کد خبر 1378720
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
افزایش واردات برق به ۴۸۰ مگاوات / مصرف برق امروز اوج گرفت

مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران از افزایش قابل توجه مصرف برق امروز خبر داد و اعلام کرد: میزان انرژی دریافتی برون مرزی (واردات برق) حدود ۴۸۰ مگاوات و میزان مصرف برق صنایع ۵۰۰۰ مگاوات گزارش شده است.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران، با توجه به افزایش دمای ۳ تا ۶ در جه ای در کل کشور پیش بینی می شود اوج نیاز مصرف روز جاری از مرز ۵۳ هزار مگاوات عبور خواهد کرد.

میزان انرژی دریافتی برون مرزی (واردات برق) حدود ۴۸۰ مگاوات و میزان مصرف برق صنایع ۵۰۰۰ مگاوات گزارش شده است.

بر طبق این گزارش، با توجه به اوج گیری میزان مصرف برق، " پایش مصرف ادارات" با هدف اطمینان از تامین برق مطمن و پایدار، با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

از اینرو، با توجه افزایش دما در روزهای آتی و افزایش نیاز مصرف برق در کشور رعایت نکات مدیریت مصرف در ساعات اوج مصرف برق که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ گزارش شده و تنظیم درجه وسایل سرمایش بر روی ۲۵ درجه امری بسیار مهم و کمک کننده برای تامین برق هموطنان خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد US ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    برا چی وقتی فصل گرم میاد افزایش مصرف برق را اعلام میکنید زمستان هم افزایش مصرف گاز . کجای دنیا این آمارها مرتب به مردم داده میشود وظیفه تونا انجام بدین پيش بيني کنید تامین کنید اگر نمیتونید برید کنار ، استعفا بدین چرا ماه به ماه مردم را نگران میکنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس