پاسخ کمیته بین‌المللی المپیک به آیین‌نامه انتخاباتی

کمیته بین‌المللی المپیک پاسخ ایران را درباره آیین‌نامه انتخابات داد.

به گزارش مشرق، کمیته ملی المپیک برای برگزاری انتخابات آیین‌نامه‌ای را تنظیم و به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرد.

این آیین‌نامه روز گذشته با چند اصلاحات به کمیته ملی المپیک کشورمان برگشت داده شد. صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک از اعضای مجمع خواست تا این اصلاحات را تصویب کنند و آیین نامه دوباره به IOC ارسال شود.

۹ مورد اصلاحات از IOC اعلام و خواسته شده به جای ماده ۵ متن کامل که در اساسنامه هست، مطرح شود. همچنین برای تعیین صلاحیت مداخله دولت را مطرح کردند که صالحی‌امیری گفت: ما گفتیم باید نهادهای قضایی و امنیتی این موضوع را بگویند. قوانین داخلی صراحت دارد و مکلف به استعلام هستیم‌ پس پیشنهاد داریم همین ماده تصویب شود.

پیشنهاد صالحی‌امیری این بود که این بند به تصویب اعضای مجمع برسد و کمیته نهادهای بین‌المللی را قانع کند چرا که تعیین صلاحیت قانون و الزامی است. حذف آن باعث تنش خواهد شد و ممکن است این موضوع را مطرح کند که ما از قانون سرپیچی می‌کنیم.

صالحی‌امیری گفت: قانون‌گذار ممکن است با ما مجادله کند. پیشنهاد من این است اعضای مجمع ما را مکلف کنند هیات اجرایی در چارچوب قوانین موضوع را دنبال کند.

نصرالله سجادی در واکنش به این اتفاقات گفت: اخلاق حکم می کند IOC و مراجع بین المللی اگر فردی چه در محاکم ملی و چه بین المللی متهم باشد سمت خود را از دست بدهد. برای مثال رئیس انوک و شورای المپیک آسیا از طرف دادگاه ملی خود متهم شد و بعد از آن در مجمع انوک و با حضور باخ تا زمان رسیدگی به اتهام برکنار شد. بلاتر هم قبل از رسیدگی کامل به پرونده خود، متهم و برکنار شد.

سجادی تاکید کرد: آنها به قوانین و مقررات قضایی کشورها احترام می گذارند. به نظر من واژه دخالت دولت معنای دیگری دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس