ترکیه

رئیس جمهور ترکیه از تکمیل شدن ساخت نخستین زیردریایی‌های بومی این کشور در چند ماه بعد خبر داد و افزود تا سال ۲۰۲۷ نیروی دریایی این کشور به شش فروند زیردریایی تجهیز می‌شود.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه از تکمیل شدن ساخت نخستین زیردریایی‌های جنگی ساخت این کشور در چند ماه بعد خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «رجب طیب اردوغان» رئیس  جمهور ترکیه در مراسمی گفت که این زیردریایی‌ها ۵ یا ۶ ماه بعد تحویل نیروی دریایی ترکیه می‌شوند. اردوغان اظهار داشت که با ارسال این زیریایی‌ها به نیروی دریایی پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۷ نیروی دریایی ترکیه به ۶ فروند زیر دریایی جدید مجهز شود.

بیشتر بخوانید:

شرایط دشوار ترکیه در بحران اوکراین

نیروی دریایی ترکیه با توجه به رقابت با یونان همسایه خود نیاز به زیر دریایی‌های قدرتمند برای حضور در دریای سیاه و دریای اژه دارد.

چندی قبل یک مرکز مطالعاتی از رشد نیروی دریایی ترکیه و تهدیدات بالقوه آن خبر داد. «مرکز تحقیقات راهبردی و سیاست‌های راهبردی» واقع در دانشگاه حیفا چندی قبل در تحلیلی مدعی شئ که هم اینک نیروی دریایی ترکیه قوی‌ترین نیروی دریایی در منطقه است.

در بخشی از  این تحلیل آمده است، که مولفه‌های قدرت دریایی ترکیه را نشان می‌دهد، آمده است که آنکارا ناوگان زیردریایی خود را با چند فروند کشتی پیشرفته در سالهای آینده به‌روز می‌کند. در کل انتظار می‌رود که نیروی دریایی ترکیه ۱۲ تا ۱۴ فروند زیر دریایی مدرن را تهیه کند و این یک برتری آشکار نسبت به اسرائیل است. از سویی دیگر، ترکیه همچنین در حال ساخت ناوچه چند منظوره و مسلح کردن آنها با موش‌های «هارپون» است.

 نیروی دریایی ترکیه در حال افزایش نیروی هجومی و ساخت یک کشتی تهاجمی دوزیست که می‌تواند به عنوان یک ناو هواپیمابر سبک نیز باشد. «ریچارد پارلی» کارشناس نظامی آمریکا تخمین زده است که این ناو جنگی جدید، توانایی حملات ترکیه را در دریای سیاه و شرق مدیترانه افزایش خواهد داد. علاوه بر این، ترکیه سلاح و تجهیزات نظامی از جمله موشک‌های کروز با برد صدها کیلومتر را تولید می‌کند.

پیشتر نیز نشریه آمریکایی «دیلی بیست» در مطلبی با اشاره به عزم ترکیه در تغییر در ساختار نظامی خود و گسترده کردن آن نوشته بود که ترکیه در حال دستیابی به ناو هواپیمابر است. به نوشته دیلی بیست، ترکیه در حال افزایش بنیه نظامی خود برآمده و به همین منظور قصد دارد ناو هواپیمابر چند منظوره با قابلیت‌های بین قاره‌ای بسازد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    36 42
    باید کشور های آریایی مثل ایران و یونان و اتحادیه اروپا فکری به حال غده سزطانی ترکیه بکنند کم کم دارد حوصله آریایی ها را سر می برد دشمن درجه یک آریایی هاست چه در اروپا چه ایران چه کرد ها و ....
    • عباس آقا DK ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      21 10
      طفرقه بیانداز و حکومت کن .
    • TR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      30 30
      خخخ شما بشینید خیال بافی کنید اما ترکیه تو واقعیت داره قدرتمند میشه یونان غرب و کشورهای قدرتمند رو اریایی هم خطاب کنید اونا به شما محل سگ هم نمیذارن
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      12 14
      کشورهای آریایی سالهاست که بر ترکیه‌ زنجیر زده اند. ۷ پایگاه آریایی از جمله اینجرلیک‌بر‌روی‌صورت ترکیه‌ساخته شده است.
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      15 11
      (آذری آریایی است.) شما نمیخواد نگران آریایی ها باشی این ترکیه رو آریایی ها درست کردن بعنوان عروسک نمایش و نوکری برای انجام کارهای پست. مثلا رساندن اسلحه به داعش و یا خشک کردن عراق و سوریه با سد.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      4 6
      کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
    • ناشناس IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      8 8
      فکر کنم ترکها بد جوری بیچارتت کردن که اینقدر میسوزی
    • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      6 1
      فیلم ۳۰۰ساخته افکار یونانی رابه آریایی های کولی زاده کویری و کوهی پیشنهاد میکنم /
    • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      2 1
      غده سرطاني افرادي مثل شما و امثال شما هستن كه حرف هاي مفت ميزنيد افرادي خيال پرداز و تخيلي كه هميشه تو روياهاي مسخره زندگي ميكنن
  • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    19 23
    ترک ها توهمات و شعار نمیدن عمل می کنند ... ما دچار مریض توهمات وشعار شدیم ..حتی توی تاریخ همین هست .توهمات وشعار تحريف وجعل تاریخ..بزرگنمایی..گنده لات بازی..جزئی از تفکرات پوچ و فاشیستی و نژاد پرستی ماست ...فقط حرف وشعار میدیم .پخی نیستیم ..
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      13 9
      خود کلمه ترک ای که‌زردپوست نباشد یک توهم و جعل است.
    • زیردریایی DE ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      12 10
      این زیردریایی ها المانی از کلاس submarine U-32 است به دلیل تحریم ترکیه تا امروز ادامه مونتاژ انها در ترکیه به تعویق افتاده بود
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 7
      بهتر نیست ترکیه بجای این اسباب بازی های مونتاژی به فکر این باشه تا قلاده هایی که آمریکا‌ی آریایی بهش زده رو باز بکنه؟ (اینجرلیک)
    • علیرضا IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 9
      از کجا فهمیدی ترکها توهمات و شعار نمی‌دن و عمل میکند و ما دچار میرضی و توهمات شدیم ؟؟؟؟؟؟ از تاریخ و تمدن و ....یونانی و ایرانی آویزون هستند ،اگر پخی نیستیم ۶ قدرت جهان پشت نیز مذاکره با ایران نمی بودند ،اما تبلیغات و پرو پاگندا بازی ترکها واقعا زیاده آثار آن منجمله شما که تاریخ و تمدن ایران را جعلی میدانید ،ادرس اشتباه میری ،اونکه دنبال توهمات نژاد پرستی و فاشیستی هست و جعل آن هست ترکیه و باکو است به نگاهی به احزاب پانترکی تو مجلس این دو کشور بینداز ،حرکت ملی باغچه لی ،حزب خلق ،حزب خوب ،حزب عدالت و توسعه در ترکیه ،حزب مساوات و توران و....در باکو ،تاریخ و تمدن ما گواه قدرت ماست میله ای که شما قادر به درک آن نیستید اما ترکیه و باکو فهمیدند و به آن دستبرد و سند زدند
    • ایرانی GB ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      12 14
      ترکیه اگر اینجور که این پان ترکهای بدبخت اردوغان پرست میگن قوی هست چرا بفکر نان شب مردم ترکیه نیست که مردم ترکیه بایستی هر روز در صف های طولانی نون شب شون یک لنگی سر پا وایستن اونهم در ترکیه ای که تحت تحریم نیست ؟ پان ترک جماعت به ایرانی ها که میرسه هم با غیرت میشه هم گردن کلفت و هم همه فن حریف اما جلوی آمریکایی ها و اسرائیلی ها عینهو موش سرشو میندازه پایین , تویه پان ترک اگر غیرت داشتی و شرف که نمیذاشتی تو خاک ترکیه پایگاه اینجرلیک آمریکایی تاسیس بشه و دستگاه های استراق سمع اسرائیلی در خاک ترکیه گفت و شنود ها رو ضبط بکنه , پان ترکهای بدبخت : دار و ندار و شرف و عزت و ناموس خودتون رو به آمریکایی ها و اسرائیلی ها فروختین الان واسه ما حرف از گردن کلفتی و پیشرفته بودن ترکیه میزنین که تسلیحاتش همه اش کپی و مونتاژ شده از تسلیحات کشورهای دیگه ست ؟؟؟ بقول قدیمیا که میگفتند : قسم حضرت عباس رو باور کنم یا دم خروس رو ؟
    • مینا IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      2 1
      به ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ یه کاریکاتور مال دوره رضاخان بودش که تو روزنامه انگلیسی زبان چاپ شده بود و رضاخان و چنتا برو بچ ایرانشهری دوربرش پای منقل داشتن در مورد مریخ و هواپیما و آسمان خراش فکر میکردن.....
    • محمد IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      4 0
      آمريكاي كثيف با كارشناس هاي كثيف تر از خودش تا مشاهده ميكنن يك كشور مسلمان يا غير اروپايي كمي ميخوان پيشرفت كنن و خودشون شروع به توليد سلاح كردن شروع ميكنن به حرف هاي كثيف زدن و اينكه تين كشورها باعث ناامني و بي ثباتي هستن و ما نگران پيشرفت تسليحاتي آنها هستين اما براي خودشونو با تبليغات گسترده رسانه اي نشانه اي از پيشرفت و اختراع جديد كه در خدمت انسانها و جهان است نشون ميدن آمريكاي كثيف و صهيونيست و كودك كش كثيف تر و نجس تو از آمريكاي جنايتكار
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    21 14
    فکر کنم‌ ترکیه ساخت ناو هواپیمابر شروع‌ کرده ..تا جایی میدونم‌ حتی جنگنده نسل پنجمی هم‌شروع کرده...اهل فن‌ گفتند ترکیه درحال تبديل شدن به قدرت جهانی هست ....
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      12 14
      نه بابا میخواد کره زمین بسازه
    • ساسان IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 6
      ناو هواپیما برش اسپانیایی هست بنام خوان کارلوس ،جنگنده tfx برمی ترکیه همان جنگنده kfx21 کره جنوبی است تانگ آلتایی بومی ترکیه هم تانگ بلک پنترز کره جنوبی که در همین اواخر سر تحریم آلمان به جای موتور آلمانی بوش از موتور کره ای دوو استفاده می‌کنه ( البته خود کره جنوبی هنوز در بحث موتور و پیشرانه زره ای قوی نیست و بیشتر موتور آلمانی ( مانند توپ خود کشش سامسونگ ترکیه ) و آمریکایی استفاده میکند
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      7 4
      ناو هواپیمابر نیست. بلکه ناو بالگرد بر کلاس خوان کارلوس از اسپانیا خریده است. این زیر دریایی ها هم تایپ 214 آلمان است که خریده و قرار است شش فروند مونتاژ کند. جنگنده های kf_X هم قرار است از کره جنوبی بخرد و با نام tf_X در ترکیه مونتاژ کند.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    20 20
    زیردریایی‌های جنگی ساخت ترکیه به زودی عملیاتی می‌شود/// ترکیه به بزرگترش ایران نگاه می کنه و ادای ایران رو درمیاره. البته اغلب ساختی درکار نیست و مونتاژه برای قمپز درکردن. طراحی از آلمان. موتور از ایتالیا. اژدر از آمریکا.الکترونیک از ژاپن. خردوغان با ماژیک درشت روش می نویسه: ساختی بیوک طورچیه سی!! خخخخ
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      3 3
      ایران خودش می سازد ولی ترکیه با مونتاژ قمپز در می کند
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    10 2
    خخخخ باز چی رو‌به چی‌ چسبوندن
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 3
      زیر دریایی تایپ 214 را از آلمان خریده اند و با نام میلگم در ترکیه مونتاژ می کنند.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 6
    آریایی ها سالها قبل اولین‌زیر درایی اتمی‌شون رو ساخته اند.‌این بیچارگان هم مثل بیرقدار بعدا گندش درمیاد زیردریاییش‌چه آشغالی هست.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    9 8
    ایران هم سالها قبل زیردریایی ساخته.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    11 10
    با زیردریایی مونتاژس یا بی زیردریایی در هرصورت، هرری عثمانی‌
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    11 12
    ایران خیلی وقته در سوریه و عراق تاجگذاری کرده، ترکیه لنگ ۴متر زمین شمال عراق هست.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    12 7
    زمان موشک های ایران تا هر شهری در خاورمیانه ۷ دقیقه است حتی خلبانهای دشمن فرصت نمیکنند جوراب هایشان را بپوشند که موشکهای ایران با سرعت بیش از 7برابر سرعت صوت مانند پرندگان ابابیل بر سر دشمنان ایران فرو می آید. و سپس نوبت نیروی زمینی روی ‌زمین میرسد که از اقیانوس هند تا مدیترانه فقط ایران است که نیروی کف‌میدان دارد.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    11 11
    شاه عباس ارتش ایران را به نجات آذری ها از دست جنایات تورکیه عثمانی فرستاد. ... عثمانی توپ و تفنگ داشت حتی ایرانی ها به انگلیس باج دادند تا ساخت توپ را بیاموزند بحث بحث کشور ایران بود. انتقام خون زنان و کودکان آذری از ترکیه عثمانی سنی گرفته خواهد شد حتی اگر یک روز از تجزیه کشور ترکیه باقی مانده باشد. تو پانتورک بدان که یک خائن به خون اجداد تاجدار تورک ایران یعنی شاه عباس و سلجوق اول و قاجار هستی
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    10 13
    بهتر نیست ترکیه بجای ایم اسباب بازی های مونتاژی به فکر این باشه تا قلاده هایی کخ آمریکا‌ بهش زده رو باز بکنه؟ (اینجرلیک)
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    9 10
    بهتر نیست ترکیه بجای این اسباب بازی های مونتاژی به فکر این باشه تا قلاده هایی که آمریکا‌ بهش زده رو باز بکنه؟ (اینجرلیک)
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 5
      (آذری آریایی است). قلاده ی آریاییِ آمریکای آریایی‌بر ترکیه زده شده است.(اینجرلیک)
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    9 12
    افغانی‌هایی که چشم بادامی هستند همان قوم ازبک و ترکمن میباشند که در شمال افغانستان زندگی‌میکنند. (آذری چشم بادامی نیست‌آدری آریایی است.)
    • علی DK ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 1
      پس بگو افغانستان هم ترکه
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 1
      پس با این حساب کل افغانستان ترکه خخخ
  • NL ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    10 9
    سربریده کودک عراقی که بدست اسلحه ترکیه با دست داعش بریده شد رو همه بادشون هست. هرری عثمانی
  • NL ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 2
    این زیردریایی ها المانی از کلاس submarine U-32 است به دلیل تحریم ترکیه تا امروز ادامه مونتاژ انها در ترکیه به تعویق افتاده بود
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 1
    متاسفانه برادران فارس ما آرمانهای داریوش شاه رو در گسترش مرزهای ایران فراموش کرده اند. ولی ما ترک‌های ایران،‌ پیرو‌ آرمانهای سلجوق شاه در گسترش مرزهای ایران ایستاده ایم.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 5
    تركيه داره كاراشو ميبره جلو و
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    10 3
    اینها را اگر بدهد به اوکراین پوتین رسما فرار خواهد کرد به چین یا کره شمالی
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    از مردم و سران یونان هم اگر الان بپرسید ایران قویتره یا شما میگن ما چون اسکندر دودمان هخامنشی را نابود کرد ولی الان راحت توسط یک کشور سه میلیونی نابود میشه چون افراد سردمدارش پیر و خرفت و بیسواد اند و در حالت توهم و افکار 100سال قبل زندگی میکنند
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 2
    این ها سناریوی سریال های ماهواره ای ترکیه است که قرار است تا سال 2027 ساخته شود نه واقعیت نظامی آن کشور. سریال بسیار خوبی است. پر از اکشن و خیانت و دروغ. یک سریال کاملأ ترکیه ای.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    کی براش ساخته
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 2
    این زیردریایی ها المانی از کلاس submarine U-32 است به دلیل تحریم ترکیه تا امروز ادامه مونتاژ انها در ترکیه به تعویق افتاده بود. مشرق بعلت اخبار دروغ پانترکی،‌مشکوک‌به‌خیانت‌شده، درست تیتر بزن لطفا
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    4 3
    میبینید میشه با دنیا نجنگید و باج نداد و پیشرفت کرد؟! هم رفاه مردم رو تامین کرد هم قدرتمند بود و مستقل...
    • ایرانی GB ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 3
      آره تو راست میگی , ترکیه با دنیا نجنگید اما به آمریکایی ها اجازه در خاک ترکیه و در انجرلیک پایگاه نظامی تاسیس بکنند ( عجب کشور مستقلی هست این ترکیه !!! ) , ترکیه پیشرفت کرد که با کمک مهندسان اسرائیلی پهپاد آورو اسرائیلی رو در ترکیه مونتاژ میکنه و بعد اسمشو میذاره : بیرقدار !!! ترکیه پیشرفت کرد که تانک مثلا" بومی آلتای رو در ترکیه میسازه که پلت فرمش از پلت فرم تانک لئوپارد-۲ آلمان کپی شده و موتورش ساخت اوکراین و سامانه هدایت آتشش ساخت سامسونگ کره جنوبی هست , ترکیه زیر دریایی پیشرفته میسازه اما بعد معلوم میشه فقط زیر دریایی آلمانی کلاس submarine U-32 رو کپی زده و مونتاژ کرده , ترکیه پیشرفته شده اما هنوز نمیتونه کار شکافت هسته اتم رو که در ایران سالهای سال هست داره انجام میشه رو انجام بده و حتی نمی تونه جیوه مصنوعی رو تولید بکنه !!! ترکیه قدرتمند شده اما حریف یک مشت کرد کوه نشین که پیشرفته ترین سلاح شون کلاشینکوف و آرپی جی ۷ هست نمیشه , ترکیه رفاه مردمش رو تامین کرد اما مردم ترکیه بایستی در صف های طولانی واسه خرید نان شب شون یک لنگی سرپا وایستن , ترکیه پیشرفته شده اما ارتش ترکیه دارای بیشترین آمار فرار سربازان از خدمت در کل سازمان ناتو هست ... عجب ترکیه پیشرفته و مستقل و مرفه ای !!! پان ترک جماعت چیزی نیستند جز یک مشت ابله هپروتی و برده گان سر سپرده اردوغان جان شون خدای مقدس پان ترک جماعت
  • ناشناس IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    5 3
    پیشرفت ترکها بد جوری کردها و فارسها را سوزونده
  • کارشناس IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    3 5
    ترکیه امروزی صرفا پادوی راهبرد غرب در منطقه است. ارتش آن هم پفکی و بسیار وابسته است .در هر نبردی جدی در منطقه نیز شکست خورده است.
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    4 3
    چقد لات مجازی زیاد شده تو این کامنتها....همه نوچه هاتو ریختی میدان مجازی... چرا وقتی بحث ترکیه میشه همه حسودا میریزن میدون...بابا اونا که کاری به ما ندارن چی میشه ما هم بجای یقه دریدن و عربده کشی مثل اونا پیشرفت کنیم...التماس تفکر....اینقدم وحشی بازی درنیارید از قوم آریایی بعیده این جور بیکلاس بودن و حسادت
    • ابی از اصفهان IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      4 5
      چقدر حسادت ترکیه را می کنید برادر دلیل حسادت خود کم بینی شماست شما فقط شعار میدید ترکیه عمل میکنه ازقدیم هم ترکها اهل عمل بوده اند اگر اینجوری نبود فرماندهان خلفای عباسی همه ترک نمی شدند نورالدین زنگی که فرمانده صلاح الدین ایوبی بود ترک بود غزنویان سلجوقیان خوارزمشاهیان صفویان افشاریان قاجار همه ترک وعملگرا بودند نه اهل شعار مثل شما فقط شعار میدید شعار دادن کار افراد ضعیفه اینجاهم فقط فحش میدید به ترکها وشعار شعار شعار بس کنید و...
    • مجتبی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      4 3
      حسادت آنهم از ترکیه ؟؟؟؟؟ گزارش شبکه TRT ترکیه در خصوص کارخانه پهباد ابابیل در تاجیکستان ملاحضه بفرما بعد بکر کی داره حسادت می‌کنه اگر هم قبول نداری گزارشات سایت آمریکایی دیفنس آمریکا ملاحضه کن بازهم اگر قبول نکردی ،گزارشات ارتش اسراییل ملاحضه کن ؟؟؟؟؟ آن پیشرفته که ترکیه بومی نام گذاری کرده ( مونتاژی) خواب و رویا بوده ، سالها که ایران با مهندسی معکوس و باز طراحی و ساخت پهباد تمام کرده برای ایر
    • US ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 1
      افشاریان و خوارزمشاهیان تورک و مغول زاده نبودند عزیزم تنها پیش قاضی میری ..م
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    4 3
    ((الحمدالله رب العالمین))ارتش الله فرزندان غیور و شجاع تورک بسازید بزنید تا کور شود چشم دشمن /یاشاسین تورکیه یاشاسین آذربایجان
  • محمد IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 4
    نمیدونم چرا ترکا هی میخوان خودشون رو آریایی جابزنن، بابا شما ترکین ترک،، آریایی یعنی ایرانی اصیل(فارس،کرد،لر، بلوچ، گیلکی). ترک و عرب آریایی نیستن.
  • علی خان DK ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    5 3
    هزاران آفرین به ترک ها .
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 1
    اردوغان چه چیزی دارد که حاکمان ایران ندارند ؟
    • DE ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      3 2
      بی شرفی که حاکمان ایران ندارن. آدم کشی، نامردی و هزار چیز دیگه که اردوعان دارد و حاکمان ایران ندارن.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      3 1
      اره خداییش خیلی بی شرفن همش دزدی همش اختلاس همش رانت اقازاده هاشون تو کانادا و امریکا وزیراشون همه جای دنیا خونه خریدن همه بانکهای دنیا حساب دارن حرف از دیپلماسی بشه کل دنیااا حتی شریکاشون به هیچ جاشون نمیگیرن کل کشورشون تماما تبعیضه رئیساشون حقوقای نجومی میگیرن بانکهاشون تمام خونه های خالیو خریدن و احتکار کردن بدبختا تو فکررخودشون نیستن فقط میخان بدونن کشورای همسایشون چجورین.....ترکیه رو میگماا......خاک تو سرتون ......خاک عالم...حیف اکسیژنی که شما مصرف میکنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس