نتایج انتخابات، به مقاومت مشروعیت سیاسی و مردمی بخشید

نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت نتایج انتخابات به همه به ویژه آمریکا و دست نشانده های آن ثابت کرد مقاومت از مشروعیت سیاسی و مردمی برخوردار است.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان درباره نتایج انتخابات اخیر این کشور گفت: ما در فراکسیون وفاداری به مقاومت، برنامه‌های انتخاباتی را که به مردم خود وعده داده بودیم، عملی خواهیم کرد. مردم ما بر اساس وابستگی به مقاومت، به فهرست انتخاباتی امید و وفاداری رأی دادند. بر این اساس، ما به عنوان حزب الله یا از طریق نهادهای دولتی و حکومتی هر چه در توان داریم را برای تأمین بازار به کار خواهیم گرفت تا به چرخه اقتصاد کمک کرده باشیم.

وی در ادامه افزود: اگر خون شهدا و فداکاری مجروحان، اسرا و مجاهدان نبود ما با این سربلندی و عزت زندگی نمی‌کردیم و به همین دلیل، مردم با پایبندی به رویکرد مقاومت و وفاداری به خون پاک شهدا که این سرزمین را سیراب کرده و به ما آزادی، ابهت و ثبات بخشیده است، پای صندوق‌های رأی آمدند.

عزالدین تصریح کرد: فهرست انتخاباتی امید و وفاداری توانست کل سهم شیعیان را به خود اختصاص دهد تا تعادل بین نیروهای مختلف سیاسی و مقامات کشوری حفظ شود. مهمتر از همه اینکه انتخابات پارلمانی و نتایج آن به همه بدون استثنا در داخل و خارج به ویژه آمریکا و دست نشانده‌های آن ثابت کرد که فهرست امید و وفاداری با رأی گسترده مردم، مشروعیت سیاسی و مردمی را با وجود نقص‌ها و کمبودهای قانون انتخابات کسب کرده است.

این عضو فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان در پایان گفت: بازنگری در قانون انتخابات و همچنین بازنگری در قانون اساسی که کشور را از مرحله طایفه‌ای و فرقه گرایی به مرحله شهروند مداری منتقل کند، ضروری به نظر می‌رسد تا از طریق آن بتوانیم کشور و مؤسسات دولتی را بسازیم و به شعار «می‌مانیم؛ محافظت می‌کنیم و می سازیم» جامه عمل بپوشانیم و از لبنان در مقابل خطر صهیونیستی - تکفیری دفاع کنیم و کشور عدالت محور و مقتدری بنا سازیم که بتواند عدالت و رفاه را برای هموطنان فراهم کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس