کد خبر 1379167
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر به ژاپن گفت که در صورت حمله چین به تایوان، آمریکا از این جزیره دفاع خواهد کرد. اکنون این سوال مطرح شده است که آیا آمریکا همانند جنگ اوکراین از دخالت مستقیم اجتناب می‌کند یا در مورد تایوان به صورت مستقیم وارد می‌شود. ریچارد هاس رئیس اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی اوکراین و تایوان را دو مورد متفاوت از یکدیگر می‌داند. هاس نوشته است:

«مدل اوکراین برای تایوان کافی نیست. تایوان جزیره‌ای است که به آسانی نمی‌توان آن را تأمین کرد. همچنین شرکا و متحدان منطقه‌ای در آسیا خواهان دخالت مستقیم آمریکا هستند. تایوان نیز به اندازه اوکراین قوی نیست. بنابراین دخالت مستقیم نظامی آمریکا برای دفاع در مقابل چین ضروری خواهد بود.»

ریچارد هاس: مدل اوکراین برای تایوان کافی نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    7 3
    جزیره تایوان متعلق به چین هست،اگر خواهان بازگشت آن هستند،نباید الحاق آنرا معطل حوادث و پیشامدهای ناگهانی کنند! شی جین پینگ معطل چی هستی!؟
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    6 0
    بله حتمأ مداخله کنید تا جایی برای برگشتن نداشته باشید.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    5 0
    اصل ماجرا اینه که آمریکای شیطانصفت میخواد با ایجاد جنگ بین روسیه و اوکراین و ایجاد جنگ بین چین و تایوان ، اثر شراکت اقتصادی ایران-روسیه-چین رو تضعیف و خنثی کنه(شراکتی که کارکرد و ماهیّتش در جهت «خنثی سازی تحریمهای آمریکا» هست) و به این شکل، سبب تضعیف حرکت رو به جلوی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد بشه... باید دولت و مجلس و شورای عالی امنیت ملی ، نقش آفرینی کنن و برای مراقبت از جوانب «امنیت ملی»، وارد عمل بشن ..یعنی باید مثلا مسئولان چین رو راهنمایی کنن و بهشون مشورت بدن تا چین هم متوجه ماجرای توطئه آمریکا بشه و جنگ بر ضد تایوان رو آغاز نکنه.
  • FR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    10 2
    امریکا مثل سگ پاچه گیر شده
  • نیما IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    بنظرمن چین تا سال ۲۰۳۰ که تعداد بمب های اتمش به ۱۰۰۰ برسد صبر خواهد کرد
  • رضا IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    11 2
    چه خوب میشه.چین پوزه شما را به خاک میمالد.
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    چین صبر میکند تا قدرت غرب کاهش پیدا کند و به تبع قدرت خودش بیشتر شود. آنوقت تایوان خودش به چین می پیوندد یا خواهد پیوست،!
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    حالا آمریکا می خواهد گاوهای چشم بادومی پرورش دهد ـــ آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    انشالله با هم درگير بشن و قدرت همه ظالمان و ابرقدرتان جهان کم شود تاکشورهاي مظلومي مانند ايران در سايه جنگ بتوانند نفسي تازه کنند اگه با هم جنگ کنند اين کار کار خداست چون کشورهاي جهان سوم ميتوانند از يوق استعمار آزاد شوند، فکر نکنيد چين خوبه ،چين هم مثل آمريکا ، روسيه،انگليس والبته اروپايي ها اگه پاش بيافته استعمارگره حتي شايد بدتر از اونا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس