کد خبر 1378007
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کالیفرنیا

تیراندازی در سن برناردینو در ایالت کالیفرنیای آمریکا یک کشته و هشت زخمی برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، تیراندازی در شهر سن برناردینو  در ایالت کالیفرنیای آمریکا به جان باختن یک نفر و زخمی شدن هشت نفر دیگر منجر شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی فاکس نیوز، اداره پلیس سن برناردینو در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع تیراندازی، حدود ساعت ۱۱:۵۳ شب (به وقت محلی) نیروهای خود را به محل حادثه اعزام کرد. ماموران پس از رسیدن به محل حادثه با جمعیت زیادی مواجه و متوجه شدند که آن‌ها برای شرکت در یک مهمانی در آن جا حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

یک کشته و ۳ مجروح در تداوم تیراندازی سریالی در آمریکا

در این حادثه یک نفر در محل حادثه کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند که بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند. کاراگاهان بخش جنایی که در محل حادثه حضور یافتند، تحقیقات را آغاز کرده اند. هنوز کسی دستگیر نشده است و تحقیقات درباره یافتن مظنون و انگیزه تیراندازی ادامه دارد.

بر اساس تحقیقات اولیه اداره پلیس سن برناردینو، پلیس اعلام کرد به نظر نمی‌رسد قربانیان عمدا هدف قرار گرفته باشند. این تیراندازی ممکن است ناشی از درگیری در یک اتاق شلوغ وپر ازدحام بوده باشد.

هفته گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرد که تعداد مرگ و میر ناشی از اسلحه در آمریکا در سال ۲۰۲۰ افزایش تاریخی داشته است.

آمریکا ۱۹ هزار و۳۵۰ قتل با سلاح گرم را در سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند که نزدیک به ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشت و ۲۴ هزار و۲۴۵ خودکشی که  با سلاح گرم انجام شده و ۱.۵ درصد افزایش داشته است.  نرخ قتل با سلاح گرم در سال ۲۰۲۰ به ۶.۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید که بالاترین میزان در بیش از ۲۵ سال گذشته است.

صنعت اسلحه در دو دهه اخیر در آمریکا رشد کرده است. در سال ۲۰۰۰، نام  ۲هزار و ۲۲۲ تولید کننده فعال در این صنعت ثبت شده بود و در  سال ۲۰۲۰، این تعداد به ۱۶هزار و ۹۶۳ رسید. تولید سالانه اسلحه تجاری نیز افزایش یافت و ۳.۹ میلیون در سال ۲۰۰۰ که ۲۰ سال بعد به ۱۱.۳ میلیون رسید.

تقریبا نیمی از اسلحه‌هایی که در سال ۲۰۲۰ فروخته شدند، تپانچه بودند که سهم آن‌ها از بازار در سال ۲۰۰۰ دو برابر شد. آمریکا سال ۲۰۲۰ شاهد ورود ۵.۵ میلیون تپانچه و نزدیک به یک میلیون هفت تیر به بازار بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس