دور جدید مذاکرات روند آستانه درباره سوریه ۲۴ خرداد در قزاقستان برگزار می‌شود

وزارت خارجه قزاقستان از برگزاری دور جدید مذاکرات روند آستانه برای حل بحران سوریه در ۲۴ خرداد به میزبانی این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «رویه» امروز (سه شنبه) به نقل از وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که دور جدید مذاکرات آستانه با هدف حل و فصل بحران سوریه در ماه ژوئن آینده به میزبانی «نور سلطان» پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.  

این پایگاه خبری به نقل از «ابیک صمد یاروف» سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان اضافه کرد که دور جدید این مذاکرات از ۱۴ تا ۱۶ ژوئن (۲۴ تا ۲۶ خرداد) در نور سلطان برگزار می‌شود.  

وی افزود: وزارت امور خارجه قزاقستان پیش از این برای کشورهای ضامن و همه شرکت کنندگان در این مذاکرات دعوتنامه شرکت در هجدهمین دوره مذاکرات آستانه را ارسال کرده و منتظر پاسخ آن‌ها است.  

پیشتر نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه از توافق اولیه برای برگزاری نشست آینده روند آستانه در اواخر ماه جاری میلادی (مه) خبر داده بود.  

شبکه روسیه الیوم روز ۱۶ اردیبهشت امسال به نقل از «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه از توافق اولیه برای برگزاری نشست آینده روند آستانه در اواخر ماه جاری میلادی در شهر نور سلطان پایتخت قزاقستان خبر داده بود.  

بوگدانف با اشاره به اینکه توافقات اولیه برای زمان برگزاری این نشست انجام شده است، گفته بود که در این باره با ایران، ترکیه، مقامات سوریه و مخالفان نظام سوریه مذاکره شده است.  

هفتدهمین دور مذاکرات آستانه در سطح کارشناسان در ۲۱ و ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان برگزار شد.  

مذاکرات آستانه از ابتدای سال ۲۰۱۷ در پایتخت قزاقستان آغاز شد و تاکنون ۱۷ نشست آن برگزار شده است که یکی از آن‌ها در شهر سوچی به میزبانی روسیه برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    سردار سلیمانی
  • US ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    ایران سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس