نامه دبیر ستاد امر به معروف درباره «دینامیت» و «گشت ارشاد ۳»

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نامه‌ای خطاب به معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان کل کشور خواستار صیانت از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر شد.

به گزارش مشرق، هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نامه‌ای خطاب به معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان کل کشور خواستار صیانت از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر شد.

در متن این نامه آمده است:

«با احترام؛ چنان که استحضار دارید امروزه با افزایش حوزه نفوذ رسانه‌های فراگیر به ویژه سینما که ترکیبی از هنر و سرگرمی را دستمایه جذب مخاطب قرار می‌دهد امکان گسترده‌ای برای شکل دادن باورها و تغییر الگوهای ذهنی شهروندان از طریق رسانه فراهم آمده است. اگر چه دستاوردهای مثبت سینما قابل کتمان نیست اما برخی چالش‌های برآمده از کژکارکردی آن نیز که طی دهه‌های اخیر به واسطه گفتمان فرهنگی و برخی جهت‌گیری‌های غیراصولی مسئولین ذی‌ربط، آسیب‌زا و تا حدودی در نسبت با ارزش‌های دینی و اخلاقی ویرانگر بوده‌اند قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست.

طی ماه‌های اخیر دو فیلم سینمایی با عنوان «دینامیت» و «گشت ارشاد ۳» به اکران عمومی درآمده‌اند که متأسفانه هر دو آنها به شکل سخیفی به تخفیف، تحقیر و تمسخر فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است. در این رابطه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس وظایف قانونی خود که بخشی از آن به صیانت از حریم فریضتین و حراست از دستاوردهای معنوی آن مربوط می‌شود با تکیه بر تعهد و التزام قابل تقدیر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به حفظ حقوق عامه و به استناد ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و همچنین مواد ۶۳۸، ۵۱۳ و ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ علیه مسببان و معاونان دخیل در این اقدام ناصواب اعلام جرم می‌نماید.

از حضرتعالی انتظار می‌رود در جایگاه صیانت از حقوق عامه دستور به انجام اقدام قانونی و رسیدگی به این مهم را صادر و با امعان نظر به آثار زیان بار ناشی از تخریب فرهنگی صورت گرفته در کشور تقاضا دارد؛ تمهیداتی را منظور فرمائید تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بر خلاف رسالت و وظایف فرهنگی و ارشادی خود اقدام به صدور مجوز نموده است، لااقل به میزان فروش دو فیلم مذکور (تاکنون بیش از ۹۵ میلیارد تومان) منابع مالی جهت تولید فیلم فاخر و رسانه‌ای با هدف جبران مافات و تعظیم فریضتین الهی در اختیار این ستاد قرار دهد.

موفقیت روزافزون جنابعالی و تمامی خدمتگزاران صدیق نظام مقدس اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 1
    ایشان بهتر است دور و بر خودش را نگاه نکند
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    نمیدونم فکر میکنم حضرات اصلا تو این کشور زندگی نمیکنن چون نظراتشون نسبت به جو عمومی حاکم بر کشور خیلی غریب و غیر قابل هضمه. فیلم از ارشاد مجوز میگیره ستاد امر به معروف هیچ سمتی در فرآیند مجوز دهی نداره. بگید بودجه میخواید!
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 1
    یکی هم جلوی سایت تابناک را بگیرد عقده گشایی کرد دیروز علیه این نهاد تازه با وقاحت تمام نظرات مخالف خودش را هم منتشر نمی کرد
  • منتقد گمنام IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 3
    95 میلیارد اضافه تر از بودجه خودتان اختصاص بدهد؟! تصور میکنید آن تماشاگرانی که حاضر شدند بلیط برای تماشایشان داده ، کمی سرخوش باشند حاضرند فیلم تولیدی شما را ببینند ؟! یا برایتان مهم نیست ؟ اگر وجود نهادهایی چون شما مثمر ثمر بود که چنان فیلم هایی فروش نمیکرد. همه عابد و زاهد کنار مساجد و تکایا زیارتنامه میخواندند ! فیلم محمد رسول الله مجیدی 63 میلیارد تومان هزینه داشت. فروشش با همه حمایت های دولتی 14 میلیارد تومان شد. 49 میلیارد تومان ضرر ! چه رسد به سود ! مجیدی دستمزد کارگردانی را تا قران آخر گرفت و میگفت عدم فروش فیلم برایش مهم نیست ! فیلمبردارش ویتوریو استورارو فیلمبردار فیلم پورن آخرین تانگو در پاریس ! مصطفی عقاد کامل ترش را با بودجه ای به مراتب کمتر ساخت. هیچ نیازی به مانور مذهبی نبود. اعراب تمسخر و حتی ممنوع کردند. در این وانفسای ملتهب فلاکت، نفت روی آتش خشم مردم نریزید. قبلا برای تامین اضافه بودجه حوزه علمیه قم درخواست چند پالایشگاه نفت کردند! تشکیل واتیکان شیعی و پرچم جدای ایران هم میخواستند ! اگر رئیسی بخواهد واقعا برای مردم کار کند فورا طرح حذف نهادهای موازی و اضافه را با قید سه فوریت به مجلس دهد . مردم هم با تجمع در اطراف مجلس همانطور که جرثومه فسادی مثل بنی صدر را تصفیه کردند مسئولان پر روی زیاده طلب را هم از ساحت نظام بزدایند. یا اصلاحات به موقع یا انقلابی خونین.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 0
      آقا صحبتات خیلی تنده، ولی واقعی هستن... مع الاسف سیستمهای گندیده ایی در حال شکل گیری در حوزه و حتی مدیریت بانکی کشور در حال شکل گیری بودند که بایستی سیدابراهیم، بت شکنی بکنه اگر انقلابی هستن که هستند....
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      9 0
      نشان از عوض شدن ذائقه به کارهای دم دستی و بی مایه هست هرچند اگر فیلم درست هم ساخته شود باز بیننده دارند ولی الان بیشتر روی به کارهای سخیف و ضد خانواده اوردن
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    درآمدش رو تصرف کنید بدید برای اجرای امر به معروف تا درسی باشه. دیگه هم از واکنش های منفی نترسید. شما آب هم بخورید ازش یه چیزی درمیاد
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    ساعت خواب... حالا که همه ملت دیدند و منشتر شد؟
  • حمید IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    یعنی بعداز ۴۴ سال هنوز نفهمیدند که امر به معروف و نهی از منکر شرایط مخصوص بخود و یک کار فرهنگی است؟ ان فیلمها بد ولی شما بر اساس بودجه ای که میگیرید چه کار فرهنگی جذاب و عامه پسندی انجام دادید اقای رییس؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس