اروپا قادر به یافتن جایگزین مناسب برای نفت و گاز روسیه نیست

بنا به نوشته یک روزنامه فرانسوی، اتحادیه اروپا نتوانسته برای اجرای تحریم گاز و نفت روسیه، جایگزین قابل اعتمادی پیدا کند.

‌به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه فرانسوی فاش کرد اتحادیه اروپا برای اجرایی کردن رویکرد ضد روسی خود در تحریم گاز روسیه، با مشکل مواجه است.

روزنامه فرانسوی لوموند در مقاله‌ای نوشت: اتحادیه اروپا در یافتن جایگزینی برای محصولات هیدروکربنی روسیه، به ویژه گاز، به مشکل برخورده است. لوموند با یادآوری رویکرد ضد روسی اروپا برای قطع واردات گاز از روسیه می‌نویسد به دلیل نظم حاکم در بخش گازو نفت دنیا، با مانعی روبروست که به سرعت قابل تغییر نیست.

در بخشی از مقاله لوموند آمدهاست: کشورهای اتحادیه اروپا نفت و گاز خود را به جز روسیه ازکشورهای دیگری از جمله نروژ، هلند، الجزایر خریداری می‌کنند. در حالی که این کشورها به عنوان گزینه‌های ذخیره برای خرید گاز مناسب هستند و تولید محدود آنها واردات از این کشورها را به عنوان جایگزینی گاز روسیه در سال‌های آینده غیر محتمل می‌کند.

این روزنامه فرانسوی متذکر می‌شود موقعیت جغرافیایی دوردست این کشورها از جمله نیجریه یا آنگولا، همراه با درجات مختلف ظرفیت‌های آنها، این امکان را فراهم نمی‌کند که جایگزین قابل اعتمادی برای گاز روسیه شوند.

لوموند درمقاله خود می‌نویسد الجزایر و مصر ظرفیت‌های ذخیره‌ای برای ارسال گاز به اتحادیه اروپا در آینده نزدیک دارند، اما بعید به نظر می‌رسد که تمایلی به استفاده از آن داشته باشند، زیرا نمی‌خواهند روابط خود با روسیه را دچار مشکل کنند. این روزنامه فرانسوی تاکید دارد الجزایر در شرایط تیره شدن روابط با مراکش، به واردات تسلیحات نظامی از روسیه نیاز دارد، در حالی که قاهره نیز از بابت مسائل امنیت غذایی و به ویژه تأمین گندم از روسیه است، نگرانی دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    گرو کشی ها بین غرب و شرق شروع شده. سالها غربی ها دنباله رو آمریکا بودند حال به آخر خط رسیدند و بایستی یا راه میانه انتخاب کنند و یا به سمت بلوک جدید قدرت بروند. این تغییر نظم به یک جنگ تبدیل خواهد شد. که البته پیش درآمد آن در چند سال گذشته خودش را نشان داده و از این پس به جنگ فیزیکی احتمالا تبدیل خواهد شد و در این صورت غرب هیچ راه فراری نخواهد داشت و به نابودی فیزیکی کامل غرب منجر خواهد شد چون قدرت غرب در قدرت نرم هست و از آن بطور کامل استفاده کرد و امروز به پایان رسیده. در جنگ فیزیکی غرب حتی یک ماه هم دوام نخواهد آورد و کلا نسل غربی ها منقرض خواهد شد
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس