کد خبر 1378481
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
عراق

منابع عراقی از توقف پروازها در فرودگاه‌های این کشور و نیز اعلام تعطیلی رسمی امروز دوشنبه به علت طوفان‌های گرد و غبار خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع عراقی از تعطیلی پروازها در فرودگاههای این کشور به علت نبود دید به سبب طوفانهای گرد و غبار خبر دادند.

«حسین جلیل» سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد توده هوایی که از شرق دریای مدیترانه وارد این کشور می‌شود و موجب ایجاد گرد و غبار در مناطق مرکزی و جنوبی و استان‌های اقلیم کردستان عراق می شود.

جلیل در ادامه تاکید کرد: این طوفان منطقه‌ای است و اردن، سوریه، عراق، کویت، عربستان، امارات، بحرین و حتی سلطان نشین عمان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: بر این اساس، توقف پروازها را طی روز دوشنبه در فرودگاههای عراق به علت عدم دید مناسب خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

طوفان‌های شدید گرد و خاک و اعلام وضعیت هشدار در عراق

از سوی دیگر دبیرخانه هیئت دولت عراق اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور دوشنبه را به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی و ورود موج شدیدی از طوفان‌های گرد و غبار به عراق، تعطیل رسمی اعلام کرده است.

دبیرخانه هیئت دولت عراق افزود که تنها نهادهای دولتی مرتبط با بخش بهداشت، امنیت و خدمات رسانی فعال خواهند بود.

عراق در روزها و هفته‌های اخیر شاهد طوفان‌های گرد و غبار شدیدی بوده است؛ موضوعی که باعث اختلال در روند زندگی مردم و پر شدن بیمارستان‌ها شده است.

برخی کارشناسان علت طوفان‌های اخیر گرد و غبار را رشد پدیده بیابان‌زایی در کشورهای عربی می‌دانند و برخی دیگر افزایش این طوفان‌ها را مرتبط با پدیده گازهای گلخانه‌ای می‌دانند که باعث کاهش بارش باران و اختلال در آب و هوا می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس