کد خبر 1378553
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
عمان

سخنگوی گمرک گفت: تجارت غیرنفتی ایران و عمان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن ۵۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش مشرق، سید روح الله لطیفی در آستانه سفر رئیس جمهور به عمان درباره تجارت غیر نفتی دو کشور، اظهار داشت: تجارت غیر نفتی ایران در سال ۱۴۰۰ با کشور عمان چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد در وزن و ۵۳ درصد در ارزش افزایش داشته است. 

وی افزود: سهم صادرات ایران به عمان از این میزان تجارت دو میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۷۱۶ میلیون دلار بود که با رشد ۱۴ درصدی در وزن و ۶۳ درصدی در ارزش همراه بوده است. 

سخنگوی گمرک درباره واردات از عمان اظهار داشت: واردات کشورمان از عمان هم یک میلیون و ۹۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۱۹ میلیون و ۵۰۰هزار دلار بود که ۴۹ درصد در وزن و ۴۳ درصد در ارزش افزایش داشته است. 

وی در خصوص مهمترین اقلام صادراتی ایران به عمان بیان داشت: قیر، اوره، محصولات آهنی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، خشکبار، مواد غذایی، شیرینی و شکلات و لوازم خانگی از مهمترین اقلام صادراتی ایران به عمان در سال ۱۴۰۰ بود.

بیشتر بخوانید:

برقراری خط کشتیرانی و پروازهای توریستی بین ایران و عمان

لطیفی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی از عمان نیز بیان داشت: ذرت، زغال سنگ، روغن و دانه های روغنی، گندم، جو، ماشین آلات صنعتی، ماشین آلات راه سازی، مواد معدنی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، کاغذ و مقوا و لوازم یدکی از مهمترین کالاهایی بود که از سوی شرکای عمانی خریداری شد و به کشورمان وارد شد. 

لطیفی گفت: صادرات به عمان در فروردین ماه امسال هم ۱۷۶ هزار و ۲۰۳ تن به ارزش ۷۴ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۹۶ دلار که بود که نسبت به فروردین سال قبل با وجود کاهش ۷درصدی در وزن رشد ۱۰۳درصدی در ارزش داشته است. 

وی افزود: واردات از عمان هم در فروردین امسال ۴۱ هزار و ۳۲۸ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۶۶ دلار بود که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۹ درصدی در وزن و ۱۴۳ درصدی در ارزش داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    میگن تو گل مونده اره یوقت اینا زیر پا بودن الان شدن طریق اقتصادی خخخخخخ چون ابرا نتونستن نگهمون دارن خواب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس