روسیه

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، تحریم‌هایی که علیه روسیه وضع شده‌اند جهان را به سمت گرسنگی می‌برد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه، تحریم‌های غرب را عامل ایجاد بحران در زنجیره‌های جهانی غذا دانست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پسکوف در نشستی خبری گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با این ارزیابی سازمان ملل موافق است که جهان با بحران غذا مواجه است و این شرایط ممکن است موجب قحطی شود.

سخنگوی کاخ کرملین افزود: «روسیه همواره یکی از صادرکنندگان قابل اتکای غلات بوده است. مشکل از ما نشأت نمی گیرد. منبع این مشکل که جهان را به سمت گرسنگی می‌برد، تحریم‌ها هستند و همچنین کسانی که تحریم علیه ما وضع کرده‌اند».

بیشتر بخوانید:

فاجعه غذایی در راه است!

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هفته گذشته گفت، در تماس فشرده با سران روسیه، اوکراین، ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا بوده تا با توجه به بدتر شدن وضعیت بحران جهانی مواد خوراکی، صادرات غلات از اوکراین از سر گرفته شود.

رویترز نوشت، جنگ در اوکراین و تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه به‌عنوان اقدام تنبیهی، موجب بالا رفتن بهای غلات، روغن‌های خوراکی، کودهای کشاورزی و انرژی شده است. روسیه و اوکراین روی هم رفته نزدیک به یک سوم از گندم جهان را تأمین می‌کنند.

به گفته سازمان ملل ۳۶ کشور جهان بیش از نیمی از نیاز گندم خود را از طریق اوکراین و روسیه تأمین می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به لبنان، سوریه، یمن، سومالی و کنگو اشاره کرد.

سخنگوی کاخ کرملین در نشست خبری روز دوشنبه توضیح داد، در حالی که از خط آهن اوکراین- لهستان برای ارسال تسلیحات برای اوکراینی‌ها استفاده می‌شود، روسیه مانع از صادرات غلات به لهستان از طریق این مسیر ریلی نشده است.

پسکوف همچنین به تلاش برای ترور شهردار «انرهودار» در اوکراین که توسط روسیه برای این شهر انتخاب شده است واکنش نشان داد.

او در این‌باره گفت:‌ «سربازان ما باید هشیار باشند و اقدامات لازم برای جلوگیری از چنین حملات تروریستی را بگیرند».

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین درباره سرنوشت یک سرباز ۲۱ ساله روس که در دادگاه اوکراین به کشتن غیرنظامیان متهم شده ابراز نگرانی کرد. این سرباز روس بعدازظهر امروز (دوشنبه) به حبس ابد محکوم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 5
    جاه طلبی پوتین اینکار رو کرد. باید همه ی دنیا برای نابودی همچین آدمی قیام کنند تا عبرتی برای سردمداران خبیث شود.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس