سلیمانی: مسائل امنیتی برعهده شورای تأمین بود/ نمی‌توانستم جلوی برگزاری بازی تراکتو و پرسپولیس را بگیرم

ناظر بازی تراکتور و پرسپولیس گفت: با وجود آن همه تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام قبل از شروع بازی نمی‌توانستم مانع برگزاری دیدار تراکتور و پرسپولیس شوم.

به گزارش مشرق، غلامرضا سلیمانی،  در مورد حواشی دیدار ناتمام روز گذشته تراکتور و پرسپولیس از هفته بیست و هشتم لیگ برتر اظهار داشت: گزارش مربوط به این مسابقه را امروز برای سهیل مهدی و سازمان لیگ ارسال کردم تا در مورد این مسابقه تصمیم‌گیری شود.

وی در مورد اظهارات مسئولان باشگاه پرسپولیس مبنی براینکه با توجه به پر شدن ظرفیت ورزشگاه یادگار امام و سنگ‌اندازی به یحیی گل‌محمدی و آنالیزور این تیم نباید اجازه برگزاری این مسابقه داده می‌شد، گفت: مسئولیت پر شدن ظرفیت ورزشگاه بیش از درصد مصوب برعهده شورای تأمین استان است و به ما ارتباطی ندارد. خود سازمان لیگ هم برگزاری مسابقات را برعهده شورای تأمین هر استان گذاشته و این شورا می‌تواند در مورد حضور تماشاگران با درصدی که خودشان اعلام کردند و همچنین مسائل امنیتی تصمیم‌گیری کنند. این موضوع به مسئول برگزاری مسابقه ارتباطی ندارد. 

ناظر بازی تراکتور و پرسپولیس  در خصوص اینکه آیا در صورت پر شدن ظرفیت ورزشگاه بیش از حد مجاز ناظم نمی‌تواند جلوی برگزاری بازی را بگیرد، توضیح داد: ناظر اعلام می‌کند که باید پروتکل‌ها رعایت شود اما در نهایت شورای تأمین در مورد برگزاری مسابقه تصمیم‌گیری می‌کند. ما هم طبق قانون این موضوع را قبل از بازی در جلسه هماهنگی مطرح کردیم. پس از فروکش کردن بحث کرونا ستاد ملی مقابله با این ویروس قانونی گذاشت که طبق آن در صورتی که هواداران ۲ دز واکسن تزریق کرده باشند پر شدن ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه وجود دارد و لازم نیست قانون را مجدد تکرار کنیم.

سلیمانی در خصوص اینکه روز گذشته ورزشگاه یادگار امام بیش از ۳۰ درصد استادیوم تماشاگر نشسته بود، گفت:بیشتر از ۳۰ درصد ظرفیت تماشاگر به ورزشگاه آمد اما از لحاظ امنیتی با توجه به اینکه تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمده بودند نمی‌توانستیم بگوییم بازی انجام نشود. در آن زمان قبل از شروع مسابقه هم نمی‌توانستیم جلوی برگزاری بازی را بگیریم. شاید با حضور همین تعداد تماشاگر هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد. سنگ‌اندازی به یحیی گل‌محمدی هم حدود یک ساعت قبل از شروع این دیدار اتفاق افتاد همه مسائل را هم گزارش کردیم اما مسائل امنیتی دست ناظر بازی نیست.

وی اضافه کرد: کنترل این مسائل برعهده یگان امنیتی است و شورای تأمین در مورد همه چیز تصمیم‌گیری می‌کند. گزارش داور بازی محرمانه است و به سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارسال می‌شود. گزارش ناظر هم مکمل گزارش داور است. من در گزارش روز گذشته خود نوشته‌ام از صفر تا ۱۰۰ این مسائل در گزارش من وجود دارد. پس از تشکیل جلسه کمیته انضباطی در مورد این اتفاقات تصمیم‌گیری خواهد شد.

ناظر بازی تراکتور و پرسپولیس در خصوص اینکه آیا خودش هم در جلسه کمیته انضباطی شرکت خواهد کرد، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و تاکنون هم چنین اتفاقی نیفتاده است اما اگر من را دعوت کنند با کمال میل در جلسه کمیته انضباطی شرکت کرده و توضیحات خود را ارائه می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    31 11
    عامل این اتفاق داور نیست. عامل ان مدتها مراوده و بی تصمیمی در جهت پیگیری و حذف این مشگل است.بنظر من متأسفانه مسئولان فوتبال دور اندیشی نکردند. رفتار گروهی از تماشا گران تراکتور سازی چیز جدیدی نیست. من در حداقل 15 سال پیش باور نمی کردم که مقامات اجازه بدهند گروهی از تماشاچیان با پرچم کشور دیگری بازیهای باشگاهای ایران را تماشا کنند ولی اجازه دادند و امروز بنرها و پرچمهای بزرگتری دیده میشوند. و این مسئله صرفنظر از ایجاد اغتشاش در میدان ورزشی عملکرد فدراسیون فوتبال را در مدیریت مسابقات ورزشی زیر سوال میبرد. در استرالیا گروهای مختلفی از مهاجران از کشورهای مختلف زندگی میکنند.برخوردها و دعوا بین تیمهایی از یونانی ها، کرواسیها، سربستانیها و نظیر متداوم و باعث رعب و وحشت در جامعه و شکافت در بافت جامعه شده بود . در سال میلادی ۲۰۱۴ فدراسیون فوتبال استرالیا اعلام کرد که ما میخواهیم باشگاها با فوتبال مردم را متحد کنند. و در اجرای این برنامه استفاده از نامهای اقلیمی و سیاسی را برای نامیدن تیمها منع کردند. همانگونه استفاده از لوگوها، پرچم، بنرها و تصاویر لباسی که در این مهدودیتها قرار دارد نیز چه برای باشگاهان ممنوع است.همچنین اوردن پرچمهای با نامهای اقلیمی و سیاسی باشگاهی ازطریق تماشاگران. بعد از این قوا نین اغتشاشاتی نظیر انچه بین تراکتور سازی و پرسپولیس اتفاق افتاد در استرالیا دیگر تکرار نشد و مردم فقط برای تماشای فوتبال و طرفداری از تیم خود نظیر افراد عادی به استادیوم میروند.
    • حسن IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      3 9
      همین نگاه مغرضانهء امثال جنابعالی که با توهمی جالب آغشته است سبب ساز بروز رفتارهای اینچنینی است
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      6 4
      تراکتور باید به لیگ دسته یک بره
  • پرسپولیس کبیر IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    12 5
    به گفته ی ناظر مسابقه یکساعت قبل از شروع بازی هواداران نماها به سمت نیمکت سنگ اندازی میکردن و نمیدونم که چرا داور از همون ابتدا اصلا بازی رو شروع کرد
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      27 5
      آقای مالک تیم تراکتور شما بهترین ماله کش در دنیا هستید. شما فصل گذشته گفتی که ما چون بازیکن ژاپنی داریم پرچم اون کشورو میاریم ورزشگاه! امسال چی؟ بازیکن ژاپنی دارید که پرچم ژاپن میارید ورزشگاه؟ از فصل آینده با پرچم ترکیه و باکو وارد ورزشگاه میشید! چرا مسئولین کشور هیچ عکس العملی نشون نمیدن؟ این موضوع از ۹۰ دقیقه فوتبال خارجه!
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      9 2
      داور هواسش به تماشاگران بود که مبادا با سنگ یا بطری بزنن تو سرش بره به کما
  • ایرانی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    15 2
    با اینگونه حرکات فقط دشمن را شاد میکنید و بازیکنان خارجی که در تیمهای ایرانی شاغل هستن بعد از رفتن به کشورشون برای دیگران تعریف میکنن. با آبروی کشور بازی نکنید. من هم ترک زبان هستم و میدونم اینکار از طرف همه تماشاگران خوب تبریز نبوده و فقط عده ای اوباش اوضاع را خراب کردند.
    • آبی IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      17 2
      استاندار آذربایجان گفته تقصیر پرسپولیس بوده. واقعا براتون متاسفم که بجای حل مسئله؛ دارید صورت مسئله را پاک میکنید. اتفاقا پاکسازی باید از پله ی بالا شروع بشه به پایین. شما که استانداری این حرفو میزنی؛ دیگه از یه مشت اراذل چه انتظاری باید داشت؟؟؟؟
  • باقری IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    17 29
    سلام ،چرا تمامی درگیری‌ها با تیم پیروزی اتفاق می افته ،چرا با سپاهان واستقلال و.. دیگر تیم‌ها چنین اتفاقاتی نمی افته ،باید کالبد شکافی بشه این مسائل ،دلیلش قطعا رفتارهای طرفداران پیروزی هستش که عکس‌العملش را هم می بینند .
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      23 10
      چرا حرف مفت میزنی مگه بازی تراکتور با استقلال نبود که پرچم ترکیه و باکو رو با خودتون اوردید و هزارتا فحش ناموس به اقوام ایرانی دادید مگه شعار خلیج ع ر ب ی رو سر ندادید مگه موقع خوندن قران زوزه نکشیدید مگه شعار تجزیه طلبی سر ندادید البته خدعه و نیرنگ و حیله از خصایص شما پان تورکهاست
    • علی DE ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      12 8
      چون ۵قهرمانی به همه فشار آورده و پرسپولیس مثل شیر میمونه که بقیه حیوونها مثل گرگ وکفتار وشغال می‌خوان به جاش باشن وهمه نوع نقشه کثیف میکشن که بزنن زمین اما ای کفتارها شغال‌ها هرکاری انجام بدید شیر سلطان هستش
    • ۲۳۰۱۳۶۶۸۴۷ IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      5 2
      در همین ورزشگاه وقتی فرهاد مجیدی گل زد سرش را با سنگ شکوندن!!! وقاحت هم حدی داره، همیشه این رفتارها را تراکتوری ها دارن
    • باقری IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      4 2
      با سلام ، دوست عزیز کمی به نظراتی که می دهیدنگاهیی بیازاید متوجه رفتارهای دور از شان انسانیت خودخواهید شد هر عملی عکسل العملی دارد .البته این را هم عرض کنم گرچه بنده به هیچ عنوان حرکات آنهای که باعث شدند چنین اتفاقی در ورزشگاه یادگار امام (ره ) می افتد را قبول ندارم ومحکوم می کنم اما شماهاهم به نظرات کاملاکینه ای ودرشان شخصیت خودتان نگاهی بیاندازید تا ببینید در زمان دولت قبلی چه ظلمهای شده بر فوتبال این مملکت که چنین رفتارهای با شماها در تمامی شهرستانهای که میهمان هستید می کنند. البته با توجه به شخصیتتان هنوز زود هست این مسائل را متوجه بشید.
  • محمد IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    23 5
    اینا پانترکهاورزششون خرسواریه نه فوتبال باید برن مسابقه خر سواری زبون خور بهتر می فهمند اینارو چه به فوتبال البته برادران آذری زبان تبریز وهموطنان عزیزمون جداست چون این سنگ پراکنی ها فحاشی ها مال یه عده پانترک ابله مزدور اردوغان اسرائیل برای کینه ونفرت بین اقوام ایران
    • علی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      5 7
      بیشعور یکم حرف زدن یاد بگیر . از شما متعفنتر و لجنتر مگر در دنیا کسی هست ؟؟؟؟باعث و بانی این اتفاقات همین امثال این احمق هاست که فکر میکنن خیلی از بقیه بالاترن . روزی که لجن پولیسی ها نیمکت تراکتور با نارنجک زدند و هیچ اتفافی نیوفتاد باید این روزها را هم پیش بینی میکردن روزی که کثیفترین شعارهای نژاد پرستانه را علیه تورک ها دادند باید این روزها پیش بینی میشد . تمام این اتفاقات در وهله اول طرفداران بی فرهنگ پیروزی هستن و در وهله دوم فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی هستند که هیچوقت اینا را تنبیه نمیکنن
    • حسن IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 6
      بی هویت‌های پان پارسی چون تو با تفکرات احمقانه سبب ساز چنین مسائلي هستند دلقک خان .
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 1
      دمت گرم
    • مجتبی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      هویت ایرانی و زبان و تاریخ و تمدنی باعث سوزش و هذیان گویی پانترکا شده
    • علی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      مرگ بر آمریکا
  • زنجانی US ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 25
    قطعا پان فارس ها با برنامه ریزی و اوردن طرفدارانشون برا بد نام کردن تراکتور و کاهش محبوبیت تراکتور این کارارو کردن .
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      6 2
      اصلا چیزی یه اسم پان فارس نداریم. چون زبان رسمی کشور فارسی هست. برو یاد بگیر بعد بیا کامنت بزار.
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      2 2
      پانفارس ها چقدر خوب ترکی بلد بودند و ترکی فحش می دادند!
    • ابهری IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      4 0
      اگه حرف منطقی بزنی باید تعجب کرد. مغزت بیشتر از این کشش نداره.
    • مجتبی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      5 0
      پانترکا شدند گاو پیشونی سفید ،چرا این قضیه فقط در تبریز است ،شهری که محرومیت کمتری دارد اما نژاد پرستی بیشتر ،اصولا هر منطقه ای که بیشتر رسیدگی شود بیشتر تجزیه طلب داره ،وضعیت زنجان و ارومیه هم خوب نیست البته خلقیات شهرهای ترک زبان باعث شده که بیشترین آمار درگیری خیابانی و ضرب جرح در سال1400طبق آمار پزشکی قانونی دارا باشد (از ۵ شهر اول ۳شهر ترک زبان در صدر هستند)
  • محمد از تهران IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 7
    یاشاسین تراختور
  • علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 2
    در سال 94 در استادیوم آزادی طرفداران پرسپولیس جایگاه نیمکت نشین تراکتور را با نارنجک نابود کردن و با سنگ و نمادهای قومیتی علیه تراکتور شعار دادن اون ها رو هم بگین
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 1
    باید آوردن پرچم‌های دولت های متخاصم ممنوع و معترضان به بیرون ورزشگاه هدایت شوند،فوتبال است نه میدان نبردنژادپرستان
  • پویا GB ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 4
    چند سال پیش این تماشاگرای پرسپولیس بودن ک تهران با نارنجک زدن رو نیمکت تراکتوریا..اونم جلو چشم ناظر afc ..هوادارای پرسپولیس بودن که فحش دادن ..جواب اینا سنگه هوادارای تراکتوره روو سر بازیکنای پرسپولیس..سنگم کمه
  • رضا IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    5 1
    استاندار به جای اینکه اوباش را سر کوب کند با آنها هم دست است.
  • سینا شکوری IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    4 1
    اتفاقات واقعا وحشتناک بود و آبروی ریزی برای مردم تبرریز بر جای گذاشت ..... باید این افراد و فحاش ها توسط نیروهای امنیتی اطلاعاتی شناسایی بشن و با مشت و لگد از استادیوم بیرون بشن ..... چرا کسی کاری نمی کنه ؟؟؟؟؟ چرا ؟؟
  • علی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 1
    چرا بازی پرسپولیس با سپاهان که در آزادی برگزار شد و صدها نفر و یک کشته داد چیزی نگفتند تبریز حرف زور نمیپزیرد و به هر تیم شهرستانی که در تهران ظلم کنند در تبریز انتقام میگیریم اینجا تبریز است یاشاسین آذربایجان یاشاسین تراختور یاشاسین تورک میللتی یاشاسین آذربایجان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس