«عمران‌ خان»

نخست وزیر معزول پاکستان از طرفدارانش خواست تا چهارشنبه هفته جاری تظاهرات گسترده ای را علیه دولت کشورش برگزار کرده و تا برآورده شدن درخواست هایشان به آن ادامه دهند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، «عمران‌خان» نخست وزیر معزول پاکستان از طرفدارانش خواست تا روز چهارشنبه ۲۵ می (۴ خرداد) تظاهرات گسترده ای را علیه دولت کشورش برگزار کنند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، هدف حزب تحریک انصاف (به ریاست عمران خان) از این اقدام، انحلال پارلمان و برگزاری فوری انتخابات زودهنگام در پاکستان رسانه ای شده است.

همچنین قرار است تا تحقق اهداف دوگانه مذکور، تظاهرات و تحصن علیه دولت در اسلام آباد پایتخت پاکستان ادامه داشته باشد.

نخست وزیر معزول پاکستان پیش از اتمام دوران قانونی نخست وزیری خود از این سمَت کنار گذاشته شد.

«شهباز شریف» رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان ماه گذشته و پس از رأی عدم اعتماد پارلمان به «عمران خان» به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب شد.

عمران خان که به احساسات و گرایشات ضدآمریکایی شهرت داشت، در سال ۲۰۱۸ به قدرت رسید و وعده پایان فساد را داد، اما اتهامی که مخالفان خان به وی نسبت دادند، سوء مدیریت در برخی از بزرگترین مناطق کشور بود، هرچند «عمران خان»، آمریکا را دست پشت پرده برکناری خود می‌دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    هر دهه ای یک قهرمان مبارزه با استعمار دارد دهه سوم از هزاره سوم میلادی هم عمران خان را به یاد خواهد آورد همانطور که مادور ده سال پیش قهرمان مبارزه با استعمار و قبلتر از او اومورالس بولیوی این پرچم راحمل می کرد
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    باید تمام مبارزان با فساد و صهیونیزم در پاکستان و خط مقاومت در پاکستان حول محور رهبری عمران خان جمع گردند
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    قهرمان استقلال مجدد پاکستان و افغانستان بعد از بیست سال اشغالگری امریکا عمران خان قهرمان است انتخابات را از هم اکنون باید شروع کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس