سه یمنی بر اثر سقوط پهپاد جاسوسی عربستان در صعنا کشته شدند

بر اثر انهدام و سقوط یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان سعودی در صنعا سه نفر کشته شدند.

به گزارش مشرق، یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان سعودی دیشب (دوشنبه شب) با موشک زمین به هوای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آسمان صنعا سرنگون شد که بر اثر سقوط آن در منطقه مسکونی سه شهروند غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.  

سخنگوی وزارت بهداشت کشته شدن سه یمنی و مجروح شدن سه نفر دیگر بر اثر سقوط پهپاد جاسوسی عربستان در صنعا را تایید کرد.  

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این هواپیما که از نوع ۴ CH بوده به هنگام انجام عملیات خصمانه علیه یمن در آسمان صنعا با موشک زمین به هوای ساخت یمن هدف قرار گرفته است.  

نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی درحالی رخ می‌دهد که هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، ۱۳ فروردین در بیانیه‌ای از آغاز برقراری آتش‌بس در یمن خبر داد.  

از سرگیری پروازهای تجاری از طریق فرودگاه صنعا با انجام دو پرواز در هفته یکی به مصر و دیگری به اردن از جمله مهمترین مفاد این آتش بس است.  

فرودگاه بین المللی صنعا پس از متهم کردن انصارالله یمن به استفاده از این فرودگاه برای مقاصد نظامی توسط نیروهای متجاوز ائتلاف به رهبری عربستان، از سال ۲۰۱۶ بسته شده بود.  

«مهدی المشاط» از مقامات انصارالله یمن روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که این گروه مخالف تمدید آتش‌بس فعلی که با میانجی‌گری سازمان ملل متحد در جریان است، نیست اما پذیرش هرگونه آتش‌بسی است که در آن رنج مردم ما ادامه دارد برای ما غیر ممکن است.   

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان و نیروهای وفادار به دولت مستعفی و فراری یمن را متهم کردند که ظرف یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن توافق‌نامه آتش‌بس، پنج هزار و ۳۶۵ بار آتش‌بس را نقض کرده اند.  

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.  

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    پهپاد ساخت کشور چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس