کد خبر 1379437
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کره شمالی

همزمان با آزمایش موشکی جدید کره شمالی، همسایه جنوبی این کشور به همراه متحد خود یعنی آمریکا سعی در به رخ کشیدن قدرت نظامی خود نمود.

به گزارش مشرق، ستاد مشترک ارتش جمهوری کره اعلام کرد که ارتش کره جنوبی به همراه همتایان آمریکایی خود در پاسخ به آزمایش موشکی امروز چهارشنبه کره شمالی دو موشک شلیک کردند.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در این رابطه آمده است: ارتش ما در پاسخ به تحریکات امروز کره شمالی، رزمایش راه پیمایی فیل (الفنت واک: آرایش و حرکت آهسته تعداد زیادی هواپیماهای نظامی بر روی باند پرواز قبل از به هوا برخاستن که برای حمله ناگهانی گسترده در زمان کم به کار می رود) (Elephant Walk) و همچنین پرتاب موشک از یگان های موشکی از کره جنوبی و ایالات متحده را انجام داد.

گفته می شود که یکی از موشک های پرتاب شده کره جنوبی «هیواونمو» (Hyeonmu-۲) بوده و دومین موشک نیز از سامانه موشکی تاکتیکی آمریکایی موسوم به (ATACMS) شلیک شده است .

طبق گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، پرتاب این موشک ها به جهت به نمایش گذاشتن توانایی تهاجمی نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی برای جلوگیری از تحریکات بیشتر از جانب کره شمالی صورت گرفته است. زمان دقیق شلیک این موشک ها اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

آزمایش موشکی جدید کره شمالی

همچنین در رزمایش راه پیمایی فیل نیز حدود ۳۰ فروند جنگنده «اف-۱۵ ک» (F-۱۵K) شرکت داشته اند.

رسانه های خبری کره جنوبی بامداد امروز چهارشنبه از یک آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی سه فروند موشک بالستیک را به سمت ساحل شرقی خود شلیک کرده است.

پیشتر نیر سئول گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه همسایه شمالی اش در تدارک آزمایش موشک هسته‌ای در آینده ای نزدیک است، کرده بود.

آزمایش موشکی پیونگ یانگ در حالی صورت می گیرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر در تور آسیاگردی خود از کشورهای منطقه شرق این قاره از جمله کره جنوبی بازدید کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    استراتژی های آمریکا در مناطق مختلف جهان ــــ بعد از جنگ اوکراین که هدفش پرورش گاوهای بولوند چشم آبی شیرده بود حالا نوبت ایجاد تنش و جنگ در شرق آسیا به منظور پرورش گاوهای چشم بادامی شیرده شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس