سگ

نزدیک به 2 هزار مورد حیوان‌گزیدگی طی یکسال در اهواز در حالی رخ می‌دهد که گفته می‌شود درمان هر مورد گاز گرفتگی سگ بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال (سه تا چهار میلیون تومان) برای مردم هزینه دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

درمان

فاجعه‌ای بدتر از متروپل برای اهوازی‌ها

اعتدال را ببین، اصلاحات را پسند کن!/ فاجعه‌ای بدتر از متروپل برای اهوازی‌ها

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته است: حمله سگ‌های ولگرد به یک نوجوان ۱۷ ساله در اهواز وی را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر عرفان مردانی روز دوشنبه گذشته در خبری که ساعاتی قبل از ریزش ساختمان متروپل در آبادان منتشر شد، گفت: این نوجوان در حال فرار از حمله سگ‌های ولگرد بود که با یک خودرو برخورد کرده و هم اکنون در بخش مراقبت ویژه بستری است.

وی افزود: بعد از درگذشت استاد دانشگاه آزاد اهواز در سال گذشته در پی فرار از حمله سگ‌های ولگرد، این دومین حادثه جدی ناشی از حمله سگ‌ها در اهواز است.

مردانی گفته است: دستگاه‌های مسئول باید پاسخ دهند که تاکنون برای حل این معضل چه اقدام موثری انجام داده‌اند؟!

در سال گذشته بیش از یک هزار و ۹۰۰ مورد حیوان گزیدگی در اهواز رخ داده است.[1]

 

*نزدیک به 2 هزار مورد حیوان‌گزیدگی اهوازی‌ها که اکثریت آن ناشی از حملات سگ بوده در حالی است که تعداد حادثه‌دیدگان در واقعه تلخ ریزش ساختمان متروپل در آبادان بسیار کمتر است.

فلذا یک مقایسه ساده عقلانی نشان می‌دهد که اگرچه حادثه ریزش ساختمان در آبادان دردناک است و بایستی حتما با عوامل و مسببان آن برخورد شود؛ اما فاجعه‌ای به نام جولان سگ‌های ولگرد در اهواز و تهران و قم و سایر شهرهای کشور که آسیب‌های جانی و مالی بسیاری را شامل مردم کشور کرده بسیار هولناکتر از تبعات حادثه ریزش یک ساختمان است.

و مسئولان امر حتما بایستی فکری به حال این قضیه بکنند و بین حملات توییتری و امنیت و جان مردم یکی را انتخاب کنند.

پیش از این گزارش دیگری درباره حملات سگ‌ها در استان قم منتشر شد که می‌گفت تنها در طول یکسال 320 مورد حمله سگ‌های صاحب‌دار به مردم در استان قم رخ داده است.[2]

لازم به ذکر است که آسیب‌های جانی سگ‌های ولگرد و صاحبدار برای مردم در حالی است که سگ‌ها آسیب‌های زیادی را برای محیط زیست نیز ایجاد کرده‌اند.

آسیب‌هایی از ایجاد بیماری برای انسان‌ها در محیط‌های شهری تا بر هم زدن چرخه‌های زیستی گونه‌های مختلف جانوری در محیط زیست که باید برای آنها نیز اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار داد.

 

***

 

معاون اول روحانی می‌گوید یاد اصلاحات بخیر...

اعتدال را ببین، اصلاحات را پسند کن!

اعتدال را ببین، اصلاحات را پسند کن!/ فاجعه‌ای بدتر از متروپل برای اهوازی‌ها

اسحاق جهانگیری، از مقامات دولت اصلاحات و معاون اول دولت اعتدال، طی یادداشتی پیرامون سالگرد انتخابات دوم خرداد سال 76، نوشته است:

"سالگرد دوم خرداد و سرآغاز دولت اصلاحات است؛ دولتی که بهترین عملکرد اقتصادی را در میان دولتهای چهل سال اخیر داشت. هر چند ربع قرن از آن روز می‌گذرد، اما تجربه دوران اصلاحات و دوم خرداد هنوز هم برای جامعه و دولتمردان امروز می‌تواند راهگشا باشد؛ دولتی که تنش‌های خارجی را به حداقل رساند، در عرصه‌های فرهنگی و علمی امکان بروز خلاقیت و شکوفایی را به جوانان داد، سطح مشارکت آحاد و گروه‌های اجتماعی را در توسعه کشور بالا برد و اقتصاد را به‌خوبی سامان داد. این دولت برنامه سوم را که به عنوان برنامه اصلاح ساختاری نام گرفت، تدوین، تصویب و اجرا کرد که شاخص‌های عملکرد آن در میان همه برنامه‌های توسعه بسیار درخشان است."

به گزارش جماران، او در خاتمه نیز می‌نویسد: پیشرفت اقتصادی آن سال‌ها را مدیون این شرایطی بودیم که دولت اصلاحات رقم زد. امروز هم اگرچه شرایط تحریم، مشکلات اقتصادی را تشدید کرده است، اما هنوز هم می‌توان از تجربه آن سال‌ها بهره گرفت. یاد باد آن روزگاران یاد باد.[3]

*ما به مخاطبان محترم پیشنهاد می‌کنیم که پس از خوانش این اظهارات جهانگیری به 2 سؤال بیاندیشند و یا در صورت امکان پاسخ آنها را از آقای جهانگیری مطالبه کنند:

یکم: اگر آنچه جهانگیری درباره بهینه بودن عملکرد اقتصادی دولت اصلاحات ادعا می‌کند صحّت دارد پس چرا مردم در انتخابات دولت نهم که پس از دولت اصلاحات و در سال 84 برگزار شد؛ نه تنها هیچ چهره اصلاح‌طلب و یا حتی متمایلی به جریان چپ را انتخاب نکردند بلکه به منتهی‌الیه قطب مخالف اصلاح‌طلبان یعنی "محمود احمدی‌نژاد" رأی دادند و چرا مردم از سال 84 به اینسو هرگز و در هیچ انتخاباتی بصورت اکثریتی به اصلاح‌طلبان رأی نداده‌اند؟

به سخن دیگر اینکه چرا مردم نخواسته‌اند آن شکوفایی اقتصادی که آقای جهانگیری ادعا می‌کند، تکرار شود؟!

و دوم: اگر ادعای جهانگیری راست است و "هنوز هم می‌توان از تجربه آن سال‌ها بهره گرفت"(!) پس چرا این تجربه‌ی مشعشع اقتصادی در دولت اعتدال که جایگزین خلف اصلاح‌طلبان بود و رجال اصلی آن نیز همگی بالاتفاق اصلاح‌طلب بودند؛ نصب‌العین قرار نگرفت؟

یعنی چرا آقای جهانگیری چیزی را برای شرایط کشور تجویز می‌کند که خود در طول 8 سال معاون اولی دولت روحانی حاضر به تکرار آن نبوده است؟

این سوال البته یک فرض دیگر هم دارد. و آن اینکه شاید جهانگیری و دوستان او در دولت اعتدال مدل اقتصادی اصلاحات را پیاده‌سازی کردند که به فرجام "کارنامه مردودی" در پایان دولت اعتدال ختم شد...

***

 

1_ irna.ir/xjJvDT

2_ http://www.qomna.com/paper/window/print.php?id=78720

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1552884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    18 3
    پس کی این و روحانی محاکمه می شوند
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      7 0
      تقصیر روحانیه.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 3
      لطفا بفرایید رییس جمهور مورد قبول شما کیست؟
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      6 2
      یادشان رفته بوش پسر تا مرز حمله نظامی به ایران پیش رفت و ان را محور شرارت نامید در حالی که اینها همه جوره به او باج دادند و در افغانسطان همکاری کردند ماجراهای شورای اول شهر با حضور حجاریان و اصغر زاده که موسوی لاری مجبور به انحلالش شد یادشان رفته و بیرون امدن خدمتگزاران واقعی از دل ان چون رایحه خوش خدمت و دکتر احمدینژاد و بعد از ان 12 سال شهرداری قالیباف که تهران را دگرگون و به اعتراف جک استراو اروپایی کرد
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      7 2
      فیلم تبلیغاتی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در رقابت انتخاباتی سال 84 بیانگر اوضاع اسف بار دولت خاتمی بود.
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      10 2
      دار و دسته هاشمی و خاتمی و روحانی در 8 سال گذشته آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند جهانگیری بهتره سکوت کند.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 0
      زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرد.
    • علی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      هر وقت خاوری هر وقت زنجانی هر وقت سلطان مافیاها - خودرو - سکه - دلار - دارو - آهن - سیمان - .. ..... محاکمه شدند
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    4 7
    موضعاتی انتخاب میکنید که که نوشتن آنها بر شما به جهت استفاده از قلم بیت المال گناه نوشته میشود. به خود بیایید و انصاف پیشه کنید تا شاید خداوند شما را ببخشد.
    • 4489402228 IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 8
      درود به شما که حرف حق زدین
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      9 3
      ظاهراً ضربه و عقده ناشی از مطرود شدن اصلاح طلبان ..ـهوع آور از سوی ملت در آخرین انتخابات ریاست جمهوری بسیار سنگین تر از حدّی بوده است که حدس زده می شد! این موضوع در سخنان سخیف جهانگیری و دیگر هم پالکی هایش به وضوح نمود دارد!!!
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 6
      ماشینم خراب شده. آیا تقصیر روحانیه؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 6
      ماشینم خراب شده. آیا تقصیر روحانیه؟
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      7 2
      روحانی و جهانگیری قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و لوازم یدکی ماشین و غیره را 10 الی 15 برابر گران کردند و مردمو بیچاره کردند.
  • مهدی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    6 13
    فقط احمدی نژاد
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 9
      درود بر دکتر محمود احمدی‌نژاد
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 11
    شک نکنید مدیریت جهانگیری از مخبر قویتر است
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 1
      قوی بودن تقصیر
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      11 2
      هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 2
    این غربگدایای کدخداپرست اشکالشون اینه که نسبت به ساقی شان وفادار هستند.!وگرنه اشکال دیگری ندارند. آقاجان ساقی تو عوض کن تا حقیقت را بهترببینی. خودت را ومردم را به زحمت نیاندازی! ضمنا باید پرسید که آقا مهدی جهانگیری دحسین فریدون چه نظری دارند؟نظر اونا هم مهمه...
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    8 4
    ما دهه شصتیا دولت اول و دوم خاتمی رو کاملا یادمون هست شاید به دلیل همون شکوفایی اقتصادی اون دوران بود که رفتیم به احمدی نژادی رای دادیم که کاملا ضد اصلاحات شعار می داد دوره احمدی نژاد حتی دوسال آخرش از نظر اقتصادی به تمام 8 سال خاتمی می ارزید . همون دو سال آخر با اون تحریمهای کمر شکن که مجوز شورای امنیت رو هم داشت به مراتب وضع اقتصادی کشور از دو سال اول خاتمی بهتر بود که در اثر بحران اقتصادی شرق آسیا قیمت نفت کاهش پیدا کرده بود
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 5
    درودبررئیسی که جیک اینهارودرآورده
  • روشن IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    8 3
    واقعاً این جریان اصلاحات با چه رویی به دوره خاتمی اینگونه نمره و کارنامه جعل میکنند؟ اینها با این سخنان ثابت میکنند که هیچ اعتقادی به صداقت و امانت ندارند. هشت سال ارزش زدایی و در جا زدن در دوره هشتساله دوران خاتمی با شعار گفتگوی تمدنها به جنگ ویرانگر آمریکا و ناتو به ویرانی افغانستان و عراق به بهانه ۱۱ سپتامبر خودساخته آمریکایی نهایتاً با محور شرارت خواندن و نامگذاری آن توسط جرج بوش پسر در مقابل گفتگوی تمدنها سبب تشدید تحریم‌های جدید و محکم تری بر علیه کشور و ملت ایران را رقم زد. کارنامه هشت ساله دولت روحانی با همین رویکرد اعتماد به آمریکا هم که فقط یک چشمه اش فاجعه تصمیم گرانی سوخت آبان ۹۸ و ارز جهانگیری و نتیجه آن دلار ۳۰ هزار تومانی و .... آقای جهانگیری شما باید آماده نگارش دفاع از آسیب‌های این دوران اخیر در دادگاه پرونده‌های فساد دولت روحانی باشید‌‌.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    4 3
    همینکه اعتدالیون به دنبال تصرف کره مریخ با هزینه مردم پابرهنه نیستند برای ما کافی است. همینکه شری نمی رسانند ما را بس.
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 1
      حلقه های اطراف مریخ
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      6 2
      اعتدالیون 18 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن طلای ذخائر بانک مرکزی را حراج کردند و هپکو و هفت تپه را به ثمن بخس به نورچشمی ها دادند و بفکر مردم پا برهنه نبودند.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 1
    همینکه اعتدالیون به دنبال تصرف کره مریخ با هزینه مردم پابرهنه نیستند برای ما کافی است. همینکه شری نمی رسانند ما را بس.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 1
      نیودن دمپایی و پابرهنه بودن تقصیر روحانیه
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 1
      در دولت اعتدال بی تدبیر ارزش پول ملی به یک دهم کاهش یافت یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    6 1
    خدا پدر و مادر احمدی نژاد را بیامرزد . دوره خاتمی و احمدی نژاد مردم راحت بودند .
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    4 0
    جمع کنید سگهای ولگرد رو. طفلی نوجوون ۱۷ ساله چی تحمل کرده...
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 5
    آقا اصلا همه اینها فقط نتیجه عملکرد اصلاح طلب ها ! ما دولت رفیق سابق شما (معجزه هزاره سوم رو هم اصلا فراموش میکنیم )! ۴ سال دیگه میبینیم نتایج مدیریت دوستان انقلابی رو ؟ زوده ؟ ۷ سال دیگه میبینیم ؟ یعنی ۷ سال دیگه سیستم اقتصادی و لجن زار بانک های خصوصی و رانت ها و فسادها و گرانی و تورم و فقر اصلاح خواهد شد ؟
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 0
      نرخ ارز در دولت احمدی نژاد فقط 3 برابر شد اما در دولت روحانی 10 برابر شد میانگین رشد اقتصادی 8 سال گذشته صفر بود اما میانگین رشد اقتصادی دولت نهم و دهم 3 درصد بود دولت روحانی رکورددار تورم و شاخص فلاکت در 75 سال اخیر بود .
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 1
      گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت دلار را 10 برابر گران کردند.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 6
    جهانگیری نگذاشت دولار از 4200تومان بالا تر برود .
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      8 0
      دلار 4200 تومانی جهانگیری عامل اصلی تورم و گرانی در 4 سال گذشته بود.
  • NL ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 4
    مشرق خفه شو
  • جهانخواری IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 0
    خطر؛ خطر؛‌به هوش باشید؛ سروصدای اعتدالی‌ها، برجامی‌ها می‌آید.!! چقدر این جماعت وحشتناکند، دیدن تصویر نحسشان هم آدم را به یاد هشت سال سیاه می‌اندازد.
  • رضا US ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    از قضا سؤال دوّمت كاملاً بجاست !
  • فرزاد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    یقیناً خاوری و زنجانی و سلطانهای سکه و دلار و شکر و ارد و روغن و .....همگی تفکرات غربی دارند و همگی به اصلاحات(افسادات) نزدیکند چه در دوره خاتمی و روحانی باشند چه در دوره رئیسی و احمدی نژاد مهم نیت انهاست که به چه جریانی تعلق دارند نه اینکه در دوره چه ریاست جمهوری هستند و نه اینکه خود را چه مینامند مطمئناً اگر اینجور ادمها را اعدام کنند اول کساتی که صدا و جیغشان در می اید اصلاح طلبان مدعی حقوق بشر و رسانه های ضد ایرانی فارسی زبان خارج از کشور هستند (در پاسخ به علی)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس