قطر بزودی جنگنده‌های انگلیسی تایفون را تحویل می‌گیرد

مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داد که قرار است اولین سری از جنگنده‌های انگلیسی تایفون از ماه آگوست آینده (مرداد) وارد قطر شود.

به گزارش مشرق، «مارتین الیوت سمپسون» مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و افسر ارشد نیروی هوایی این کشور گفت که دوحه در پی ایجاد نیروی متوازن در میان نیروهای دریایی، زمینی و هوایی خود است.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) به نقل از سمپسون گزارش داد، قطر و انگلیس در زمینه دریایی با هم همکاری دارند تا توانمندی دریایی قطر افزایش پیدا کند و این همکاری در زمینه امنیت سایبری و هوایی نهادهای نظامی دو کشور است.

این فرمانده انگلسی خبر داد که قرار است اولین سری از جنگنده‌های انگلیسی تایفون از ماه آگوست آینده وارد قطر شود.

وی ادعا کرد که تایفون کارآیی خود را در جنگ نشان داده است و تا کنون توانسته است از حریم هوایی انگلیس و آسمان کشورهای دوست آن حمایت کند.

در کنار معاملات نظامی، دولت انگلیس به دنبال انعقاد یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر است، زیرا کمبود گاز طبیعی در اروپا سبب افزایش قیمت عمده فروشی در این قاره شده است.

به گفته منابع آگاه به مذاکرات، وزرای انگلیسی و هم پیمانانشان در قطر، بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع، گفت‌وگوهایی در مورد مقدمات یک قرارداد بلندمدت برگزار کرده‌اند و قطر آخرین راه حل برای تامین گاز برای انگلیس شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 3
    ما هم جنگنده یاسین و کوثر داریم این به اون در
  • سیدمرتضی IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    نصف این منابع گازی برای ما هستش در منابع گازی مشترکمون از جمله کارهای قشنگ ما عدم استفاده داخل یعنی نیروگاهامون از گاز زمستان نفتی تابستان گازی در حالی که ما خیلی بیشتر این میتونستیم تولید کنیم، بیشتراستفاده کنینم از منابع مشترک برای تولید برق نیازی به نفت گران نیست گاز خیلی ارزانتره نفت برای پتروشیمی وصادراته، ازدست دادن قرارداد گازی با پاکستان و پاکستان رفت با روسا قرارداد بست اینطور حتی میتونستی اعتبار خودمون را در بازار جهانی در حوزه گاز دوباره برگردانیم با توجه به اتفاقات و قرارداد با امارات، واتفاقاتی که قابل درک نیست با ترکمنستان، هندو چین خیلی به این منابع ما نیاز دارن ما مستقل هستیم و کشورها از همچین صادر کننده ای خوششون میات هند اخرین کشورهایی بود که از بازار نفتی ما حذف شد و چین هم هنوز نفت از ما میخره، هرچندبابات اتفاقاتی هندی ها کلاه مارو ورداشتن اما این اتفاقا مشمل داخلی داشت تا خارجی!! چرا داخلی چون باید نمیزاشتیم سرمایشونو تا پرداخت پول ما خارج کنن همینطور کشورهای دیگه اما خوبیش اینه که از تنگه هرمز رد میشه این صورت جالبه هم نفت امارات هم گاز قطر
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 0
      اشتباه فرمودید. خوراک اصلی پتروشیمی ها گاز است.
  • الف IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 1
    ما هم جنگده های چینی رو تحویل گرفتیم
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 0
    تایفون جنگنده مشترک اروپایی است نه انگلیسی
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 1
    خدا بخیر کنه این همه وسیله تهاجمی در جنوب کشور داره تجمیع میشه و ما تجهیزات لازم برای مقابله باهاشون رو نداریم! پدافند فقط یک بخش از این تقابله که وضعیت ما در جنوب برای مشخص نیست واقعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس