نظام جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به اقلیت‌های دینی دارد

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به اقلیت‌های دینی داشته و دارد و این باعث افتخار ما است.

به گزارش مشرق، کشیش داریاووش عزیزیان روز جمعه در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی با آیت الله رئیسی، رییس جمهور کشورمان افزود: ما شاکر و قدردان این موقعیت هستیم و این، یکی از زیبایی‌های ایران است.

وی اضافه کرد: اقوام و پیروان ادیان سالیان سال در آذربایجان غربی زندگی کرده و شهدای زیادی را نیز تقدیم دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند که حتی نسبت شهدای ما بیشتر از دیگر اقوام است.

وی اظهار کرد: من به عنوان جامعه کوچک ارامنه و آشوریان، امیدواریم نگاه ویژه تری به حفظ اقلیت‌ها در کشور بشود و بیشتر به آنان توجه شود.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه ادامه داد: ما هم دوست داریم که فرهنگ، آداب، سنن و زبان خود را حفظ کنیم.

وی همچنین از توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و همچنین استاندار آذربایجان غربی به اقلیت‌های دینی قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، اختصاص یکی از جوانان هر استان به عنوان مشاور رئیس جمهور، توجه به رشد فرزندآوری، توجه به توزیع عادلانه در استفاده از ظرفیت مستعد اقشار مختلف به ویژه مرزنشینان، توجه به مشکلات مرزی جامعه مرزنشین، توجه به اصلاح فرهنگی و اولویت دادن به فرهنگیان در تصمیم گیری ها، توجه به توسعه آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت های بومی، بیکاری بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی تحصیل کرده در استان،  توجه به ظرفیت جوانان از جمله موضوعات مطرح شده از سوی منتخبان قشرهای مختلف در این جلسه بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس