هر آن احتمال فروریختن متروپل وجود دارد / احتمال گرفتاری ۵۰ نفر زیر آوار

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره با استقرار ۵۰ دستگاه آمبولانس و آماده‌سازی ۱۰۰ تخت در بیمارستان‌ها، گفت: وضعیت همه مصدومان به جز یک نفر، مساعد است.

به گزارش مشرق، دکتر مجتبی خالدی اظهار کرد: تا این لحظه ۳۳ نفر از هم‌وطنان آبادانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل دچار مصدومیت شده‌اند که توسط همکاران ما به بیمارستان‌ها منتقل شدند. بر اساس گفته شاهدان عینی و با توجه به اینکه ساختمان در طبقات منفی پر تردد بود است، احتمال داده می‌شود که ۵۰ نفر زیر آوار باشند.

وی در پاسخ به اینکه چقدر احتمال زنده ماندن افراد گرفتار در زیر آوار وجود دارد؟ گفت: با توجه به تجربه ساختمان پلاسکو، آن زمان نیز این چنین نگرانی‌هایی داشتیم اما با توجه به اینکه در متروپل تمام آوار ۱۰ طبقه در یک طبقه تجمع پیدا کرده است، کار آواربرداری خیلی سخت است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه وضعیت همه مصدومان به جز یک نفر، مساعد است، گفت: ۵۰ دستگاه آمبولانس در محل مستقر کرده‌ایم و ۱۰۰ تخت در بیمارستان‌ها آماده هستند.

خالدی در پایان با اشاره به وضعیت ناپایدار ساختمان نیمه فرو ریخته متروپل عنوان کرد: یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد این است که احتمال ریزش ساختمان در هر آن وجود دارد و افرادی هستند که پایین در حال کار هستند. البته نیروی انتظامی خانواده‌های نگران را از محل دورتر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محمد علی پیرزاد IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    8 0
    ممنون بابت هشدار به موقع تان
    • محمدرضا IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      بااین گرانیهای مصالح ساختمانی سازندهاتاجایی که میتونن ازمصالح کمتری استفاده میکنن واینجاس که نقش مامورین شهرداری ومهندس ناظرپررنگ میشه میتونن باگرفتن رشوه اجازه ادامه ساخت واگرمامورشرافت داشته باشه اجازه ادامه ساخت نمیده ولی متاسفانه دراین حادثه معلوم میشه متهم اصلی این فاجعه شهرداری وبعدش مهندسین ومالک ساختمانه.فساددرادارات بشدت زیادشده هرکس کارش گیرمیکنه بادادن رشوه به راحتی کارش راه میفته و دودش میره توچشم مردم بی گناه.این درخت ازریشه وتنه فاسدشده کارازعمق خرابه
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      کودک مراکشی که در چاه افتاد نمیتوانستند از بالا نجاتش دهند. از پهلو تونل زدند تا آب و غذا بدهند. ساختمان کناری متروپل مستحکم است از طریق زیر زمینش تونل بزنند و مجدد به طبقات بالاتر بروند. اگر زمان تلف شود در اثر نبود آب و هوا همه محبوسان میمیرند. همانطور که محبوسان پلاسکو مردند.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    از بیرون تونلی بزنید به عمق طبقه منفی و برید جلو با رعایت نکات ایمنی هم زودتر می‌رسید بهشون هم خطر ریزش وجود ندارد
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    چرا دادستان حسابهای هلدینگ عبدالباقی وعبدالباقیها واسطه هاشونو کارکنان ومسئولین نمیبنند ودستور ضبط اموال وداراییهاشونو نمیده!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس