد
    • ایرانی GB ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      خدا مردم ایران رو از دست آدمهای ابله دلقک مزاج بدبخت نجات بده , چقدر تو ایران دلقک مزاج های بدبخت زیاد شده اند که میان اینجا و مثل دلقک ها فقط کامنت های ابلهانه و دلقکی از خودشون می نویسند ... دلقک های بدبخت چرا نمیرین تو سیرک و ادا و اصول های دلقکی خودتون رو نمایش نمیدین تا هم مردم بخندند و هم خودتون پولی گیرتون بیاد , ای خاک بر اون سر دلقک بدبخت تون
    • US ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      به ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵ : آره نابودش کرد اما مثل اینکه اون مغز معیوب تو بود که نابود شد ! بعضیها مثل اینکه هر چی سن شون بالاتر میره احمق تر میشن !
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    این رفتار زشت با یک طفل معصوم ناتوان و بی پناه اون هم این مدل فجیع که بچه رو دور انداختن کنار سطل زباله..هیچ هیچ توجیهی نداره برای اون ملعونی که این رفتار شنیع رو انجام داد! راه های زیادی وجود داشت مثل سپردن این طفل به جایی مطمئن مثل بیمارستان، بهزیستی،یا.‌.
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 1
      چرا توجیه داره، رستاخیز صالحین طالب زاده است.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 0
    امیدوارم انسان شایسته و بزرگی بشه که والدین زیستی اش در آبنده هر روز و شب از دور انداختنش لب به دندان بگزند
    • ایرانی GB ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      واقعا" گل گفتین , در نام پاک خدا میشه ,... چیزی که برای انسان نشد داره واسه خدا انجامش مثل آب خوردن هست , من هم برای سلامتی و موفقیت این کودک معصوم دعا میکنم
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    3 0
    وای فیلمش رو دیدم حالم بد شد دخترم گفت مامان منم ببینم گفتمش نه. چقدر والدین بی رحمی تو این دنیا پیدا میشه. موندم چطور دلشون اومده بچه رو تو پلاستیک بزارن بگذارن سطل زباله یا خدا. مرده چطور فهمید این بچه است؟ جای سوال های زیادی وجود داره ولی خب هیچی بی رحمی اون والدین رو پاک نمیکنه خدا لعنتشون کنه، کثافتا. اگه نامشروع هم بود حق نداشت باهاش این کار رو بکنه. خدا پدر و مادر ش رو از روی زمین محو کنه. آمین.
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 1
    اقا چند سوال: چطور از اول مردم اونجا جمع شده بودن در حالیکه صدای گریه ای هم شنیده نمیشد دوما چرا ا قبل برداشتن و اطمینان از بچه بودن فیلمبرداری آغاز شده بود؟ اگر هنینطور یهویی فیلمبرداری کردن باید بخاطر هیجان بالا امکان فکر درباره نحوه کادربندی وجود نداشت چرا چهره فردی که بچه رو برمیداره دیده نمیشد؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس