کد خبر 1379378
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنایات غرب نوشت: در سال‌های ابتدایی قرن نوزدهم فرانسه لشکرکشی‌های بسیاری در اروپا انجام می‌داد. آنها بخشی از گندم مورد نیاز خود را بدون پرداخت بها از الجزایر تهیه کردند. حاکم الجزایر بارها به نپرداختن این بدهی توسط فرانسه اعتراض کرد ولی آنها توجهی به این اعتراضات نداشتند.

 در ۱۸۲۷ حاکم الجزایر در جریان بحث با نماینده فرانسه با بادبزن ضربه‌ای به صورت او زد.این حادثه بهانه‌ای به دستان فرانسه داد تا به تلافی این ضربه ابتدا الجزایر را سه سال محاصره دریایی کند و پس از آن در سال ۱۸۳۰ مورد تجاوز نظامی قرار دهد.

 فرانسه با انجام جنایت‌های بسیار سرانجام الجزایر را اشغال کرد ولی خشونت پایان نیافت. مسلمانان شهروند درجه دو محسوب می‌شدند مگر اینکه حاضر به کنار گذاشتن دین و فرهنگ خود باشند و  زمانی که مقاومت می‌کردند با خشونت سرکوب می‌شدند.

 تنها در سه دهه ابتدایی اشغال حدود یک سوم جمعیت الجزایر یعنی چیزی نزدیک به یک میلیون نفر بر اثر اقدامات فرانسه کشته شدند.

تصویر، نقاشی فرانسوی از گردن زدن الجزایری‌ها را نشان می‌دهد.

یک میلیون کشته تقاص یک سیلی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    40 8
    عمل متقابل به مثل تنها راهکار است
  • نیما IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    23 6
    جهنم گواری وجودتون
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    13 60
    پوستر تبلیغاتیست نه نقاشی کلاسیک. نقاش که بوده ؟ فرانسویان گیوتین داشتند چرا با شمشیر ؟ اگر الجزایری هایی که علیه سایر الجزایریها جرمی مرتکب شده بودند ؟ برای افزایش تاثیر تصویر سر فرد دوم خوابیده زیر پایش افتاده نه نزدیک گردنش که خارج از کادر است. در جنگ داخلی الجزایر در دهه 90 صدها هزار نفر کشته شدند که فرانسه هیچ نقشی نداشت. تروریستهای الجزایری بیشترین عملیات تروریستی و تخریب را در فرانسه داشتند. مثل جرج فلوید
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      40 4
      کثافات فرهنگ اربابان شما با این توجیهات ابلهانه شسته نمیشه، مزدور جان
    • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      37 4
      فقط یک کلمه جوابت هست. «خاک تو سرت!»
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      21 4
      بزرگوار برادرم ، از حرفتان توبه کنید وگرنه در خودت میلیون ها نفری که توسط فرانسوی ها کشته شدند ، شریک هستید
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      33 2
      بابا شما دیگه کی هستی . یعنی واقعا تاریخ نمی خوانی . کتاب نمی خوانی . تا این حد خودتان را به نفهمی میزنید
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      12 2
      بقول خودت این یک نقاشی هست ولی برای روایت تاریخ و نه نقاشی افسانه،حالا کاری به راست و روغ این نقاشی نداریم ولی خاک بر سرت
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 0
      به نظر من سرها به طرف نقاش هست باید چند درجه اونطرف تر قرار میگرفت یا باید چند تا چمن هم زیرش نقاشی میکرد ، پس به همین دلیل نقاشی زیاد به دل نمینشینه، آخه چهار دست و پا اگه استعمار توانست در کشورهای مستعمره غلطی بکنه ،
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      9 0
      اصلا الجزائر بین عرب ها معروف به کشور یک میلیون شهیده و این یک حقیقت غیر قابل انکاره حتی خود فرانسوی ها انکارش نمی کنند چه ادم هایی پیدا می شوند واقعا دلیلش چیه شاید لقمه حرام
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 4
      10:04 = میخوای مزدور ببینی برو جلو آئینه ! / 10:21 و 12:13 = حماسه خس و خاشاک ! اگر میدونستم نوشته ام اینقدر شما رو میسوزونه غلیظ تر مینوشتم دودش لایه اوزون رو ترمیم کنه ! کاش یه نقاش از اون حالت شما یه طرح میکشید ! چند سال بعد مثل انسانهای نخستین که در غار بودند جلوه میکردید !
    • تومخی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      7 0
      این کشور های غربی که با اون به اصطلاح حقوق بشر که گوش فلک رو کر کردن خودشون عامل کثیف ترین جنایات در حق همین بشر بوده و هستن و متاسفانه امسال این دوست غربگدای بدبخت با هر توجیح احمقانه که دقیقا میزان درک و سوادش داره داد میزنم که بیشعوره حمایت می‌کنه آز اینا.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      10 1
      سرهای که در پاریس نگهداری میشن،چه جوری توجیه می کنی
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      7 1
      این مزدور بدبخت با جوابی که داد مشخص کرد تعادل روانی نداره نباید به این مفلوک سخت گرفت، حتما به خاطر تحریم جیره اش از ارباب خوب نرسیده شکست عشقی خورده
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 0
      چون معتقد بودند گیوتین برای مردم متمدن سفید پوست باید استفاده شود اما الجزایریها وحشی محسوب می شدند.
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 0
      فرانسه خودش اعتراف به قتل عامهای گسترده اش در الجزایر کرده آنوقت شما غربگدایان بدبخت میخواهید توجیه اش کنید ؟ بدبختر از شما هم پیدا میشود؟
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 1
      14:54 = اینشتین ! متعادل ! چهار ستون وجودت مثل متروپل ریخته ! عاشق شکست ناپذیر ! از تصاویر تحریف شده در تاریخ هنر بخوان . وقتی در قران صریحا از وعده عذاب تحریف کنندگان آیات نام برده شده دیگر سایر مسائل جای خود دارد. هزاران کشته فقط در دهه نود بین خود الجزایری ها رخ داد. فرانسه نقشی نداشت. افراد داعشی وار به جان هم می افتادند. کافیست جنگ داخلی الجزایر را در اینترنت جستجو کنی تا مخ ات تاب گیری بشه ! رنگین پوستان مهاجر داعشی به صورت هسته های مستقل بیشترین جنایات را در اروپا و بخصوص فرانسه کردند. بی اطلاع هستی و زورت میآید تاریخ بخوانی همینطوری دیمی نظر میدی ! آدمهایی مثل تو به درد فرقه رجوی میخوره که مثل ربات ازشون کار بکشه ! میتونی پاسخ های سوزش وار تا ابد بدی ولی اگر جوابتو ندادم نگی بریده مزدور ! این عین اتهام رجوی به همه منتقدان اعمال کریه خائنانه اش است.
    • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 1
      شما که باز حرف خودت رو زدی اصلا گیریم این نقاشی جعلی است مسئله این است: خود آقای مکرون به جنایات فرانسه در الجزایر اعتراف و از آن عذرخواهی کرد. موزه جنگ در پاریس 18000 جمجه از سرهای بریده مبارزین الجزایری رو نگهداری میکنه و فرانسه هنوز حاضر به تحویل سرها به الجزایر نشده اینها قابل کتمان نیست چطور شما نمیپذیری؟!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    40 3
    مرگ ولعنت بر انگلوساکسونها که مایه نفرت وجنگ وتباهی جهان هستند
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 3
      الان فرانسوی‌ها شدن انگلوساکسن؟!
  • صاد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    6 2
    گردن میزدن اون وقت ک گردن زدن مد نبود
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 25
    خوووب کردند .. هنوز به جنایات اعراب صدر اسلام در باره ساکنین امپراطوری ایران نمیرررسد
    • ناشناس IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      9 4
      جناب! از اینکه این همه انسان روکشتند واینهمه ظلم کردند خوب کردند؟ انصاف توکجا رفته؟ امپراطوری ایران اگر خیلی خوب بود مردم عاقل وفهمیده اش که اسلام روباآغوش باز نمی پذیرفتند.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      9 0
      بزرگوار ، بردارم ، عزیزم ، لطفا تاریخ واقعی بخوانید ، نه افسانه های بافته شده ، آیا حکیم ابوالقاسم فردوسی را قبول دارید ؟ که فردوسی حکیم خودش روایت میکند که بقدری ظلم و تبعیض طبقاتی شاهان ساسانی زیاد بود که هیچ نفسی بلند نمی شد و اینکه فقط در یک مورد چندهزار ناموس را در یک حرمسرای ساسانی نگه داشته بودند و گویا حدود 17 سال قبل از فتح ایران توسط اسلام ، شاه ساسانی بخاطر تبعیض طبقاتی زیاد و ظلم بی حد ، متواری شد حتی قبل از فتح توسط اسلام !!! و خود بخشی از ایرانیان آزاده او را تعقیب کردند و ... نهایتا هم تا آنجا که من میدانم خود یکی از ایرانیان آزاده ،مکان شاه ساسانی را پس از جنگ با اسلام ، اطلاع داد ، نه بخاطر خود شیرینی بلکه بخاطر انهمه فساد و ظلم بی حد ، و ایرانیان با جان و دل مسلمان شدند ، میدانید چرا ؟ چونکه سیستم حکومتی شاهان ساسانی ، امتیازات انسانی را فقط و فقط منحصر کرده بود به نژاد و تولد نژادی ، که اساسا دست انسان نیست و کاملا درباری و ظلمانی اداره میشد اما اسلام آمد و گفت : فقط با لا اله الّا اللّه ، و فهم و قبول این نکته که این عالمیان را خالقی هست ، تو هم هیچ فرقی با فلان فرمانده با سابقه مسلمان نداری . با هر رنگ و نژادی که هستی ، یعنی اولین سیستم حکومتی جهان که خودت میتوانی انتخابگر باشی نه اینکه نژاد ات که دست تو نیست تو را قهرا در یک طبقه اجتماعی ساسانی هل دهد و .... مردم ایران این تفاوت ها را دیدند که با جان و دل مسلمان شدند و گرنه اگر با زور شمشیر بود که بدروغ گفته میشود ، پس قطعا اولویت با یونانیان بود که با شمشیر تمام توان ، کل هخامنشیان را زدند زمین و 100 سال در ایران حکومت کردند ( سلوکیان جانشین اسکندر مقدونی ) اما ایرانیان آیین آنان را نپذیرفتند زیراکه آنهم مثل آیین باستانی ایرانی ، بر پایه تبعیض طبقاتی و نژادی بنا شده بود. برادرم ، اینها واقعیاتی است که متاسفانه حتی برخی مورخین ، که ثروت زیاد شان آنها را وارد یک طبقه خاص کرده ، مایل به گفتن این حقایق نیستند . مثلا خود زرین کوب که آن کتاب معروف را نوشته در زمان شاه پهلوی ، به یک طبقه 1 درصدی ایران وارد شد . ( حاضرم ثابت کنم ) حالا شما متوقع اید که او بیاید و از طبقه واقعی محروم دفاع کند !!!!؟؟؟ زهی خیال باطل.
    • حاجی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 5
      بله اعراب خوب بودن اومدن ایران رو گرفتن تا تونستن برامون سید درست کردن زنده باد اعراب
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 0
      یه سوال اعراب صدر اسلام چند نفر در ایران کشتن ده هزارتا صد هزار تا چندتا تو بگو؟ همین کسایی که سنگشونو به سینه میزنی همین غربی ها باعث کشته شدن ده میلیون ایرانی در سال‌های 1296 تا 1298 شدن یه کم فکر کن بعد حرف بزن
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 0
    باید خوی استعماری ازبین برود چه آمریکا و اسپانیا و انگلیس و فرانسه و آلمان باشد چه چین و روسیه
  • لیلا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 2
    در تاریخ چیزی در مورد ظلم اعراب فتح ایران نیامده البته در کتب معتبر
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    6 0
    فرانسوی ها نسلشان منقرض می شود مردم الجزایر و آفریقا مردم فرانسه را تشکیل می دهند - نامردمی یک ملت را منقرض می کند.
  • سید روح اله IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    8 0
    به نظرم پست تر از غرب های وحشی افراد غرب زده ای هستن که کارهای غرب را توجیه میکنند. خداوندا شیاطین انسانی و جنی را به جهنم روانه کن.
  • ناشناس IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    7 0
    خدالعنت کنه هرکسی که یه همچین ظلم بزرگی رومرتکب شده
  • FR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    8 0
    فرانسه هم آب را گل آلود ببیند بد تر از امریکا و انگلیس هم میشود ... خیلی بی معرفت اند بر خلاف آنچه روشنفکران جهان فکر میکنند
  • US ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    حق کشورم
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 0
    بهتراست این مطالب در کتاب‌های درسی دانش آموزان گفته تا فکر نکنند اروپاییها و آمریکاییها خیلی متمدن ونایس هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس