سفیر روسیه در انگلیس: لندن در تلاش برای انزوای مسکو است

سفیر روسیه در انگلیس در گفتگو با یک کانال تلویزیونی روسیه از تلاش غرب برای منزوی کردن دیپلمات‌های این کشور خبر داد و گفت : ولی ما همچنان به کار خود ادامه می‌دهیم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس روز سه شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت: مقامات انگلیس سعی می‌کنند دیپلمات های روس و در مجموع روابط روسیه با دیگر کشورهای جهان را قطع کنند.

وی گفت: در واقع باید بگویم انگلیسی‌ها تمام تلاش خود را برای منزوی کردن روسیه در سطح بین‌المللی به کار گرفته‌اند ولی ما همچنان به کار خود ادامه می‌دهیم.

کلین همچنین به موضوع تحریم‌های غرب علیه روسیه و اتباع این کشور در اقصی نقاط جهان اشاره و تاکید کرد که روس‌های ساکن انگلیس به خاطر تحریم‌ها در شرایط سختی قرار دارند ولی آنها نیز خودشان را با شرایط وفق داده‌اند.

مقام‌های اتحادیه اروپا قصد دارند منابع مالی ناشی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را بر اثر تحریم، به صندوق غرامت جنگی و حکومت در حال فروپاشی اوکراین منتقل کنند.

میلیاردها یورو از اموال و سرمایه گذاری های روسیه توسط مقام های اروپایی در هفته های اخیر توقیف شده است. خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی در این زمینه نوشت: اتحادیه اروپا همکاری نزدیکی با آمریکا و انگلیس برای تحریم اتباع روسی برقرار کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی سیاست اتحادیه اروپا در خصوص مصادره اموال مسکو به نفع اوکراین را سرقت توصیف کرد. وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا اجازه ندهد جهان تک قطبی شکل گیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خسرو IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    اصلا نیاز به تلاش انگلیس نیست . نفرت عجیبی تو دل همه مردم جهان از دولتمردان روسیه افتاده . بالاخص خود مردم روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس