اصلاح یارانه ها

ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران به نقل از برخی بازیگران سینما به فضاسازی علیه طرح ساماندهی یارانه‌ها پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: روزنامه سازندگی، همان روزنامه است که سال ۹۷ به هنگام تصویب ارز ۴۲۰۰ تومانی و واگذاری بی‌حساب و کتاب ارز دولتی، از «بازگشت اسحاق» خبر داده و معاون اول رئیس‌جمهور وقت (جهانگیری) را در هیبت سوپرمن و در حال پایین آوردن نرخ ارز نشان داده؛ هر چند که قیمت دلار در دولت روحانی تا بالای ۳۳ هزار تومان هم افزایش یافت.

این روزنامه چندی قبل اما از قول حسین مرعشی دبیرکل کارگزاران، ارز ۴۲۰۰ و تبعات آن را به عنوان «استخوان در گلو» تیتر کرد.

سازندگی در طول این چند سال، هرگز به هدررفت ۶۰ میلیارد دلار ارز دولتی و رانت‌خواری صدها هزار میلیارد تومانی از قبل آن در کنار تورم ۶۰ درصدی بر سر سفره مردم اشاره نکرد.

با این حال روزنامه مذکور اخیراً از قول برخی هنرمندان و بازیگران حامی روحانی تیتر زده «جراحی اقتصادی، یعنی همان تورم و گرانی؛ رضا کیانیان و هم به گرانی‌های اخیر واکنش نشان داد». سازندگی می‌نویسد: تعدادی از هنرمندان در این چند روز اخیر به مشکلات معیشتی به وجود آمده برای مردم پس از گرانی‌های اخیر اعتراض کردند و در صفحات شخصی خود به این شرایط واکنش نشان دادند. از پرویز پرستویی و شهاب حسینی تا حمید فرخ‌نژاد و تهمینه میلانی و... رضا کیانیان هم طی یادداشتی در صفحه شخصی خود از جراحی اقتصادی نوشته که محسن رضایی ‌بانی آن است و او را مسبب مشکلات کنونی می‌داند. این بازیگر نوشته است: «جراحی اقتصادی» تا به حال اسم‌های گوناگونی داشته. تحریم، قبل‌تر توطئه‌های امپریالیسم و کارشکنی دشمنان. همه این اسم‌ها، یعنی «تورم و گرانی»! برای جلوگیری از تورم و گرانی تمام رؤسای جمهور دستورهای قاطع دادند... و نهایتاً ستاد تنظیم بازار تشکیل دادند. ولی اتفاقی نیفتاد. فقط حقوق‌بگیر اضافه شد.

وی در ادامه می‌گوید «هیچ کس حاضر نیست مشکلات را به گردن بگیرد.»

به نظر می‌رسد آقای کیانیان و نظایر او، صحنه افکار عمومی را با صحنه بازیگری و هر چند وقت یک بار به رنگی متفاوت و تناقض درآمدن اشتباه گرفته‌اند. برخی از همین بازیگران سینما، در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶، با توضیحات و وعده‌های خلاف واقع، دولت غربگرای اشرافی را به مردم قالب کرده و البته خود نیز از برخی امتیازات هنگفت و رانت‌های بادآورده برخوردار شدند اما اکنون که پیامدهای خسارت‌بار عملکرد آن دولت یکی پس از دیگری رخ می‌نماید. به جای ابراز شرمساری، قیافه حق به جانب می‌گیرند و با پنهان شدن پشت عنوان مردم، به تورمی حمله می‌کنند که خودشان جز مسببان آن بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    13 0
    خدا نگذره از هاشمی رفسنجانی رو که باعث و بانی همه ی بدبختی های مردم ایران بوده‌ .
    • سید IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      4 0
      آیا تا به حال به یاد دارید که از زمان محمد خاتمی که روزی نامه های زرد متولد شدند، تاکنون حتا برای یک بار بدون نگرانی از دغدغه غربی ها مطلبی را به نفع کشور و مردم و انقلاب و در جهت خلاف منافع غربی ها قلم بزنند! چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است و نخواهد افتاد! پس چرا شک نکنیم که این روزی نامه ها مواجب بگیر اربابان صهیونی هستند!؟
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 0
    مرعشی ، آه نداشت با ناله سودا کنه ، حالا ببینید که چه ثروتی به هم زده و احساس قدرت می کنه و ... کاش در موردشان روشنگری می شد و وضعیت قبل و بعد انقلاب شان ، روشن می شد که این ثروت را چطور بدست آورده اند و کجاها هزینه کرده و می کنند..
    • سید IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      2 0
      اگر مرعشی این نصیحت دلسوزانه هم پالکی هایش را آویزه گوش کرده و به آن عمل می کرد که: «تو بهتر است به اندازه دانایی ات سخن بگویی نه به اندازه دارایی ات که حرف و حدیث زیادی در بارۀ آن هست» قطعاً این اندازه منفور مردم نبود!
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 0
    لعنت الله علی الظالمین اصلاح طلبان افسادگر و سازندگی های ویرانگر حیا را خورده و وقاحت را قی کرده اند نمی دانند که دیگر حنایشان رنگ ندارد.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    5 0
    تشکیلاتی هم کارمیکنن چندنفری باهم بیانیه میدن ونامه مینویسن وانتقادمیکنن
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    4 0
    وریا غفوری تازه به دوران رسیده رو هم اضافه کنید.
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 0
    چقدر راحت گفته میشه ۶۰ میلیارد دلار نابود شده درحالیکه هیچکاری با عوامل این فاجعه ندارن!!! اگه واقعیت داره پس چرا محاکمه نمیشن؟ صحبت یه قرون دو زار نیست دارید میگید ۶۰ میلیارد دلار!!! مسئولین افغانستان می گفتن ما با سالی ۱۰ میلیارد دلار افغانستانو اداره می کنیم از این مثال متوجه بشید که ۶۰ میلیارد دلار یعنی چی!
  • ناشناس IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 0
    درود بر دکتر رئیسی بزرگوار پاک دست و دلسوز مردم. طرح خیلی خوب و عالیست ان شاء الله که دولت محترم در اجرای آن موفق باشد. کسانی که در خانه های استخر دار زندگی (مردگی) می کنند نمی توانند درکی از حال کسانی داشته باشند که در تهیه لقمه‌ای نان درمانده اند هرچند که این مردگان بانیان وضع موجود باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس