کد خبر 1377288
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
انقلاب امباپه و هالند در صنعت فوتبال

نشریه مادریدی در گزارشی درباره تغییر قوانین صنعت فوتبال هشدار داد.

به گزارش مشرق، نشریه «مارکا» اسپانیا در گزارشی به روند تغییر صنعت فوتبال به دست ستارگان کنونی فوتبال در نقل و انتقالات تابستانی پرداخت.

این نشریه مادریدی کیلیان امباپه ستاره پاری سن ژرمن نمونه بارز ایجاد کننده تغییر در صنعت فوتبال نام برد و نوشت: وقتی نمایندگان رئال مادرید با فایزا لاماری، مادر کیلیان امباپه، و دلفین ورهیدن، وکیل او به مذاکره نشستند، از قبل انتظار داشتند که فشارهایی برای افزایش شرایطی که تابستان گذشته بر سر آن توافق کرده بودند، وجود داشته باشد. اما آنها انتظار نداشتند چنین رویکرد جاه طلبانه ای از طرف این بازیکن فرانسوی وجود داشته باشد.

انقلاب امباپه و هالند در صنعت فوتبال

پیام وکیل و مادر امباپه این بود: "اگر رئال مادرید تابستان گذشته مایل بود برای امباپه ۲۰۰ میلیون یورو به پاری سن ژرمن بپردازد، اکنون ما آن ۲۰۰ میلیون یورو را می خواهیم زیرا هیچ مبلغی برای انتقال وجود ندارد."

در حالیکه ممکن است در ابتدا این درخواست باورنکردنی به نظر برسد اما به سرعت مشخص شد که یک درخواست جدی بوده و در چندین هفته پیشنهادات متقابل ارائه شد و جامه عمل به این درخواست ها پوشانده شد.

رئال مادرید در نهایت با جلسات مختلف با مدیر برنامه امباپه توانست پاداش امضای قرارداد را از ۲۰۰ میلیون به ۱۳۰ میلیون یورو کاهش دهد که همچنان بالاترین مبلغی است که تا به حال به یک فوتبالیست پرداخت شده است.

انقلاب امباپه و هالند در صنعت فوتبال

در مورد دستمزد، این نیز نسبت به آنچه در تابستان گذشته توافق شده بود، اصلاح شد، زمانیکه توافق ۲۵ میلیون یورو خالص در سال بود، در حالیکه در مذاکرات جدید این مبلغ افزایش یافت و در مورد حقوق تصویربرداری درآمد بازیکن به ۶۰ درصد افزایش یافت.

واضح است که صنعت فوتبال در حال تغییر است، زیرا طبق داده های فیفا، ۶۳ درصد از بازیکنانی که در سال ۲۰۲۰ تغییر باشگاه داده اند به عنوان بازیکن آزاد بودند و پول انتقال به جیب خودشان رفته است.

ستارگان بزرگی مانند امباپه، ارلینگ هالند، لیونل مسی، جانلوئیجی دوناروما و عثمان دمبله اخیراً یا به عنوان بازیکن آزاد نقل مکان کرده‌اند یا با اطلاع از پایان یافتن قراردادشان، به مذاکره پرداخته‌اند.

انقلاب امباپه و هالند در صنعت فوتبال

از آنجایی که باشگاه های جدید آنها مجبور نیستند برای آنها هزینه انتقال بپردازند، آنها می توانند در مورد حقوق بالاتر، پاداش های بزرگ و کمیسیون بهتر برای نمایندگان خود مذاکره کنند.

برای نمونه هالند منچسترسیتی را مجبور کرد که تنها در دو فصل بند خروج را لحاظ کند و در نتیجه سرنوشت خود را در دستان خود نگه داشت، در حالیکه امباپه می تواند از رئال مادرید ۱۳۰ میلیون یورو پاداش دریافت کند یا پاداش تمدید دریافت کند.

او به عنوان برترین فوتبالیست جهان قدرت چانه زنی دارد و این را می داند. در مواجهه با این وضعیت، بسیاری در این صنعت از فیفا می خواهند که به نوعی این موضوع را قانونی کند و استدلال می کنند که پول نقل و انتقالات دیگر در بین باشگاه ها گردش نمی کند و این باعث تضعیف صنعت فوتبال می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس