کد خبر 1378593
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
از چتر پدافندی مشترک ارتش و سپاه تا شلیک پرافتخار باور۳۷۳ در پاییز/ تداوم تقویت توان دفاعی کشور

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع کارکنان این نیرواعلام کرد که سامانه موشکی باور ۳۷۳ به طور کامل به چرخه عملیاتی یگان‌های پدافندی پیوسته است.

به گزارش مشرق، امیر علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز در صبحگاه عمومی ستاد این نیرو ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و نیز تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سرهنگ پاسدار صیاد خدایی، اظهار داشت: امروز اشراف اطلاعاتی نیروی پدافند هوایی ارتش به صدها کیلومتر فراتر از مرزها ارتقاء یافته و همین موضوع امنیت و آسودگی خاطر هموطنانمان را بیش از پیش تضمین کرده است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه سامانه موشکی باور ۳۷۳ به طور کامل به چرخه عملیاتی یگان‌های پدافندی پیوسته است، گفت: امروز افزایش توان رزم و مولفه‌های آمادگی دفاعی نیروی پدافند جهشی چند برابری را طی می‌کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، اظهار داشت: سامانه‌های راداری مانند مراقب، معراج ۴، کاوش، فتح ۱۴، شهاب و نیز سامانه‌های درگیری و موشکی برد کوتاه مانند جوشن، برد متوسط مانند تلاش، مرصاد و ۱۵ خرداد، و همچنین سامانه‌های توپخانه‌ای، جنگالی و الکترونیکی بطور کامل با توانمندی متخصصان داخلی و کارکنان فنی و متخصص این نیرو در چرخه عملیاتی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه قدرت پهپادی نیروی پدافند کاملا ملموس است و روندی مطلوب و رو به جلو را طی می‌کند، ادامه داد: برای اولین بار در سطح نیروهای مسلح تست سرد و گرم رهگیری با موشک آذرخش به وسیله پهپاد با موفقیت انجام شد؛ نیروی پدافند هوایی در زمینه علوم پدافندی تمامی ناممکن‌ها را به ممکن تبدیل کرده و امروز حتی صادر کننده علوم پدافندی به سایر کشورها است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه سامانه بومی باور ۳۷۳ در رزمایش اخیر این نیرو در مسافت ۱۵۲ کیلومتری با اهداف درگیر و عملکرد بسیار خوب و موفقی داشت، افزود: آزمایش افزایش برد باور ۳۷۳ در آینده نزدیک انجام می‌شود که مایه غرور و مباهات یکایک هموطنان عزیزمان خواهد شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه در طول۸ سال جنگ تحمیلی هیچ عملیاتی انجام نشد مگر با حمایت، اشراف اطلاعاتی و توان رزمی نیروی پدافند هوایی، افزود: عملیات بیت المقدس از جمله عملیات‌هایی بود که با چتر پدافند هوایی ارتش به موفقیت دست یافت.

وی با بیان اینکه اکرام نیروی انسانی پایور و وظیفه در راستای افزایش توان رزم و بازدهی فرآیند کاری در نیروی پدافند هوایی از جایگاهی والا برخوردار است، تصریح کرد: اعطای بیش از ۴۵۹ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح‌های مختلف، اعطای تسهیلات کم‌بهره ازدواج، برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی، واکسیناسیون کامل کارکنان، بازسازی و زدودن کهنگی از اماکن و شهرک‌های مسکونی مناطق و گروه‌های پدافندی و بخشی از اقدامات ارزنده و اثرگذار این نیرو است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    20 6
    چند اا هم در کرمانشاه میزاشتید
    • محمود IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      3 16
      بی‌سواد اون اتفاق توسط کوادکوپتر و از داخل مرز توسط خائنینی همچون جنابعالی انجام شده بود، به عبارتی چندتا مزدور با همکاری و خط دهی صهیونیست ها از داخل و از نزدیک اون عمل رو انجام داده بودند نه اینکه یک پرنده بخواد از بیرون مرز وارد بشه و...،
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      9 2
      یعنی یک کواد کوپتر کوچولو می تونه چنین خسارتی ببار بیاره؟؟
    • محمود IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      من گفتم یک کوادکوپتر ؟!
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      2 0
      حالا این بنده خدا یک پیشنهاد داده برای چی شما بهشون می گید خائن؟ همه مردم یک کشور هستیم.
  • علی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    11 1
    ماشالله به ایران عزیز
  • دلسوز IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    12 4
    ارتقا قدرت دفاعی ربطی به نظام سیاسی نداره بلکه برای امنیت کشوز یک ضرورته .آن هم کشوری با مختصات تاریخی'فرهنگی'جغرافیایی و.....ایران که همیشه چشم بدخواهان در کمینش بوده و هست!!! شاه رفت اما اف ۱۴های خریداری شده توسط شاه هنوز بخشی از بنیه دفاعی کشور هستن!!!!متاسفانه در سالهای اخیر حاکمیت پشتوانه مردمی خودش را تا حد زیادی ازدست داده و در نهایت بازنده تداوم این وضعیت،کشور ایران وما ملت خواهیم بود.امیدواریم قبل از انکه خیلی دیر شود ملت را دریابید و دست ب اصلاحات ساختاری و فساد زای درون حاکمیت بزنید. در غیر اینصورت هم تغییربنیادی قطعی است و هم قطعا برای همه پرهزینه خواهدبود.....
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      15 6
      شاید نارضایتی وجود داشته باشد ولی هنوز مردم پشت انقلابشون هستند و ان شاءاللّٰه تا ظهور آقا امام زمان علیه السلام پا پس نمی کشند.
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 5
      آی دلسوز مواظب باش اسراییل ها نقاپنت!
  • Ismail IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    8 0
    باید تولید انبوه سازی بشه باور ۳۷۳ و تمام تجهیزات تسلیحات ساخت ایران بزرگ
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    4 10
    شاه رفت اما اف ۱۴های خریداری شده توسط شاه هنوز بخشی از بنیه دفاعی کشور هستن/// یه جوری میگی انگار شاه مزدور از پول جیبش اونارو خریده بود! هرکدوم از اون هواپیماهارو آمریکا به چند برابر قیمت تموم شده با ایران حساب کرده (دهها میلیون دلار یعنی بقیمت میلیونها بشکه نفت مفتی که از ایران بشکه ای 8 دلار غارت می کرد).ایران گاو شیرده آمریکا بود. آمریکا هی اسلحه می فروخت و می دوشید. شاه خائن هم پورسانتش رو می گرفت و می ریخت به حساب سوئیسش (خاطرات مسعود انصاری پسرخاله فرح رو بخوانید). اینکه هنوز قابل استفاده س به غیرت و دانش پرسنل فنی نیروی هوایی بر می گرده وگرنه پرسنل فنی (همافران سابق) قبل از انقلاب اجازه انجام هیچ تعمیری روی این هواپیماها نداشتن و فقط 50 هزار پرسنل مفتخور آمریکا این کارهارو انجام میدادن. خاطرت جمع آمریکا چهارلا پهنا پول این هواپیماهارو با ایران حساب کرده. شاه هم چهارلا پهنا پورسانت گیرش اومده. حالا این شاه دله دزد الدنگ افتخار داره؟! مگه هواپیمارو تو ایران ساخته بودن؟ پول مفت نفت داده بودن خریده بودن. این هنره؟! پس عربستان خیلی هنرمنده که 400 میلیارد دلار از آمریکا سلاح خریده! خوب گاو شیرده س دیگه!
    • US ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      11 5
      الان میتوانیم از کشور های دوست برادر مثل چین و روسیه جنگنده بخریم؟
  • FR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 7
    بفرستید سوریه و اجازه بلند شدن هواپیما های رژیم غاصب کودک کوش را ندهید
    • AT ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      4 0
      ابله»سامانه های حساس راهبردی مگه نقل و نباته که همه جا بفرستن؟>۱.فناوردی سامانه لو میره ۲.سوریه اگه بخواد میتونه از روسیه بگیره.
  • US ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    6 8
    یعنی از اون زمان که رونمایی شده بود هنوز وارد سیستم نشده بود!!! با این نیاز کشور تا الان کم کم باید یه هفت هشت گردان ساخته میشد ازش در داخل کشور ... این نشون میده که اجزاع این سامانه ساخت داخل کشور نیست مثل خودروی ملی با این که اسمش ملی بود ولی ساخت دیگران بود وقتی که تحریم شد زمین گیر شده بود و قیمتش چندین برابر شد
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 1
      عزیز ساخته شدن و عملیاتی شدن سامانه ای مثل373 باید فیلتر های زیادی رو بگدرونه تو شرایط مختلف اب و هوا ازمایش بشه به اندازه کافی موشک هاش ساخته و بهینه سازی بشه اموزش لازم برای استفاده در تعداد بالا داده بشه و... مثل پاتریوت امریکا نیست که ... باید قشنگ درست و حسابی ساخته بشه
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 15
    اگه جنگ شد با ترکیه یا اسراییل همشون رو خیلی راحت با پهپاد بایرکتار یا آکینجی یا هرمس میزنن
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 0
      چقدرم خخخ
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 0
      حقا که مغولی و هیچی از پهپاد های مونتاژ ترکیه نمیدانی
    • رحمت عیدی IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      داش گلم اگر بقول تو جنگ شد و دشمن با همون چیزایی که گفتی نتونست این سامانه ها پدافندی مارو بزنه(همونطور که تاحالا نتونسته) خداییش حرفتو پس میگیری یا همچنان سینه خیز به راه تاریک و طرز فکر غلطط ادامه میدی؟! یعنی تا حالا اینهمه موفقیت سستم نظامی کشور و سامانه های پدافندی بومی ساخت داخل رو از شکار RQ170 وگلوبال هاوک و کلکسیون 17 تایی پهپادای غنیمتی و اونهمه حملات موشکی ِِ نقطه زن تا موفقیتهای این سامانه ها در سوریه رو ندیدی و نمیبینی فقط جو پروپاگاندای رسانه ای واسه چارتا پهپاد زپرتی مونتاژی ترکی گرفتت تازه کلی هم حال میکنی!!
  • میهن پرست ایران زمین NL ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 2
    آفرین بر نیروهای تفنگداران ایران زمین . هر چه زودتر سامانه باور ۳۷۳ را به سوریه ببرید و از آسمان سوریه حفاظت کنید . انشالله
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    6 0
    چند بار این باور عملیاتی میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس