شیرخشک

مقام‌های واشنگتن خبر دادند، اولین محموله شیر خشک مورد نیاز این کشور از آلمان وارد آمریکا شد.

به گزارش مشرق، در ادامه تلاش‌های دولت جو بایدن برای برطرف کردن بحران کمبود شیر خشک، رسانه‌ها خبر دادند که هواپیمای نظامی این کشور اولین محموله شیر خشک را از آلمان وارد آمریکا کرد.

منابع رسانه‌ای در آمریکا خبر دادند که این کشور از آلمان در حال وارد کردن شیر خشک مورد نیاز نوزادان آمریکایی است.

به گزارش «ام‌اس‌ان»، هواپیمای نظامی آمریکا حامل چندین تن شیر خشک مورد نیاز کودکان از آلمان، یکشنبه (دیروز) در فرودگاهی در ایالت ایندیانا فرود آمد».

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، «کمبود شیر خشک ناشی از مشکلات تولید و مشکلات زنجیره تامین، مشکلات بزرگی را برای هزاران والدین آمریکایی ایجاد کرده و آنها را به جستجوی دیوانه‌وار برای این محصول واداشته است».

بنا بر اعلام کاخ سفید، هواپیمای وزارت دفاع آمریکا روز گذشته از پایگاه هوایی آمریکا در رامستاین آلمان با محموله بیش از ۷۰ هزار پوند شیر خشک به آمریکا پرواز کرد.

بیشتر بخوانید:

کمبود شیر خشک بایدن را به تکاپو انداخت

جو بایدن که در سفر دوره‌ای پنج روزه در آسیا به سر می‌برد، در صفحه توییتر خود به تلاش دولتش برای رفع مشکل شیر خشک اشاره کرد و نوشت: «تیم ما ۲۴ ساعته در حال تلاش برای تهیه شیر خشک ایمن برای همه کسانی است که به آن نیاز دارند».

به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، دومین محموله حاوی شیر خشک از کشورهای خارجی به مقصد آمریکا هم در راه است. او در توییتر نوشت: «ما دومین پرواز را برای انتقال شیر خشک مخصوص نوزادان نستله به پنسیلوانیا تضمین کرده‌ایم. پرواز و حمل بار در روزهای آینده انجام خواهد شد و من شما را در جریان خواهم گذاشت».

«برایان دیز» مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان گفت که اولین محموله ارسالی از آلمان به آمریکا حدود ۱۵ درصد نیاز فوری نوزادان و والدین آنها را پوشش خواهد داد.

به گفته او، اوایل هفته جاری (دوشنبه و سه شنبه) پروازهای حامل محموله‌ شیر خشک بیشتری در راستای «عملیات پرواز شیر خشک» انجام خواهد شد.

بایدن که به دلیل بحران کمبود شیر خشک در آمریکا تحت انتقادات شدید قرار گرفته است، پیشتر برای سرعت‌بخشیدن به تولید شیر خشک و پروازهای مجاز به‌منظور واردات از خارج از آمریکا، از «قانون تولید دفاعی» استفاده کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به وزارت دفاع نیز این اختیار را داد که از هواپیماهای تجاری برای جابجایی شیر خشک‌های از خارج آمریکا استفاده کند. کاخ سفید این اقدام را «عملیات پرواز شیر خشک» نامیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    عاقبت خصوصی سازی
  • علوی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    برخی از کشاورزان از جمله کشاورزان جهرمی شیرخشک داروخان هارا جمع اوری وبرای مصارف خربزه کاری به کار می برند رسیدگی کنید.این ها شیرخشک را دراب حل می کنند وبه پای بوته های خربزه می ریزند برای تقویت خربزه ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس