کد خبر 1379546
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

به گزارش مشرق، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با همت دولت مردمی و حمایت مجلس انقلابی افزایش ۶۰ درصدی کمک‌معیشت جانبازان معسر انجام شد و این افزایش برای حدود ۷۰ درصد از کسانی که از قبل کمک‌معیشت دریافت می‌کردند تأمین منابع شده است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس قانون موظف است هر ۶ ماه یک بار وضعیت ایثارگران معسر را بررسی کند. در سامانه رفاه ایرانیان اطلاعاتی درباره وضعیت برخی از دهک‌های بالا وجود داشت و بر این اساس همکاران ما اطلاعات ۳۰ درصد از افرادی که از ۳ دهک بالا هستند را بازبینی می‌کنند و پس از بررسی‌ها، اطلاعات وارد شده در این سامانه اصلاح شده و پرداختی‌ها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت کمک معیشتی جانبازان و ایثارگران دهک‌های بالا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار نفر در نوبت دریافت این کمک‌معیشت هستند، گفت: امیدواریم بتوانیم کمک‌معیشت ۱۰ هزار نفر از این تعداد را برقرار کنیم، ضمن اینکه در گذشته ۱۰۸ هزار نفر از کمک‌معیشت برخوردار بودند که در تلاش هستیم با همکاری سازمان برنامه و بودجه این تعداد را به ۱۱۵ تا ۱۱۸ هزار نفر افزایش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق قانون، وضعیت همه جانبازان مشمول باید هر ۶ ماه یک بار بررسی شده و تبادل اطلاعات بین بنیاد و سامانه رفاه ایرانیان صورت گیرد. بنابرایم شفاف‌سازی این اطلاعات در این سامانه توسط ایثارگران ضرورت دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 3
    یکی از تجربه گران برنامه "زندگی پس از زندگی" میگفت نمام خوبی ها و اعمال نیک شون رو در جهت جبران خطاها و سیئاتش گرفته بودن و دستش خالی شده بود. از یوم الحسرت گفتن... و بعضی از اعمال خوب ایشان هم که مونده بود ظاهرا مزدش رو در همین دنیا گرفته بود. مثلا میگفت در هیات ها و محرم عزاداری و نوحه خوانی کرده بود با یک تشوبق و باریک الله گفتن حضار اجر اون کار خوب رو ضایع کرده بود... اگر اینطور باشد پس میشه گفت نمام ایثارگران و جانبازان و خانواده های شهدایی که از دولت مستمری و حقوق جانبازی میگیرند قطعا آجر و پاداشش رو در همین دنیا گرفته... یا مداحی که در مراسمات مذهبی نوحه خوانی میکند و بابت آن میلیون ها تومان از ملت امام حسین(ع) پول گرفته است. اینا چطور میتونن فردای قیامت از امام حسبن و سایر ائمه اطهار انتظار شفاعت و اجر و پاداش داشته باشد. آقا جون تو اگر اینکار رو کردی در عوض پول شو گرفتی بچه هات در کنکور و سهمیه گرفتن. در اشتغال اولویت گرفتن و نمام... دیگه چیزی نمونده که بخوای در آن دنیا انتظار اجر و پاداش داشته باشی نه خیر جانم تو پاداش خود را در همین دنیا گرفتی.خودتو گول نزن
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    4 1
    به داد مردم برسید فقط به یک قشر خاص توجه نکنید
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    مگر دیگه از اینا هست همشون که استفاده کردن وقبول شدن وکار دارن جنگ الان 35 سال تموم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس