اسناد اموال غیرمنقول به زودی الکترونیکی صادر خواهد شد/جعل اسناد به طور کلی منتفی می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در آینده نزدیک، تمام اسناد اموال غیرمنقول اعم از اراضی و املاک به صوررت الکترونیکی صادر خواهند شد.

به گزارش مشرق، در نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورنیز در این جلسه با اشاره به سفر اخیر خود به استان کردستان، از صدور سند حدنگاری برای دریاچه زریوار با مساحت ۱۸ میلیون متر مربع خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای راهبرد هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی گفت: در آینده نزدیک، تمام اسناد اموال غیرمنقول اعم از اراضی و املاک به صوررت الکترونیکی صادر خواهند شد؛ این امر بدان معناست که هیچگونه سند فیزیکی در حوزه اراضی و املاک نخواهیم داشت و به محض اینکه سندی صادر شود در سامانه بارگزاری خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه اسناد الکترونیکی اموال غیرمنقول برای کاربران قابل رویت خواهد بود، گفت: با اجرای این طرح، موضوع جعل اسناد به طور کلی منتفی می‌شود و گام بلندی در راستای امنیت و صحت اسناد برداشته خواهد شد.

بابایی در ادامه ضمن تقدیر از رئیس قوه قضائیه به سبب ابلاغ نظام‌نامه دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: به موجب این نظام‌نامه، تمام فرآیندهای مرتبط با ثبت ازدواج و طلاق «الکترونیکی» شد و امروز در تمامی دفاتر کشور، وقایع مربوط به ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین با اشاره به بازدید روز گذشته خود از پارک فناوری پردیس اظهار کرد: در جریان این بازدید مقرر شد که اقدامات لازم جهت استفاده از ظرفیت پهپادها در حوزه حدنگاری انجام شود.

کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در این جلسه با اشاره به همکاری این مرکز با ۸ شرکت دانش‌بنیان احرازهویت برخط و سه شرکت دانش‌بنیان دادرسی برخط و با تاکید بر به امضا تفاهم‌نامه همکاری این مرکز با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی روزهای گذشته گفت: هدف از امضا این تفاهم‌نامه، استفاده قوه قضائیه از امکانات زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور در یک فرآیند و سرعت مناسب است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    طرح ارتقاء اسنادعادی به اسناد رسمی چه شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس