واشنگتن‌پست: اروپا در پرداخت بهای گاز تسلیم روسیه شده است

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته شرکت‌های اروپایی در بحث پرداخت بهای گاز طبیعی تسلیم خواسته روسیه شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن‌پست امروز سه‌شنبه گزارش داده به نظر می‌رسد شرکت‌های انرژی اروپا تسلیم مطالبه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای پرداخت بهای گاز طبیعی با یک نظام پرداخت جدید شده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته عقب‌نشینی شرکت‌های گاز اروپایی برای اجتناب از قطع جریان گاز بوده است و در جنگ تبلیغاتی به پوتین فرصتی برای اعلام پیروزی در این عرصه می‌دهد.

روسیه پیش از این از «کشورهای غیردوست» خواسته بود بهای گاز طبیعی خریداری‌شده از این کشور را با روبل پرداخت کنند. واشنگتن‌پست نوشته نظام پرداخت جدید مستلزم باز کردن دو حساب در «گازپروم‌بانک» است. این نظام پرداختی به اروپایی‌ها اجازه می‌دهد ادعا کنند که از لحاظ فنی بهای گاز را به یورو پرداخت می‌کند اما از طرف دیگر روسیه هم می‌تواند بگوید که این پول را به روبل دریافت می‌کند.

برخی از کارشناسان مسائل اقتصادی و حوزه انرژی معتقدند هدف روسیه از اصرار بر دریافت بهای گاز به روبل بیشتر از تقویت منابع ارزی وادار کردن اروپایی‌ها به رفتار بر اساس دستورات مسکو است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    خاک بر سرتون،مگه مجبورید ادای گنده ها رو در بیارید که حالا اینطور جا بزنید.یه ماه نتونستید دووم بیارید.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    هنوز کجای کاری ، این تازه اولشه روزی خواهد شد ک خودتان هم تسلیم روسیه خواهید شد و بغلط کردن خواهید افتاد......« چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی »

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس